Post hier je zelfgemaakte CNC werkstukken

Je hebt ze wel die metaal printen he, maar dat gaat anders in een bak met fijn metaalpoeder en hars volgensmij. Ben de naam van de techniek vergeten. Volgende op mijn lijstje is ook een 3D printer. Ben al aan het oriënteren maar doe rustig aan ;) Wil teveel namelijk.

Je hebt ze wel die metaal printen he, maar dat gaat anders in een bak met fijn metaalpoeder en hars volgensmij.

Het kan wel, en zal misschien ook wel gedaan worden. Probleem is dat de winst die je behaalt in stijfheid en sterkte ten opzichte van het matrix materiaal niet geweldig is.
Bij metalen is dat ook wel gedaan door keramische deeltjes in een aluminium matrix te mengen (MMC's = metal matrix composites). De winst zat hen daar het meest in de slijtvastheid van het oppervlak, de prijs was een erg bros materiaal (geen buigen maar barsten).

Groet,

Ad

Ben inmiddels helemaal overtuigd van de cnc laser voor het maken van mijn ledborden.
Iemand van het cnczone heeft voor mij een paar ledborden gelaserd. Ik moet zeggen dat het resultaat perfect is geworden. (in het echt zijn ze nog vele malen mooier omdat ik ze niet mooi op de foto krijg. Dit zal met de de ledkleur te maken hebben.) Heb je met een cnc freesmachine altijd aanzetstrepen of eilandjes heb je daar met laser geen last van. ook zijn de details veel mooier te maken, Zoals je op de laatste 2 foto's kan zien. Logo is 30x3 mm groot.
Foto zeggen meer als woorden.
6ledvoet.jpg

HJ.jpg

MOH.jpg

MOH1.jpg

Mvg,

Hier een werkstuk wat ik heb gemaakt het is een koppelingshuis van een Ducati. Let op de binnen vertanding is gefreesd met een frees van 1mm en 16 mm diep.

20130525065428.jpg

20130525065444.jpg

20130525065454.jpg

img20130525wa0000.jpg

Ja, maar jij weet natuurlijk niet hoe groot de werkkamer van Ad is. :). ( ik ook niet hoor)
Maar wel heel erg mooi gefreesd, helaas niet bereikbaar voor de hobbyist.

andere koek

That's different cook.
Niet iedereen heeft een MAZAK in de werkplaats staan... Een lichte "na-ijver" :D bekruipt mij.

Dit onderdeel heb ik gefreesd op een Mazak nexus 510 met 4de as die ik van mijn baas ook voor hobby doeleinden mag gebruiken

Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de mensen die logo's of dergelijke figuren op led bordjes frezen.
Ik ben serieus aan het overwegen om een cnc freesmachine te kopen.
Graag wil ik alle soorten figuren gaan frezen in hout.
Ook zou ik hier en daar wat in plexi gaan graveren maar wat ik me afvraag of je zomaar een bestaand logo of figuur van bijvoorbeeld een stripheld mag gaan graveren op iets om dit eventueel hier en daar als hobby te kunnen verkopen?
Mvg Wes.

Back