Pilatus PC-6 Turbo Porter

Vriend van mij in Duitsland vliegt een zelfde formaat porter met DLE 55. Gaat als de brandweer met slepen. Zal vanavond even wat filmpjes linken van de kist in actie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is goed, ik ben erg benieuwd :)

Ik vond op RC Network ook een mooi draadje over de inbouw van de demper in de romp.

Laatst bewerkt:
Plaatjes inbouwen DLE55RA

He Serge,

De 3W heeft de uitlaat aan de zijkant en ik zou 'm naar achter willen, waarom?

Kijk maar.. taadaa veel mooier!

Dat vind ik mooi veel mooier.

Enne, dat vinger bijten lossen we dan gewoon op met een chickenstick :thumbsup:
(low tech solution for a high tech problem)

Laatst bewerkt:
Zulke motoren sla ik niet aan met een stok... een keer gedaan met een terugslag kon ik hem een heel stuk verder ophalen

Zulke motoren sla ik niet aan met een stok... een keer gedaan met een terugslag kon ik hem een heel stuk verder ophalen

Hoe doe jij het dan, niet met de hand toch zeker.
Dan kan je die straks een stuk verder ophalen :mrgreen:

Een andere oplossing in een elektrische starter :)

bij een dle moet je niet twijfelen met aanslaan . ook niet de vinger achter de prop leggen ,maar op het blad . krijg je toch een terugslag dan wordt je vinger weg gedrukt ipv afgerukt met wat pech . De dle heeft vermogen genoeg . kies wel voor het slepen een 2 blads prop (meer trekkracht ) en je hebt wat meer ruimte met het aanslaan .een 22x8 zal het goed doen .

bij een dle moet je niet twijfelen met aanslaan . ook niet de vinger achter de prop leggen ,maar op het blad . krijg je toch een terugslag dan wordt je vinger weg gedrukt ipv afgerukt met wat pech .

Ai!

Als het gebeurt, zal toch pas na de zomer worden, eerst even lekker sparen :)

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten dat de Porter Elektro blijft :)
Ik heb geen zin in ombouwen, investeren etc, de kans dat ik zoveel sleepjes ga maken als Gerben en Arjan is niet groot.

Nu nog opzoek naar een betaalbare spinner, maar daar is geen haast bij.

Voorbeelden:
Pilatus_PC-6_SkydiveLillo_JD18032008.jpg

1523788.jpg

1631570.jpg

(sexy plaatjes)

Zonde van je Toledo, maar Pilatus Porter PC6 is echt mooi om te zien (vind ik).

Je hoeft niet heel veel te doen, hij is zo klaar.

Vleugelbuis plaatsen, vleugels erop, stekker voor de servo aansluiten, 4 inbusbouten aandraaien.
Stabilo plaatsen, breekbout erin daarna de control horns aansluiten.
Accu's erin pre-flight check doorlopen, hooguit 10 min.

Doordat het stabilo afneembaar is blijft het een handzaam model.
Overigens wil ik voor het stabilo Sullivan S593 gaan gebruiken, ipv quicklinks dat gaat nog sneller.

Pilatus Porter PC6 Elektro playlist op YouTube

Laatst bewerkt:
Back