Phase 3 EF-16 foam jet

Nou, de mijne is vandaag besteld in de volgende config:

- Ontvanger: Jeti REX 5 MPD Micro
- Servo's: Dymond D 60 (20Ncm)
- Lipo: Dymond 3S 2250mA 18C (191gr)
 
Als het goed is wordt het spul vandaag verstuurd.
Ben al even bezig geweest hoe ik 'm ga spuiten aangezien ik de decals niet zo vind en daarentegen wil ik een goed contrast wat nu de bovenkant is en de onderkant.

Enige suggesties zijn natuurlijk welkom (geen airbrush werk etc :)).

color_upfront2.jpg


color_bottom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi
Nou ben zeer tevreden of deze jet. Phase 3 EF-16 foam jet
Doet alles wat hier al zon beetje is beschreven
Op het forum
CIMG0005Small.jpg

CIMG0003Small.jpg

Groeten Wim
 
Mooie kleur, zeker die uitlaat :cool:

Hoe zit het nu met de instelling in je zender, hoe is deze F16 het beste te vliegen?
Geven jullie qua besturing een curve (procentueel), dus bij links/rechts de eerste slagen dat deze niet gelijk als een gek naar links of rechts schiet maar gelijkdelijk aan , of gewoon alles linear?
 
Dat is dan een van de zeer schaarse uitzonderingen. Zoek maar eens op jeti hier op het forum, bijna alleen maar klachten....
Grt.
Heb ik gedaan en vind het wel meevallen.
De meeste klachten zijn voornamelijk te verwijten doordat de antenne te dicht bij de motor/regelaar ligt, das geen fout van de ontvanger.

Ik ga mijn ontvangerdraad vanuit de cockpit naar het bovenpunt van de staart leggen zodat deze genoeg afstand heeft tussen de regelaar.
Mocht de antennedraad te kort zijn hiervoor dan leg ik 'm langss de voorvleugels naar buiten.
Maar nooit zoals in de beschrijving staat langs de romp naar achteren, want dan ligt ie in het verlengde van de regelaar, en dat geeft geheid storing.
 
Alex, de nieuwe MPD serie is al veel beter dan de oude troep. De eerste rex5 en heb ik allemaal kapot geslagen...... gek werd je ervan. Zelf als test ontvanger storen ze nog teveel...... behalve die in de heli van mijn vriendin, die doet het perfect..... gek spul
 
Heb het spul net binnen gekregen maar zie nu dat de vleugels voorzien zijn van een soort plastic laagje en dat de staart gewoon van foam is.
Ik wilde deze voorzien van een verflaagje van Graupner Styrofoam verf, maar zou dit hechten op de vleugels die voorzien zijn met een soort plastic laagje ?
 
@kingping,

Het laagje wat op je vleugels zit is inderdaad een met plastic gelamineerd papiere laag. Dit zou trouwens ook op je elevators moeten zitten. Zit daar mischien nog losse plakfolie voor bij?

Je kunt het gewoon spuiten met de door jou aangedragen verf. Wel eerst goed ontvetten en eventueel heel lichtjes opruwen met een scotch-brite doekje / sponsje.
 
@kingping,

Het laagje wat op je vleugels zit is inderdaad een met plastic gelamineerd papiere laag. Dit zou trouwens ook op je elevators moeten zitten. Zit daar mischien nog losse plakfolie voor bij?

Je kunt het gewoon spuiten met de door jou aangedragen verf. Wel eerst goed ontvetten en eventueel heel lichtjes opruwen met een scotch-brite doekje / sponsje.

Het is gelukt, de verf zit op de voorvleugels en de staart.
Mooi rood en zeer goed zichtbaar.
Enigste wat ik nog moet doen is de onderkant erop en balanceren.

Hierbij nog 2 vragen,

Welk punt gebruiken jullie voor de CG?
In de handleiding staat 160 - 190mm maar dat is wel 3cm verschil, best veel voor een CG wat kan ik het beste aanhouden?

Bij de bijgeleverde motor zat de huls eral omheen, doordat ik een 2250mA accu gebruik (191 gr) moet de motor 4cm vanaf het punt naar achteren liggen.
Hierdoor steekt de doorzichte buis een eind voorbij de uitlaat.
Moet ik nu de doorzichtige buis aan deze lengte houden of mag ik deze ook op maat zagen (knippen) tot de lengte van de uitlaat?
 
Het is gelukt, de verf zit op de voorvleugels en de staart.
Mooi rood en zeer goed zichtbaar.
Enigste wat ik nog moet doen is de onderkant erop en balanceren.
Mooi dat het gelukt is. Daar willen we natuurlijk wel een foto van zien;)

Hierbij nog 2 vragen,

Welk punt gebruiken jullie voor de CG?
In de handleiding staat 160 - 190mm maar dat is wel 3cm verschil, best veel voor een CG wat kan ik het beste aanhouden?
Waar ik het zwaartepunt heb liggen durf ik niet te zeggen. Ik kan dit ook niet meer nameten daar de mijne van eigenaar is gewisseld en ik nu een nieuwe ga bouwen.
Ik heb hem ook gevlogen met een accu van ca. 190 gram waarbij de uitlaat tunnel niet voorbij de nozzle stak. Dit ging in mijn geval goed.

Bij de bijgeleverde motor zat de huls eral omheen, doordat ik een 2250mA accu gebruik (191 gr) moet de motor 4cm vanaf het punt naar achteren liggen.
Hierdoor steekt de doorzichte buis een eind voorbij de uitlaat.
Moet ik nu de doorzichtige buis aan deze lengte houden of mag ik deze ook op maat zagen (knippen) tot de lengte van de uitlaat?
Ik zou de tunnel niet inkorten omdat deze taps toeloopt. Dit is speciaal gedaan om een bepaalde stuwings druk te creeeren. Als je daar dan 2 a 3 centimeter af zou halen zal hij waarschijnlijk wel vliegen maar mogelijk is je rendement dan minder goed.

Wat ik zou doen in jou geval: De uitlaat tunnel zo vermogelijk naar achter schuiven ,maar wel dat hij nog binnen de nozzle blijft.
Vervolgens kijken of je met schuiven van de accu binnen de aangegeven zwaartepunt afstanden kan blijven. Eventueel de accu achter de ontvanger plaatsen inplaats van ervoor.

Succes
 
Mooi dat het gelukt is. Daar willen we natuurlijk wel een foto van zien;)

Wat een dag! had eindelijk alles erin, bleek opeens 1 servo het niet te doen :mad:
Dus alles voorzichtig eruit gesneden en wat bleek, in de servo zat 1 draadje los.
De draad was bij het soldeerpunt losgelaten !!!
Alles weer opnieuw doorgesoldeerd en hij deed het weer.
Al met al een flinke oponthoud en kon 'm dus vandaag niet afkrijgen.

Zoals je ziet moeten de achtervleugels nog gemonteerd en uitgelijnt worden, (staart zit er nog los op) en de uitlaat moet er nog op.

DSC00774.jpg


DSC00771.jpg



Ik zou de tunnel niet inkorten omdat deze taps toeloopt. Dit is speciaal gedaan om een bepaalde stuwings druk te creeeren. Als je daar dan 2 a 3 centimeter af zou halen zal hij waarschijnlijk wel vliegen maar mogelijk is je rendement dan minder goed.

Wat ik zou doen in jou geval: De uitlaat tunnel zo vermogelijk naar achter schuiven ,maar wel dat hij nog binnen de nozzle blijft.
Vervolgens kijken of je met schuiven van de accu binnen de aangegeven zwaartepunt afstanden kan blijven. Eventueel de accu achter de ontvanger plaatsen inplaats van ervoor.
Succes

Ik heb me precies aangehouden zoals de beschrijving voorschrijft, met mijn accu (191gr) moet de fan op 4cm vanaf het beginpunt zitten.
Hierdoor is de buis te lang, er komt nog een kap overheen, dus ik denk ongeveer 2 a 3 cm dat deze buis eruit steekt.
 
Kan ik het uiteinde van de doorzichte buis op maat maken met het uiteinde van de zwarte uitlaat zodat deze dezelfde lengte hebben?
Of is het beter om deze lengte gewoon aan te houden aangezien de doorzichtige buis conisch loopt?
 
Nou gisteren de eerste vlucht gemaakt met de F-16.
Het vliegtuig helde gigantisch naar links en de neus was te zwaar (lipo te ver naar voren).
Na veel tweaken en afstellen eindelijk mooi stabiel in de lucht. Wel een heel gedoe hoor om zo'n vliegtuig af te regelen met die snelheden (had het zweet ook letterlijk op m'n hoofd staan, wat een adrenaline rush) :-)

f-16-front1.jpg


f-16-back1.jpg


Hier een kort filmpje.
 
Back
Top