Pinion gear versleten

Als de pinion versleten is zijn ook de tanden van de spur versleten en doe je er verstandig aan om met een nieuwe pinion ook een nieuwe spur te plaatsen.

Meestal wel, tenzij het pinion van messing is gemaakt, dat is soms zo zacht, dat zelfs het kunststof van spur heel blijft, terwijl het pinion zich "opoffert" als het ware. Heb ik meegemaakt met de LRP Blast BX, pinion was aan gort, gewoon zaagtand geworden, maar spur was puntgaaf en liep prima met een nieuwe pinion.

Maar ik zou hem zeker meebestellen, op de foto's lijken een paar tanden toch wat afgeplat al.

Iemand een idee hoe ik deze spur los krijg??

Mvg

2a4yduqy.jpg

asadyty4.jpg

Zit er geen inbusje in die zwarte "huls" onderaan op de bovenste foto? Anders de e-clip bij het kleine tandwiel op de onderste foto eraf wippen, dan zou die as uit de diff behuizing kunnen schuiven, en kom je dichter bij het spur.

Ik gok op de e-clip op de 2e foto eraf, en dan de hele as uit de diff case trekken.
Is er geen exploded view van deze auto?

EDIT : Sorry, ik zie dat je er al uit bent :)

Ik gok op de e-clip op de 2e foto eraf, en dan de hele as uit de diff case trekken.
Is er geen exploded view van deze auto?

EDIT : Sorry, ik zie dat je er al uit bent :)

Toch bedankt voor je reactie ruud!

Heb hem via de zwarte huls eruit gehaald zoals op foto 1 :D

Hmm, maandag avond de spur gear besteld bij toemen.nl

Volgens hun is het voor 16.30 besteld de volgende dag in huis.

Ik heb nu nog steeds niks gekregen?

Heb ze gister al een mailtje gestuurd, vandaag geen antwoord gekregen. ze zouden toch een mailtje sturen als het product niet op voorraad was?

Je moet van te voren gewoon even bellen of het op voorraad is, dat werkt het makkelijkst.

Ik zelf heb wel goeie ervaring met toemen, had perongeluk bij een nieuwe slash body de verkeerde decals gehad, mailtje gestuurd en 2 dagen later lag er een complete decal set ter waarde van 12 euro op de mat (met 2 decal sheets meer dus!)

Nou.. vandaag eindelijk binnen gehad hehe.

Dus ik die spur gear erop doen hoppa. Wil ik mijn E-clip weer bevestigen. Schiet die weer weg dus ook maar weer E-clip besteld

Klopt, E-Clips zijn rot dingen als je het mij vraagt.
Even een voorraadje aanleggen van die dingen :)

Nou, vandaag hele auto weer in elkaar gebouwd, alles doet het prima, behalve mijn servo,

Ik moet 2x vol naar links draaien voordat die helemaal naar links gaat, (1e x is half links)
Ook gromt die een beetje?

Maar naar rechts doet die het wel goed,

Wat zou dit kunnen zijn??

Servo even loskoppelen van de stuurinrichting. Doet die dan nog steeds raar naar links, dan servo eens onder handen nemen. Anders kan het zijn dat er bij naar links sturen iets aanloopt bij je auto.

Back