PH-SAM ON TOUR: MIDSUMMER 2023

Verse PH-SAM-mer Ronald Zijp stuurde me plaatjes van een LB kistje die hij pas gekocht heeft.
Ik heb hem aangemoedigd om zich ook in te schrijven voor Ginkel.
Er moet nog wel ff het e.e.a. gefikst worden voordat hij met dit ding kan vliegen. (ik heb trouwens geen idee of dit een bekend kissie is...)
Hij vroeg aan mij in welke stand/positie het los op de vleugel liggende tankje precies moest.
Ik ben geen LB vlieger, dus heb geen idee. Hij komt binnenkort wel bij mij langs om het hele ding even na te lopen.
Hij heeft er zelf een Chinese diesel op geschroefd, ik weet niet of dat ding loopt en niet te krachtig is..

Hij wil graag komen zegt ie, en LB les krijgen. Hij weet de weg op t forum alleen nog niet, vandaar dat ik dit nu post.

Hulp gevraagd zogezegd :rolleyes:

upload_2023-5-16_11-44-12.png

upload_2023-5-16_11-44-45.png

Harold welkom en gezellig dat je ook komt. Wat voor moois neem je mee? En doe je ook mee aan 1 of beide uitdagingen??

Laatst bewerkt:
En we hebben weer een lid die naar de Ginkel komt, Theo gezellig dat je erbij bent weer.

Nog 3 plekken te vergeven. Mocht het echt ineens storm lopen, ik kan nog een 4e uit mijn hoed toveren misschien en daarna gaan we door met de Reservelijst.

Laatst bewerkt:
We hebben nog 4 plekken vrij voor de 17e en 3 in geval het uitgesteld wordt (waar we niet op hopen), wie "maakt ons los" cq meldt zich nog aan voor deze dag op de Ginkel?

En de volgende plek is ingevuld, Jeroen Koeter (nieuw SAM lid), welkom.
Nog een paar plekken dus meld je nu aan want vol is vol (20 leden).

(Deelnemerslijst is verhuisd naar de startpost want daar kan ik het zelf op orde houden)

De verwachting (het is wat ver naar voren maar dat nemen we op de koop toe) is dat het weinig wind is, lekker warm en dus kneiter thermisch op de heide.
Zelfs de ebenezers kunnen gaan themieken:banana::yes:. Dus wie meldt zich nog even aan voor zaterdag. Weten we hoeveel koeken, fris etc we moeten gaan inslaan.
We beslissen donderdagavond of (eigenlijk dat) het doorgaat want wat een weertje voorspellen ze de komende 10 dagen nog.
Henk gaat vast op verkenning uit vrijdag en zal ons op de hoogte houden vanuit juffrouw tok.:bier:

Nog 3 plekken vrij voor zaterdag, wie komt er nog meer?
Voor de zwevers is er ook een Huckepack geregeld, sleepmogelijkheid, ruimte te over voor de vrije vlucht modellen en kneiterveel gezelligheid.
Ook regelen we wat lekkers uit 'het zuiden', wat vocht en beschutting voor als het te warm wordt voor wat vliegers.

Jaja, hierbij presenteren wij...... (tromgeroffel.....)

De PH-SAM Mr Max AWARD 2023 ! :yes:

ph-sam Mr Max award 2023.jpeg

Wie wil deze prachtige prijs nou niet winnen !?!

Er zijn nog maar een paar plaatsen te vergeven voor zaterdag, en met dit hebbeding zal er nu ongetwijfeld een lange wachtlijst ontstaan...... dusss....haast U nu echt en meld U aan!

De organisatie voor zaterdag is in volle gang, er zal op meerdere fronten voor verrassingen worden gezorgd, maar we verklappen natuurlijk niet alles van te voren. ;)

Oooo wat is ie mooi!!!
Kan hem helaas zelf niet winnen, omdat ik niet vlieg, maar jullie allemaal wel!
Dus op naar een gezellige dag met veel moois.
Tot zaterdag [emoji1309]

Even een weersituatie zoals die verwacht wordt over twee dagen:

Schermafbeelding 2023-06-15 om 07.50.42.jpg

Zolang er geen spontane onweersverwachting opduikt, ziet het er prima uit, wel wat meer wolkjes, maar is wellicht ook gunstig?

Vanavond gaat de mail eruit met alle info voor veld en hoe en wat, dus wie deze schitterende ginkelse dag mee wil maken, geef je nog even op. Verkoeling en een hapje is geregeld en voor een ieder die komt is er een "goodybag" met iets zeer exclusiefs en in eenmalige oplage. Dit gaat een collectorsitem worden.

1850538688.jpeg

Ik lach me scheef,,,,:rofl:

Komen gelijk herinneringen bovendrijven.
Ik zal zo'n jaar of 7 zijn geweest en inderdaad, met vliegers en katapultvliegtuigen in de weer.
Het begon de buurjongens op te vallen dat die van mij langer, hoger en verder vlogen dan die van hen.
Of ik die van hen ook zo kon trimmen, al kenden en gebruikten we dat woord toen nog niet.
Tuurlijk, Bruno was de beroerdste niet.
De eerste die aan de beurt was stond in gespannen afwachting te kijken hoe ik dat klusje zou klaren.
Wat ademen en buigen aan vleugels en staartvlakken en of ik het dan ook even wilde demonstreren...
No problemo.
Na een sierlijke halve loop van zo'n meter of 15 diameter, gevolgd door de obligate halve rol vloog het model inmiddels boven onze flat met drie woonlagen.
De landing moet fantastisch zijn geweest, maar dat zagen wij niet meer omdat deze op het dak plaatsvond.
Tja, ze hadden er zelf om gevraagd en onthielden zich wijselijk van commentaar.
En de belangstelling voor prestatieverbeterende trim was als bij toverslag verdwenen....

Laatst bewerkt:
Back