Peter's dwarsdoorsnede van de 17de eeuwse Pinas

Dank jullie wel jongens,
en Koos ik snap nog steeds niet waarom die poorten te hoog zitten voor de geleverde rolpaarden, maar als je er aan toe bent dan niet alleen vertrouwen op de hulpstukken, maar voordat je gaat snijden ook even een kanon erbij zetten :):)

Dat de poorten te hoog zitten merkte ik ook. Een groter voorwiel kan helpen. Goede tip iig om in een eerder stadium het kanon erbij te zetten. Helaas voor mijn model te laat. :(

Dat de poorten te hoog zitten merkte ik ook. Een groter voorwiel kan helpen. Goede tip iig om in een eerder stadium het kanon erbij te zetten. Helaas voor mijn model te laat. :([/QUOTE

Het is hout, dus alles is te veranderen, maar in dit geval is het makkelijker om er nieuwe voorwielen op te zetten, die zijn vrij makkelijk te maken, en je hebt je kanonnen nog niet staan, dus een mogelijkheid, :):)

Het is intussen meer dan een maand geleden, en ik had nog wat foto's in de camera zitten, dus even een kleine update.
De paalladder en het luik is gemaakt, de luikrand is geplaatst, en dit is in de volgende twee foto's te zien.

DSCN5717.JPG

DSCN5722.JPG

Op deze foto is ook zichtbaar dat de voet van de Kaapstander geplaatst is, maar hier is het wat beter te zien.

DSCN5719.JPG

In de vorige update was ik vergeten een foto van de onbeplankte zijde met de berghouten te plaatsen, dus bij deze,

DSCN5721.JPG

Nu was het de beurt aan de kombuis, dus die heb ik er tijdelijk ingeklemd, en wat is een kombuis nu zonder een kookpot, dus daar ben ik ook mee aan het knutselen geweest.
Hier is de eerste versie.

DSCN5726.JPG

Deze kookpot vond ik een slag te klein, dus een tweede versie gemaakt,

DSCN5729.JPG

Die was dan weer te groot, en dus volgde er ook nog een derde versie, en die beviel mij beter.

DSCN5732.JPG

Die heb ik verder afgemaakt, een hengsel met een haak eraan, en boven de vuurplaats heb ik een stang geplaatst, en toen kreeg ik dit als resultaat.

DSCN5733.JPG

Hier is trouwens ook te zien dat ik de oogbouten ook heb geplaatst, daar wou ik geen geknoei mee hebben na het plaatsen van de kombuis en de nodige dekbalken.

En hier is de bouw van de pinas stilgevallen, door ziekte van de Admiraal.
Na alle klusjes in huis heb ik de fut niet om het bootje uit graven.
Wij wonen namelijk in een vrij klein huisje, waarvan de woonkamer al redelijk vol stond, en als daar dan ook nog een groot ziekenhuisbed in moet, dan wordt het aardig propperig.
Ik kan dus momenteel niet bij mijn bootje, en alles ligt al een paar weken stil

Tot een volgende keer.

Ook ik wens je vrouw van Harte beterschap Peter en natuurlijk sterkte voor jou met deze onfortuinlijke situatie, hopelijk gaat alles snel weer beter en kunnen jullie weer verder.
Je update ziet er evengoed super uit, netjes en degelijk werk :thumbsup:

Gaat heel mooi worden. Begrijp dat modelbouw nu even moet wijken voor de admiraal. Beterschap voor haar.

Neem je tijd voor elkaar, de tijd voor modelbouw komt vanzelf wel weer.

Gaat heel mooi worden. Begrijp dat modelbouw nu even moet wijken voor de admiraal. Beterschap voor haar.

Neem je tijd voor elkaar, de tijd voor modelbouw komt vanzelf wel weer.

Bedankt voor de bemoedigende woorden Jan, en het compliment. Ik geef ze door aan Marijke.:):)

Back