Politie Chevrolet C10

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Marceline, 8 jan 2022.

1. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Hoi Markioo,

Ik wil schaal 1.14 wielen van de wpl d12 zijn te klein. heb je een link van toms modelautos purmerend. PS. bedankt voor het meedenken.
    Als dit niets wordt ga ik schapeways proberen.

VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  2. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Hoi Marikoo,

Heb zijn webshop bekeken en even mailtje naar hem gestuurd.

3. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Ik heb ook even contact opgenomen met de designer van Shapeways en wat foto,s mee gestuurd ook van de wielen. Kijken wat hij zegt wat mogelijk is. Als we de bovenbouw hebben kunnen we zoeken naar een geschikt onderstel.
    Wil wel proberen om de velgen zo orgineel mogelijk te krijgen die horen bij de C10.

VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  4. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Ik heb besloten om zelf geen 3D printer te kopen mede dat mijn kennis daarin ontbreekt. Op advies van Fred 3D printen uit te besteden aan iemand die wel de kennis en ervaring heeft.

Dus bij deze ben ik opzoek naar iemand die mij kan helpen tegen betaling om de body van de C10 te printen, foto,s staan in dit topic.

5. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Heb je van die body dan al wel STL bestanden op de juiste schaal? Is het alleen printen of moet het ook allemaal nog getekend worden?

Denk dat je de vraagstelling cq opdracht even moet verduidelijken en uitbreiden.

Welke kwaliteit verwacht je en welk materiaal wil je het in geprint hebben?

6. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Volgens mij heb ik wel STL bestanden op mijn pc staan 1.14 denk zelf aan abs of PETG materiaal.

Het is vooral printen van de body, van de velg heb ik geen stl bestand 1.14 helaas, kan de foto,s wel door mailen van de body en achterkant auto en foto velg..

7. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Als het ontwerp goed is, en je wilt kwaliteit zou je kunnen kijken wat het printen bij Shapeways kost. Printen door mede modelbouwers betekent ook dat die een grote bouwplaat moeten hebben waar het model op kan.

8. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Hallo Fred,

Al nagevraagd bij shapeways E.500,- excl verzenden.

9. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Tja, daar koop ja natuurlijk een printertje en een rol filament voor... maar vermoed dat er ook een boel werk meegerekend wordt?

Wat heb je, een 3D stl file? Hoe is dat model getekend, massief, of al in wanddikte? Is je model al opgesplitst in delen of 1 geheel? Hoe groot is het deel/de delen? Gaat het om 'een cabine' of opgesplitst in vlakke delen die je netjes vlak om je printplaat kunt leggen zonder ondersteuning? Staat de file al in de juiste schaal of moet er nog verschaald worden? Wat verwacht je van de print, schilderklaar? nog samen te lijmen? Nog schuren en plamuren?

Je mag me dat 3D bestand gerust eens doorsturen om te kijken hoe printbaar het is in de software...

Heb je al ooit 3D-print in handen gehad? Kun je als ervaring niet eerst een servohoudertje, bestuurdersfiguurtje, of... printen/laten printen?

10. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Hallo Tamaniac.

Die E.500,- euro is voor het printen had die persoon foto,s gestuurd.

Heb 3D stl file volgens mij al in wanddikte als ik naar die bestanden kijk, kijk ook even naar de reactie van Alex Kooijman en zijn link dan krijg je een beter beeld. Gaat om de opbouw
    Fred had mij ook links gegeven van de chrevolet surbarban print.

De print mag gerust nog niet klaar zijn dus schuren en plamuren mag.

Iemand heeft voor mij een aggregaat geprint in 1.14 dit ziet er mooi uit moet alleen nog in elkaar gezet worden.

Foto,s kan ik mailen als je wilt.

11. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Prijs bij Shapeways hangt sterk af van het volume. Als de print uit één stuk is kom je hoger uit. Tevens zou ik op het aanbod van @Tamaniac ingaan om je file te controleren.

De kwaliteit van de STL hangt namelijk van de conversie af, if shit goes in then shit comes out.

Een kromming kan dan als vlakken eruit komen, en Shapeways of wie het dan ook gaat printen kan dat niet oplossen. Je dure print is dan ondermaats, en dat maakt voor de prijs helaas niks uit.

12. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Heb een PB'tje gestuurd met mijn emailadres, als je uw 3D model eens wilt doorsturen, kan ik geheel vrijblijvend de 3D in mijn print software inlezen, en kijken hoe printbaar het model is, hoeveel kilogram filament er zou ingaan, enz...

Ik print voorlopig enkel in PLA en mijn printbed is beperkt tot 150x150x180mm, dus weinig kans dat ik effectief uw truck zou (kunnen) printen. Maar misschien kun je met mijn informatie, concreter op zoek naar iemand die het wél kan.

trialrolf vindt dit leuk.
  13. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Klopt, heb voor een goede modelbouw vriend een DAf CF geprint in 1:15, STL van internet. Plaatje zag er leuk uit, resultaat na vele uren printen... massieve onderdelen, matige detaillering en de vorm was ook niet alles. Desondanks heeft hij er met veel wrrk nog iets moois van weten te maken.
    Het is de rechter op deze foto ;-) 20220611_133942.jpg

Marceline, trialrolf en Trilliwilli vinden dit leuk.
  14. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Ziet er goed uit Fred. Heb Daan bestanden gestuurd maar kan hij niets mee, heb de links van jou en alex in een pbtje gestuurd.

Als het niets wordt kunnen we nog kiezen voor een range of landrover daar zijn zat mogelijkheden voor, op aliexpress genoeg bovenbouw en onderstellen.

Ik geef niet zomaar op er zal best iemand zijn die de chevrolet subarban kan en wil printen, en zo niet dan is een landrover een optie.

15. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Wat een plaatje die DAF......

Roelof_l vindt dit leuk.
  16. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Marceline, ik vond de prijs van Shapeways erg hoog. Heb even naar vergelijkbare voertuigen op hun site gekeken, kom je rond de 200,- uit voor een 1:16 Station wagen.
    Lijkt er op dat jouw ontwerp erg massief is waardoor de prijs zo uit de hand loopt.
    Jammer, maar gezien je aankopen heb je voorlopig nog genoeg te bouwen.

17. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Goedemorgen Fred.

Dan zetten we de chevrolet subarban voorlopig in de koelkast. en kijken we er later nog eens naar of het haalbaar is.
    Inderdaad we hebben nog genoeg te bouwen, afbouwen Volvo FH16 750 verlichting en beier er in, daarna de MB Arocs, Iveco , en winter project Volvo F89 en aanhanger.

18. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Bestanden die je mij via mail stuurde zijn .jpg, dus afbeeldingen, daar kan op vlak van 3D niets mee gedaan worden.

De linkjes: https://3dprintable.shop/product/chevrolet-k30-crew-cab-1979-printable-body-car/ en https://cults3d.com/en/3d-model/game/chevrolet-suburban-1989 zijn beide te betalen modellen, ikzelf zal ze niet aankopen om 'even te kijken'.
    Dus tenzij jij de modellen al gekocht hebt, en een 3D file (obj, mesh, stl, ... of andere extensie) hebt ontvangen, of kunt downloaden, die je mij wilt doorsturen om te bekijken, kan ik helaas niet veel meer doen.

Mocht je reeds een 3D model betaald/gekocht hebben, kijk dan zeker nog eens uw mails na op eventuele downloadlinks, model schat ik op een 50 a 100 megabyte grootte, dus zal niet in een mail zitten.
    Als je zelf geen geschikte programma's staan hebt, zal dit bestand ook een blanco icoontje hebben, en kun je hem zelf niet openen, misschien heb je hem daarom reeds verwijderd?

Alternatief:

Kan dit gratis model een basis zijn: https://www.thingiverse.com/thing:2558794 ?

Kun je eventueel iets doen met een bestaande Tamiya Clodbuster body als uitgangspunt?

19. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Hallo Daan,

Dat van thingverse.com zou inderdaad kunnen.

Die tamiya clodbuster gaat hem niet worden.

Heb even bij Tamico.de gekeken zie foto,s zijn wel 1.10 schaal cfx-c-10-kit.jpg mst-cmx-1-10-4wd-kit-with-c-10-body.jpg rc4wd-trail-finder-2-lwb-rtr-w-mojave-ii-four-door-body-set.jpg

20. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Die dual cab op thingiverse is printbaar, wielbasis staat standaard op 409mm, dus zou je hem vandaar in % kunnen verschalen naar je wens.

Deel Deze Pagina