Gisteren heb ik in Roden flink (voor mijn doen) mogen slepen!
Het is nooit mijn insteek geweest om de hele dag continu door te slepen, daar heb ik de laadcapaciteit niet voor en ik wil zelf ook nog zweven tussendoor. Maar ik kan op 1 accu 3x met 4kg er achter naar +200mtr en dan zitten ze op 3,8V/cel. Met 2 sets accu's, en tijdens het laden lekker zweven of een kopje koffie/blikje fris/broodje bal, heb ik zaterdag aardig wat sleepjes kunnen maken.
Het lijstje ging oplopend, maar niet in die volgorde, van de hoplichte Hast van Ariel, via een hele mooie Rhönsperber (mét schaal kaartenzak in de cockpit) en een Hegi ASW15 langs een Tangent Kult op een startkar. Dan een Robbe DG-100 van 375cm span en 3,9kilo en de zwaarste was de ASK 13 van Jan Brilman, die weeg zo'n 4,2kilo en dat ging ook nog heel goed.
Dit was een goede dag om te oefenen met een beetje wind en verschillende kisten en piloten maar de Joker heeft zich van zijn beste kant laten zien. Ik vloog ook wel lekker denk ik en volgens mij waren alle gesleepten wel tevreden
Dit is een filmpje van de DG-100
Tijdens mijn laatste vluchtje van de dag om de laatste accus leeg te knuppelen liet ik mik verrassen door een klap zijwind en schoof ik het landingsgestel er dwars onderuit.
Het bekende euvel van slecht verlijmde houtjes waar het landings gestel in zit geschroefd dus geen grote schade en ik mag het nu iets beter terug lijmen.
Komt goed!