PH-SAM ON TOUR: MAYFLY 2025

Raymond-v-M

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
MAYFLY 2025

Vintage meeting georganiseerd door de GMVC voor de PH-SAM - en de GMVC leden.


Waar:
GMVC, Gouda, navigatie: Hogeveenseweg 91, 2742 WK Waddinxveen


Wanneer:
Zaterdag 24 Mei 2025

Thema:
VRA en VRC en neem voor binnen ook wat demo spul mee!!


Organisatie team operationele zaken:
- René Neefe
- Raymond van Mulken


De GMVC Flyer:
IMG_0729.jpeg

Ons veld:

IMG_0714.jpeg



Toelichting:

Veld situatie is redelijk goed echter buiten landing af te raden ivm begroeiing rond het veld, vooral distel struiken.
Als het toch gebeurd is dat niet erg en kan men met z’n 2-en de kist ophalen. Eventueel jongere aanwezigen helpen daar graag bij.
Ik persoonlijk vind ook dat we véél te bieden hebben als PH-SAM. Bij de GMVC hebben we fantastische gebouwen en een groot terras alwaar we ruim kunnen schuilen (indien nodig) maar ook statisch kunnen presenteren op de aanwezige tafels. Stoelen, voor binnen en buiten en picknik tafels 8 stuks etc. Afhankelijk van het weer zal ik ook overwegen om een tent van 4 bij 8 voor buiten op te zetten, tweeledig hij bied de nodige schaduw bij warm weer en extra schuil mogelijkheid bij buiig weer.

Op de dag zelf zijn er 3 aandachts punten waar we mee starten:
- Een verklaring tekenen voor elke piloot (zijnde geen GMVC lid) mbt verzekering, verantwoording en veiligheid, ed.
- Een piloten briefing door mij en eventueel onze veiligheid bestuurder, Patrick H.
- De consumptie afdracht vind plaats dmv kaart stempels verkrijgbaar bij mij of de dienst doende barman à 5€ per stuk, 14 stempels, bijvoorbeeld blikje fris, bier, wijn in glas (ook allebei alcohol vrij verkrijgbaar) is 3 stempels. Er zijn ook versnaperingen alles staat vermeld op de barkaarten bij de bar of statafels. De lunch ben ik nog ff aan het bekijken hoe of wat met de club’s hobbykok, maar er zijn ook Tosti’s verkrijgbaar via de stempels.

Alles wat PH-SAM vertegenwoordigt is interessant, dus ook Vintage Free Flight echter dat laatste mag niet gevlogen worden.
Dit heeft vooral te maken met de B-weg die op circa 100 mtr van het vlieggebied ligt.

Maar denk vooral ook aan display mogelijkheden van eea en bv de besturings collectie, diesel motoren noem maar op en alles wat daarbij komt kijken. Eventuele verkoop van producten is ook mogelijk.
De herkenning van vroeger zal door vele GMVC leden zeker gewaardeerd worden, want wat is er nou mooier dan een vliegtuig of zender uit je jeugd jaren terug te zien ‘al dan wel of niet’ in catalogus versie van toen.




DEELNEMERSLIJST:

1. Rene Neefe
2. Raymond van Mulken
3. Henk Bonestroo
4. Peter den Ouden
5. Bruno van Hoek
6. Harold van Berk
7. Hans Schweinsberg
8. Ben Keikamp
9. Max Zuidendorp
10. Jaap van Duyne
11 t/m 20...
 
M2, denk ik zo...en heeft Max Z. ook GMVC lid nog niet gereageerd?:rolleyes:
En Sebastiaan wel of niet op de lijst, ik zie alleen een duimpje...
 
en heeft Max Z. ook GMVC lid nog niet gereageerd?
Nee, dat klopt. Omdat mijn toekomst i.v.m. de zorg voor mijn vader onduidelijk is/was, heb ik me alleen voor de mid-summer en de DOW ingeschreven. Inmiddels is mijn vader er niet meer, maar ben ik voorlopig nog wel bezig met de afhandeling/ontruiming van zijn woning, en wil ik niet te veel andere dingen aan mijn hoofd hebben.

P.S. ik zie nu dat de meeting bij de GMVC gehouden wordt, misschien verander ik nog van mening. Ik kom in ieder geval kijken :)
 
@max z, ach, gecondoleerd Max en sterkte toegewenst aan alle betrokkenen.
Als ik jullie kan helpen schroom dan niet om me ff te bellen. (Sjouwen, vervoer van spullen etc.)
 
@max z
Max, gecondoleerd.

Ik had het niet zien aankomen.
Ongeveer 10 jaar geleden was ik ook aan de beurt en ik herinner me nog goed wat er allemaal aan onverwachte zaken op ons bord kwam.
Maar we hebben het gered.
Met dat in gedachten wens ik je alle goeds en de benodigde sterkte.

Bruno
 
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de regels zijn bij de Goudse. Kunnen we ook single channel vliegen of is het veld daar niet voor geschikt?
 
Hallo Henk,
Er kan VRA gevlogen worden, dus ook single channel.
Ik begreep wel dat ervan wordt uitgegaan dat je weer op het veld terug komt met de landing.
 
Ik begreep wel dat ervan wordt uitgegaan dat je weer op het veld terug komt met de landing.
Uit eigen ervaring: zeker doen! Vooral aan de zuidkant van het veld is het bar en boos als je het veld mist. En als je het niet meer kan vermijden: zorg dat je een goede peiling hebt van waar je kist terecht gekomen is.
 
Duidelijk. Waarschijnlijk is het verstandig om op pad te gaan met goed bestuurbare kistjes, die ook bij een beetje wind tot precisie landingen in staat zijn, om teleurstelling te voorkomen.
 
Back
Top