Ik heb er sinds kort een Pilatus turbo Porter PC-6 van Pichler bij 
Spanwijdte: 2720mm,
Gewicht: ongeveer 7Kg
Motor: Pichler Boost 180 Brushless motor (28 Poles)
ESC: ROXXY BLControl 9120-12 Opto (120A)
Propeller: 22x8 Menz.
Motor data:
Prop - Zellen - Ampere - Standschub - Drehzahl
22 x 8 - 10 - 63 - 11.0kg - 7150 Umdr./Min.
22 x 10 - 10 - 75 - 11.8kg - 6850 Umdr./Min.
22 x 12 - 10 - 83 - 11.9kg - 6700 Umdr./Min.
23 x 8 - 10 - 74 - 11.6kg - 6800 Umdr./Min.
23 x 10 - 10 - 88 - 12.0kg - 6600 Umdr./Min.
23 x 12 - 10 - 96 - 12.3kg - 6400 Umdr./Min.
22 x 8 - 12 - 82 - 12.0kg - 8100 Umdr./Min.
22 x 10 - 12 - 96 - 13.2kg - 7800 Umdr./Min.
22 x 12 - 12 - 106 - 16.6kg - 7550 Umdr./Min.
23 x 8 - 12 - 96 - 16.6kg - 7700 Umdr./Min.
23 x 10 - 12 - 114 - 17.3kg - 7400 Umdr./Min.
Er zit dus nog wat rek in als het moet
Voorlopig blijft dit nog wel even in de hangaar staan, want er moeten ook nog servo's, accu's en andere toeters en bellen in en dat kost ook weer het nodige.
Het is in de toekomst de bedoeling om wat serieuzer te gaan slepen ook omdat we wat grotere modellen op de club krijgen en voor het VGT natuurlijk.
Eerst maar weer lekker cruizen met de BigLift en het slepen onder de knie krijgen en pas dan gaan we hiermee vliegen.
Ik wilde dit model al jaren hebben en prompt staat hij in het 2e hands hoekje bij Hangar. Voor het geld kon ik m'n niet voorbij laten gaan en heb ik hem lekker achter me aangesleept naar huis :lol:
Filmpje van een gelijkwaardig model:
Pichler Pilatus Porter "Big Tiger" - Start+Platzrunde - YouTube
(Dit is ook de Tiger uitvoering, goed zichtbaar op hoogte door het geel/zwart)
Middels dit draadje wil ik graag alvast wat info inwinnen, zoals:
1. Servo's uit de BigLift in de Pilatus zetten? (Dymond D-7550, 14Ncm)
2. Als stroomvoorziening voor (8 stuks) D-7550 de Powerbox 16/20 inzetten.
3. Er zit nu een Futaba FS100 servo op de sleepkoppeling, ik vraag me af of dat genoeg is.
(e.e.a kan dus uit de BigLift naar de Porter)

Spanwijdte: 2720mm,
Gewicht: ongeveer 7Kg
Motor: Pichler Boost 180 Brushless motor (28 Poles)
ESC: ROXXY BLControl 9120-12 Opto (120A)
Propeller: 22x8 Menz.
Motor data:
Prop - Zellen - Ampere - Standschub - Drehzahl
22 x 8 - 10 - 63 - 11.0kg - 7150 Umdr./Min.
22 x 10 - 10 - 75 - 11.8kg - 6850 Umdr./Min.
22 x 12 - 10 - 83 - 11.9kg - 6700 Umdr./Min.
23 x 8 - 10 - 74 - 11.6kg - 6800 Umdr./Min.
23 x 10 - 10 - 88 - 12.0kg - 6600 Umdr./Min.
23 x 12 - 10 - 96 - 12.3kg - 6400 Umdr./Min.
22 x 8 - 12 - 82 - 12.0kg - 8100 Umdr./Min.
22 x 10 - 12 - 96 - 13.2kg - 7800 Umdr./Min.
22 x 12 - 12 - 106 - 16.6kg - 7550 Umdr./Min.
23 x 8 - 12 - 96 - 16.6kg - 7700 Umdr./Min.
23 x 10 - 12 - 114 - 17.3kg - 7400 Umdr./Min.
Er zit dus nog wat rek in als het moet

Voorlopig blijft dit nog wel even in de hangaar staan, want er moeten ook nog servo's, accu's en andere toeters en bellen in en dat kost ook weer het nodige.
Het is in de toekomst de bedoeling om wat serieuzer te gaan slepen ook omdat we wat grotere modellen op de club krijgen en voor het VGT natuurlijk.
Eerst maar weer lekker cruizen met de BigLift en het slepen onder de knie krijgen en pas dan gaan we hiermee vliegen.
Ik wilde dit model al jaren hebben en prompt staat hij in het 2e hands hoekje bij Hangar. Voor het geld kon ik m'n niet voorbij laten gaan en heb ik hem lekker achter me aangesleept naar huis :lol:
Filmpje van een gelijkwaardig model:
(Dit is ook de Tiger uitvoering, goed zichtbaar op hoogte door het geel/zwart)
Middels dit draadje wil ik graag alvast wat info inwinnen, zoals:
1. Servo's uit de BigLift in de Pilatus zetten? (Dymond D-7550, 14Ncm)
2. Als stroomvoorziening voor (8 stuks) D-7550 de Powerbox 16/20 inzetten.
3. Er zit nu een Futaba FS100 servo op de sleepkoppeling, ik vraag me af of dat genoeg is.
(e.e.a kan dus uit de BigLift naar de Porter)
Laatst bewerkt door een moderator: