Phoenix 1600 tot welke windkracht??

Mijn Phoenix 1600 is klaar voor zijn eerste vlucht.

Mijn motor 2835 1000kv met een 30 Ampère regelaar met bec, de Accu is een 3 cel 2200 mA
ik ga vliegen met rolroeren en met flaps.

nu zit ik nog met 1 vraag tot welke windkracht ongeveer is er nog goed te vliegen met de Phoenix 1600.

gr,

Mijn Phoenix 1600 is klaar voor zijn eerste vlucht.

Mijn motor 2835 1000kv met een 30 Ampère regelaar met bec, de Accu is een 3 cel 2200 mA
ik ga vliegen met rolroeren en met flaps.

nu zit ik nog met 1 vraag tot welke windkracht ongeveer is er nog goed te vliegen met de Phoenix 1600.

gr,

Je hebt hem redelijk zwaar geïnstalleerd, waarmee je zeker met 3 Bft op vlak terrein en 4 Bft op de helling vliegen kan, waarschijnlijk wel met meer maar dat kan je beslissen wanneer je ervaring hebt met dit model in 4 Bft.
Voor de eerste vlucht zou ik niet boven de 2 Bft vlak en 3 Bft helling gaan.

Rick

De Phoenix lijkt een beetje op een (wat kleinere) Multiplex EasyGlider.
Daar wordt de koolstof ligger wel eens vervangen door een stalen draadeind. Dan kan hij wat meer wind hebben.

Ik heb prop-er wel met zijn EasyGlider zien vliegen met 5 Bft of zo. Een flinke wind. Hij kan zijn EasyGlider dan ook ballasten. Dat is dan wel een voorwaarde.

Ik zou het gewoon proberen. Als je achteruit vliegt waait het te hard.

Phoenix

De Phoenix lijkt een beetje op een (wat kleinere) Multiplex EasyGlider.
Daar wordt de koolstof ligger wel eens vervangen door een stalen draadeind. Dan kan hij wat meer wind hebben.

Ik heb prop-er wel met zijn EasyGlider zien vliegen met 5 Bft of zo. Een flinke wind. Hij kan zijn EasyGlider dan ook ballasten. Dat is dan wel een voorwaarde.

Ik zou het gewoon proberen. Als je achteruit vliegt waait het te hard.

Ik ga maar eens met een zwak windje beginnen, het is voor mij een nieuw toestel.
alle bedankt voor de adviezen.

Back