PH-SAM ON TOUR: MAYFLY 2025

Jongens ik moet helaas Gouda afzeggen, in een andere activiteit van mij is , laat ik zeggen , gedoe en daar is zaterdag een belangrijke vergadering over.
Helaas dus.
Groeten
Ed

Ach wat jammer Ed, maar belangrijke zaken gaan voor. Ik wens je veel wijsheid toe tav eea.:thumbsup:

Wij moeten Gouda helaas ook afzeggen, het lukt niet om het bewijs van onverschrokkenheid op dat moment al op zak te hebben (zoals nader verklaart in de pb).

Tja jammer Henk, het is helaas niet anders. Nu moest ik wel m'n Vintage Spook 48 op de operatie tafel onder handen nemen. Dan hebben we er in ieder geval 1 zaterdag as. Was bij de laatste keer vliegen iets te langzaam en te laag boven de distels aan het vliegen. Tijdens correctie met trim na 3min VV, viel die plots uit de lucht. Schade: vleugel in tweeën. :stout:

IMG_8592.jpeg

Moet ook afzeggen voor zaterdag.
Druk bezig met het leeg en opleverklaar maken van het huurhuis van mijn helaas recent overleden moeder.

Groet

Frans

Frans, ten eerste gecondoleerd en sterkte toegewenst aan alle nabestaande❣️
Komt altijd hard aan, zeker als het je moeder betreft, daar heb je er immers maar 1 van. 'May she rest in peace'.
En helaas vaak kort dag om dan het huurhuis of kamer in verzorging 's tehuis te ruimen, dat moesten wij binnen een week na overlijden doen. Sterkte man.

Met de begrijpelijke afzeggingen en de weersverwachting lijkt het een klein statisch onderonsje te worden.

Ik heb eigenlijk niets voorbereid voor statisch (bijvoorbeeld vintage zender setjes werkend of tenminste leuk gepresenteerd.

Het bliksemt en het dondert...maar of het voor mij/ons (H&H) meters bier gaat regenen in Gouda..denk van niet maar je weet maar nooit..

De Donderkruiser wil wel (vanaf het multi inzetbare platform waar de TAM-5 kisten ook op passen) maar ja..roet in het eten..
We bekijken de situatie van dag tot dag en ..we zien wel hoe het zich ontwikkeld.

Bekijk bijlage 617569

Bekijk bijlage 617570

Bekijk bijlage 617571
Ha, dat lijkt wat op de Kleiduivel
van mijn pa Hub H Kleikamp, met een Dynajet op de rug en een Mc Coy .60 in de neus!

Kleiduivel kopie.jpg
vel van mi

Dacht ik toch echt wat unieks te hebben gemaakt..blijkt die donderse Hub het al uitgevonden te hebben.. Wat een leuke foto!!!!

Je pa was handig...linkshandig zie ik..

Maar het bewijst wel dat de Donderkruiser zomaar in de fifties had kunnen bestaan zoals ik doe voorkomen.

De Donderkruiser (niet in Gouda aan de start helaas) verslaggeving deel 2 komt eerdaags hier in ons V&C forum..wel het geluid zachter zetten..!!

Druk bezig met het leeg en opleverklaar maken van het huurhuis van mijn helaas recent overleden moeder.
Gecondoleerd Frans. Ik weet er alles van, vervang "moeder" door "vader" en je hebt waar ik de afgelopen maanden mee bezig geweest ben......

Met de begrijpelijke afzeggingen en de weersverwachting lijkt het een klein statisch onderonsje te worden.

Ik heb eigenlijk niets voorbereid voor statisch (bijvoorbeeld vintage zender setjes werkend of tenminste leuk gepresenteerd.
Alles is welkom Harold en maak je over de presentatie niet al te druk, het gaat vooral om ontmoeten, herkenning door oud en jong (Opa, vader) en educatie / geschiedenis van de jongste deelnemers uit de GMVC. Zoiets simpels bv als het opstarten van een dieseltje of alleen ff in hun hand gehouden te hebben, doet vaak meer als wij denken / heel gewoon vinden. En let wel zenders hoeven niet brandschoon te zijn, zeker niet als ze deze ff in hun hand mogen houden.
De lunch wordt een culinaire feestje op zich en daarna zien we verder. Een ieder is vanaf 09:00uur van Harte Welkom.

@Raymond-v-M, ik zie Ben Kleikamp en @max z. Nog niet op de lijst. De laatste komt volgens mij sowieso ff lang, toch Max? :rolleyes:
Zou overigens leuk zijn om een paar van je eigen modelletjes mee te nemen, die spreken de Jeugd ook zeker aan, bv de ‘Jetson’ en de ‘oneindige vleugel’…

Heeft 1 van jullie soms een vlag of vaandel in beheer, cq woont er iemand in de buurt die niet al te ver om hoeft te rijden om die op te halen? Dat doet uht ook altijd goed, we hebben bij de GMVC wel een parasol standaard voor binnen / buiten.:yes:Raymond neemt er in ieder geval 1 mee, wie volgt…

Laatst bewerkt:
De Mayfly gaat door! Ondanks dat het gaat bliksemen en donderen, gieten en stormen. We hebben een mooie binnenruimte ter beschikking, waar we genoeg kunnen tonen (Alles staat al klaar) en promotie kunnen maken voor PH-SAM. Een Fantastic Maystatic, en wie weet tussen de buien door nog een demo van een motortje of zelfs een echte vlucht (Hoog Dare-devil gehalte...)
Kom langs, alleen al om elkaar weer te zien en de sterkste verhalen nog eens op te rakelen!
En heb je iets leuks, neem het mee!

P.S. Ik neem ook een PH-SAM vlag mee.

@Raymond-v-M uh 2 binnen ruimte’s het laadhok cq opbouw ruimte al waar we eventueel en in goed overleg nog wel een dieseltje oid kunnen opstarten…;)

uh zo slecht als Raymond aan geeft word het ook weer niet, wat vooral dwars zit is de wind. dus helaas geen tent buiten of toch wel...
Maar we hebben zat ruimte in de kantine en het laad/bouwhok.
Toch nog even ter indicatie nu, is overigens al weer aardig bijgesteld afkomstig 'meteo' vliegveld Rotterdam zo'n 15km verderop, oh wel ff extra trui en of bodywarmer mee voor de waaghalzen...:

IMG_8595.png

@Énke Blériot een redelijk recent lid komt ook, Jaap v D. die had de laatste keer in Zwolle medio November z’n Blériot bij zich.
Hij heeft mij vorige week op de Tacu een mooie oude 27Mhz Rofunk/Robbe (Uit dezelfde tijd als de Variophone, denk ik) met puls en stick (escapement controle) gegeven, helemaal compleet in orginele doos. Zelfs de penlight houder nog intakt. Grappig detail ‘Robert Becker’ en ik me maar al die jaren afvragen waar de naam Robbe vandaan komt.:hammer:
Kwam bij een oud ZLC lid vandaan Leo Steens, helaas 2 jr. geleden overleden. Jaap heeft gezorgt dat veel motorfiets (2takt) spullen goed terecht zijn gekomen maar ook lijn besturings spullen en kleine motortjes, diesel en methanol (alleen tweetakt dat was Leo’s ding) naar de club op Ypenburg, vroeger de air-scouts (?) gebracht.
Een eer om nu in mijn verzameling te mogen hebben en beheren.:thumbsup:

552fd109-2cb9-4ab0-84c2-a66638fce91f.jpeg

Back