Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Tuurlijk, de echte goede monteurs komen toch vanaf het AFS ;-)

Zeker gezien de stagaires die ik al een paar jaar krijg van het ROC :roll:

Dacht dat wij AFS`ers weinig "hangaar" hadden meer de ROC lichting lijkt alleen maar het woord "hangaar" te kennen als: "een verzameling vliegtuigen onder 1 dak waar je alleen maar naar mag kijken en niet aan mag zitten" (zoiets als 1e jaar AFS :roll: ).

Zij kennen de motoren etc. alleen uit een boekje, als je vraagt wat een magneet of alternator is en vooral wijs die eens aan dan staan ze je aan te kijken alsof je Rusisch praat :lol:

Tja, alles centreren op 1 plek zou wel heel mooi zijn geweest, maar zoals je al zegt wordt Soesterberg voor een deel bebouwd.

Een aantal scholen van Hilversum zijn er ook nog mee bezig geweest om vanaf daar te gaan opereren maar dat stuitte alleen maar dat ging ook niet door.

Maar het mooiste van dit museum is nog wel de toegangsprijs, 0 euries :D
Daar houden wij Hollanders van en dan vooral Hollanders met 2 kids.

Bedoel Aviodroom is ook hartstikke leuk maar daar betaal ik voor dat mannetje van mij ook nog 13euro 25 voor en dat maar voor een middagje :shock:

Nee dan ga ik liever naar Soesterberg, vooral dat flying center waar ze zelf vliegtuigjes kunnen besturen vinden ze natuurlijk geweldig.
Lekker aan die knuppels trekken en duwen en maar kijken wat er gebeurt :D

Naja, ben hier weer lekker aan de knutsel geweest en de F15 wordt wel wat :-)

Een enkele uitzonderingen daar gelaten :rolling:

(oeps kan ik jouw nu nog wel onder ogen komen zaterdag :oops: ;-) )

Hoi Berto de cockpitkap ziet er netjes uit, Hoe zit het verder met de rudders qwa aansturing?

Ik heb het maar bij de op/inbouw zoals orgineel bij philip gehouden voor de (oude) versie.
De ARF heeft bij mij geen rudders en vind het zonde om de schildering van de kielvlakken te verknallen.
Dit is´hm trouwens.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je, ik knutsel rustig verder en nu die ook weer wat aangekleed is ziet het er meteen al een stuk beter uit.

Kijk dat is ook een hele mooie F15, zo schaal zal die van mij nooit worden :nooo:

Rudders, tja, geven mij ook nog hoofdbrekens, nu alle aansturingen weggewerkt zijn wil ik die aansturing ook niet zien.
Zit nog steeds een beetje te dubben.
Als ik een goed manier vindt die "eenvoudig" toe te passen is dan ga ik ervoor.

Zo niet dan kan ik er wel eens vanaf gaan zien.

Qua aansturing heb ik wel ideeën de richtingsroeraansturing zou dan via een as lopen die bij de taileronlagerblokken uitkomen en daar zou dan weer een servo aan vast moeten komen te zitten.

Wat dat betreft zijn die dunne kielvlakken dan een nadeel, daar past never nooit niet een servo in.
Bij de Jet Legend wel maar jah, daar heb ik niets aan ;-)

Ik zie nog wel, eerst even verder met de cockpit en dan de airbrake, die luchtcilinder ga ik morgen afhalen.
Daarna de flaps waarschijnlijk.

Er is nog zo veel te coen, nog zeoveel te doen :D

Hmmmm die ken ik volgens mij, ( is die niet van Jackie B geweest) de foto lijkt me gemaakt bij ons in Zwartberg op het echt vliegveld .

hoi Eric, dat is hem idd.
moet eerlijk bekennen dat ik niet de bouwer benvan deze F-15, :rolleyes: (en heb daar verder ook geen moeite mee. )
Maar ben wel de trotse nieuwe eigenaar van deze vogel :mrgreen:
Het enige wat er niet opzit en das wel een beetje jammer zijn de rudders (zoals ik al zei) en flaps in de vleugel.

verder moet ik enkel nog een paar kleine dingetjes aanpassen naar mijn zin.

Haha, ook niet alle modellen die wij beziiten hebben we zelf gebowud hoor (sommige wel heel vaak opgeknapt :lol: ).

Hee Eric,

dank je, en ja zo`n cockpit kapje openen en sluiten is wel leuk.

Heb gister de luchtcilinder opgehaald voor de airbrake dus daar ga ik denk vanavond nog even mee stoeien :-)

Haha, maar het was niet later 24:00 of vroeger 6:20 dan normaal ;-)

Weet alleen niet of er vanavond nog iets gedaan gaat worden, moet overwerken om een kist morgen weer vliegend te hebben :-(

Hehe, even langsgaan Peter ;-)

Ben net thuis eens kijken of ik nog wat ga rommelen hier............

K'hoorde dat ze misschien die F16 tuin bij jullie gaan sluiten......:(....wéér een van de zoveel bezuinigingen.
Dat is alleen een gerucht, de basiscommandant heeft dat onlangs nog ontkracht.

Die F-16 tuin moeten we wel houden; kunnen we zo af en toe mooi bij Chris op de koffie, of niet Peter? ;)
Was gezellig vandaag, toch? :D

~Jolmer

Hee Gerald (of anderen),

weet jij toevallig hoeveel graden de Airbrake opent?

Zal zelf ook nog wel even googlen maar misschien type jij het hier zo neer.

En die F16 tuin moet natuurlijk blijven kom op zeg :mad:

Grt,
Berto.

Dat is alleen een gerucht, de basiscommandant heeft dat onlangs nog ontkracht.
Hmmm, heefd de basis commandant vrij weinig over te zeggen, het schijnt dat de minister er in maart een beslissing over gaat maken....spannend....

16-11-2010

LEEUWARDEN - Er is nog geen besluit genomen over een eventuele sluiting van vliegbasis Leeuwarden.

Dat vertelde minister van Defensie Hans Hillen maandag (15 november) tijdens een bezoek aan de Friese vliegbasis aan regionale media.

“De beslissing wordt in maart 2011 genomen. Momenteel liggen alle mogelijkheden nog open.”

Hillen bracht een werkbezoek aan vliegbasis Leeuwarden.

Hij werd met een Cougar-transporthelikopter naar Friesland gevlogen.

Het in Leeuwarden gevestigde 323 Squadron informeerde Hillen over operaties van de F-16-gevechtsvliegtuigen.

Ook bezocht hij de search and rescue eenheid en sprak met technici in de onderhoudshangaar.

Met het oog op bezuinigingen bij Defensie zou een sluiting van vliegbasis Leeuwarden worden overwogen.

Qua brake uitslag had ik ook al zoiets gevonden.
Nergens een echte waarde maar van de foto`s en jouw filmpjes afgenomen kom ik dicht in de buurt.

Mis misschien een paar graden maar dat zullen weinigen opvallen.

Vanavond maar eens kijken of ik hem werkend kan krijgen.

Laatst bewerkt:
Back