Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Zet hem dan wel netjes aan de grond toch, houdt het hoofd koel in ieder geval.
De vleugel raakt vast wel iets aan de kant van de weg.

Groeten Peter.

een wegwijzer en wat vuilnisbakken.....
Maar inderdaad, knap gedaan. Hartslag van de piloot zal wel iets versneld zijn denk ik. Daar had ik bij het kijken naar het filmpje al last van :-)

Ja, kwam steeds lager en piloot wist dat hij hem daar ergens neer moest zetten. Gelukkig voor hem geen drukke weg.

Groeten Peter

krappe landing! ligt de vliegsnelheid niet erg hoog? of bedriegt dit fel?

Dat de vliegsnelheid onnodig hoog ligt vond ik ook al. Volgens mij is dit een schweitzer 1-26 en die hoeft echt niet hard te vliegendaaraan kan je zien dat dit een zeer gestresste landing is. Met de juiste vliegsnelheid had hij hem ook eerder aan de grond kunnen zetten op het meer open stuk van de weg.
Max

De landing -naast dat het wat gestresst, te veel snelheid, behoorlijk krappe bocht op final- opzich was wel oke, maar dat hij het uberhaupt zover heeft laten komen! Dom, dom, dom....

Laatst bewerkt:
Nog een paar uur, en dan kan ik volgens buienradar ook met een biertje in een diepe plas in de achtertuin gaan zitten...

Ach, ik ben bezig met het schilderen van de zolderramen en heb net de nodige voorzieningen getroffen om de woning droog te houden.

Zoals deze piloten,.....net op tijd alles veilig gesteld!

Johannes

Deze dan...die M5 heeft ook wel een mooi kleurenschema voor een zwever trouwens

Laatst bewerkt door een moderator:
VTPR bij opkomende zon in Laurac, ZW Frankrijk

Te mooi om allen op he helling forum te plaatsen.
Gevonden bij Pierre Rondel.

Rick

Te mooi om allen op he helling forum te plaatsen.
Gevonden bij Pierre Rondel.

Rick

Vooral dat achterstevoren weggooien op 1:28 is wel heel mooi! Hoezo die fransen zijn altijd al dwars geweest :D.

Max

p.s. ben helaas dit jaar niet op de Petit Ballon geweest, maar ben vastbesloten om dat volgend jaar te compenseren!

Bestaat er een PDF-je van de tekening ?

Dat weet ik niet, maar ik heb met een aantal mensen een EPP frees/snij kit gekocht waar tevens alle carbon, houten wortelribben, stuurheveltjes, folie etc. bij zit. De vleugels zijn cnc gesneden. Dit is in theorie zelf wel te doen, maar niet zo strak denk ik. Ook de kosten voor EPP maken dat een kit niet eens zo duur is. Vervolgens moet je er zelf nog genoeg aan doen ;)

Epp Fish/Traceur

Bestaat er een PDF-je van de tekening ?
Is zeker bruikbaar in Henri-Chapelle op de helling...
Ik heb een DXF van 'Le Fish'.
Hoe goed die is weet ik niet (kan hier op mijn werk geen DXF bekijken).
Stuur me een PB-tje met je privé-mailadres, en ik stuur hem naar je toe.

Dirk

Lijkt in grote lijnen op de set die ik heb. De staart en vorm van de neus wijkt iets af. Niet dat dit enigszins af zal doen aan de vliegkwaliteit van dit toestel :)

Back