PH-SAM ON TOUR, MIDSUMMER 2025, 21 juni

@Sebastiaan3Z9 , ik neem de 4takt generator mee, mogen we die gebruiken?
Ben ook nog ff een vouwbare partytent aan het regelen. En laden doe ik vanuit dikke Lipo’s 6S5000mAh eventueel kan de camping gas koeler daar ook op draaien. Neem vnml ‘klein’ spul mee, misschien 1 grotere kist.
Ik hoop er ook ‘vroeg’ te zijn.:yes:En ‘te mooi’ bestaat niet…:rofl::banana:

@Sebastiaan3Z9 , ik neem de 4takt generator mee, mogen we die gebruiken?
Ben ook nog ff een vouwbare partytent aan het regelen. En laden doe ik vanuit dikke Lipo’s 6S5000mAh eventueel kan de camping gas koeler daar ook op draaien. Neem vnml ‘klein’ spul mee, misschien 1 grotere kist.
Ik hoop er ook ‘vroeg’ te zijn.:yes:En ‘te mooi’ bestaat niet…:rofl::banana:
Generator full time draaien (hoe raar het ook klinkt met al die modelmotoren steeds in de lucht) willen we niet maar mocht eea af en toe een uur bijvoorbeeld draaien om een autoaccu te laden waar je weer 4 uur op voort kan is dat geen probleem volgens mij. Hangt ook van de afmeting, het geluid af en waar die neergezet wordt.

Het was dacht twee jaar terug ook zo extreem en toen ging het ook prima.
Ga kijken hoe lang ik het kan volhouden, maar als ik eenmaal aan het vliegen ben zal het denk minimaal de heledag zijn.
We maken er gewoon een mooi feestje van en er is genoeg water en frisdrank voorhanden in principe. En mocht het echt dat we te veel drinken dan is AH nog redelijk in de buurt dus bijhalen kan altijd nog.
Aankomst vanaf 09.30 (graag niet eerder ivm toegang op de heide), parkeren zo dicht mogelijk naast elkaar, we hebben een niet hele grote parkeerplaats en er moeten wel een 35 tot 40 auto's staan schat ik zo.
Melden bij Joyce voor sticker enzo.
Briefing zal rond 10.00 á 10.15 plaatsvinden, de wind staat zoals nu verwacht recht in verlengde van het veld (vanaf het pad komend bij de mast naar rechts zoals 1e jaar en zal rond de 4 tot 6m/s zijn is de verwachting.
De TAM kan achter de flightline vliegen als enige motormodel boven de 50 meter hoogte.
Kortom, een mooie dag met veel vlieguren voor een ieder.

Nee zeg, stel je voor dat we nog verplicht zouden moeten vliegen...:rofl:

Ik plan vanaf 9:30 en dan zien we wel, eerst even bij Blériot Base mijn stoel ophalen (had ik daar na het Fluessen avontuur laten staan... :oops:)
Waarschijnlijk ben ik na het heetst van de dag weer naar huis, maar dat zien we dan wel.
Zo na 1990 kon mijn lijf ineens niet meer tegen die hitte, aanpassen dan maar.

VV locatie.png
Even snel getekend denk ik met de wind van morgen bij de cirkel de VV opstelling.Blauw is globaal het vlieggebied RC. Zwevers NIET gesleept als de Powerkisten gaan. Modellen kunnen liggen achter de tent die in de hoek buiten het veld komt net als vorig jaar.

Laatst bewerkt:
PS, denkt iedereen aan een lekbakje voor onder zijn brandstof toestel? we hebben er een paar maar niet veel. mag een oud campingbordje zijn, een frisbee of vergelijkbaar. Heb je echt niets, dan een oude handdoek of zo maar liever bordje, frisbee of zo. Electro is vrijgesteld van deze opmerking:hammer::hammer:

Het was fantastisch!
Het was zeker heel warm, maar door de lage luchtvochtigheid niet uitgesproken heet.
Ik heb het veel langer uitgehouden dan ik had ingeschat.
Veel oude en nieuwe kennissen met dito vliegspullen ontmoet.
Ik prijs me gelukkig met anderhalve goede vlucht van de Skylon XL.
De Taifun Hurrikan moest even wakker geschud worden, maar liep daarna als een tierelier.
Na de middag werden we een aantal keren verrast door loskomende thermiek met sterke windstoten tot gevolg hebbend.
Maar over het geheel ging het wel goed met het weer.
En ik heb m'n stoel weer terug! :yes: :wave

Laatst bewerkt:
Was door het team weer super geregeld lekker stuk taart en verplicht twee stukken eten :banana:
Maarliefst keuze uit drie verschillende soorten dranken om het vocht op peil te houden, super.
De verzorging was 100% en dank daar voor.

En verder allemaal leuke modellen en werd er volop gevlogen, grappig om te zien dat de BigLift nog zo populair is.
Volgende keer een een zwever mee om op de Huckepack omhoog te kunnen.

Had 10 geladen accu's mee maar een enkel accutje leeggevlogen de rest met de brandstof modellen gevlogen.
De PlayBoy , Wespe en natuurlijk de Bantam met een dieseltje , prachtig.
Moet eerlijk bekennen werkt een beetje als een verslaving samen met Frans de beide Bantam's te vliegen.
Zou leuk zijn als er meer Bantam's met een diesel gaan vliegen.

Ook met de Jaded Maid gevlogen en dankzij Winfried met zijn 12V accu (dank U) nog weer kunnen laden voor een tweede vlucht.
Ging een beetje wild allemaal maar nog een redelijk tijd kunnen behalen voor de Sam wedstrijd.
Van Henk weer wat tips gekregen om het model verder af te stellen.
Want stijgen en een volledig ongecontroleerd kunstvlucht programma vliegen is niet echt de bedoeling.

Ook leuk om te horen dat er liefhebbers zijn die plannen hebben om wat voor Sam Europe te willen bouwen.
Belangrijkste is eigenlijk meedoen en maakt niet uit met welk model je vliegt.

Zo nu de Wespe en de PayBoy nog even poetsen zodat we weer klaar staan voor de volgende meeting.

Back