Gisteravond weer even lekker bezig geweest en weer een kleien stukje opgeschoten.
Ook de kist weer eens op de weegschaal gehad en het gewicht is nu 9245 gram, hier komen alleen nog een paar kleine Festo koppelingen bij en dan is ie echt klaar qua gewicht.
Denk dat in deze uitvoering de kist op zo`n 9300 gram zal blijven hangen.
Als ik later de wielremmen en de luchtrem gereed heb zal dat wel tegen de 9500 gram aan gaan lopen.
Ook direct weer even het zwaartepunt bekeken en dat blijft een net wel niet niet verhaal worden.
Ik kan alles gewoon onder de cockpit inbouwen echter ligt het zwaartepunt dan net voor het aangeven zwaartepunt maar nog wel binnen de limieten.
Echter dit is met gear down, met gear up verschuift dit zwaartepunt nog wat verder naar voren.
In totaal kom ik dan 1,5 tot 2 cm voor het aangegeven zwaartepunt uit (dacht dat max. 4cm voorlijk acceptabel was.
Echter dit is niet mijn doel, mijn doel is om het zwaartepunt in vliegconditie (dus wielen in) op het aangegeven punt te krijgen dus de ECU akku gaat vrijwel zeker geplaatst worden achter de motor ergens.
Dit ook met de toekomstplannen om de luchtrem werkend te maken, dat komt ook net voor het zwaartepunt uit dus dan zou ik zowiezo wat gewicht in de staart moeten gebruiken.
Zit trouwens net te bedenken dat misschien een paar gram lood helemaal in de staart ook wel een optie kan zijn.
Okee het is dood gewicht en zonde hier of daar maar heb het liefst alles onder de cockpit.
Denk dat ik met 100 gram in de staart al voldoende heb.
Mhhh, en dat alles door die dikke piloot ;-) (maar zonder gekeheid, die weegt wel meer dan wenselijk zou zijn..........)
We zullen eens kijken waar ik op uit kom.
Het schiet in ieder geval wel zoveel op dat ik niet komende week maar de week daarop de motor weer eens wil gaan aanslingeren in deze kist