Power Express - Offshore Supllier

Hey Armando,

dat is optisch bedrog op de foto. Onder de waterlijn loopt die ook recht naar beneden. Ik zie iets in het gedeelte tussen de ankerkluizen en het dek.
 
Daar heb je inderdaad een punt, die ga ik nog wel bijwerken, maar het is wat lastig zonder waterlijn. Maar komt helemala goed :)
 
Klopt inderdaad wat Adam zegt, Wil je 1 tip meegeven voor het schuren, gooi alle schuurblokken in de kliko en gebruik geen schuur machines,
Best is gewoon met het handje zodat je kan voelen hoe de ronding van je romp loopt, Zal wel blaren opleveren maar beter dat als een romp die er dadelijk niet uitziet en vlakke plekken heeft,

Plamuur moet je ook met een kunststof spatel opbrengen ipv plamuurmes zodat je beter je ronding in je romp krijgt zodat je minder hoeft te schuren.

Dit is zo een spatel:
4funproducts.nl-Plastic-rakel-spatel-kunststof-3M-31.jpg


En dit zijn ook hele nuttige schuurpads die je zowel droog als nat kan gebruiken:
scotch-brite-schuurspons.jpg


Deze artikelen zijn bij de meeste goede verfzaken of auto onderdelen zaken te verkrijgen,
Mocht je niks kunnen vinden geef je maar een seintje, ;)
 
Hey vince,

Ik breng het plamuur aan met pasjes. Ik wilde eerst een plamuur rubber halen( is dat hetzelfde als jij bedoelt?) denk inderdaad dat het blaren schuren wordt, maar ik wil heel graag een strakke romp, dus dat heb ik er graag voor over.

Waarschijnlijk zit er teveel balsa op die plek. Maar als ik dat weg gw schuren is ook het keperdoek weg, maakt dat iets uit op een massief iets? Of was het sowiezo overbodig om daar doek over te trekken?

Grof schuren met de hand en uiteindelijk nog een laag G4 erop en plamuren?
 
Mocht je door je doek heen schuren kan je inderdaad weer na het schuren weer g4 gebruiken en dan nog een dun laagje epoxy voordat je weer gaat plamuren en schuren,

De schuurspons die ik bedoel zijn niet gewone schuursponjes die je voor de afwas gebruikt :p
Ik haal ze hier bij de verfhandel die ook autolakken mengt, die hebben hier dozen van vol staan van fijn tot grof,.
Kosten 99 cent....:cool:
 
Ik geef je in overweging om wat spant-mallen te maken uit hardboard.
Als je die netjes uitzaagt en schuurt, kan je met blauwsel of met zacht potlood de rand "stoffig" maken en dan op de romp terplaatse van die spant de mal tegen de huid drukken.
Dan krijg je een "raakplek" afgetekend.
Doe je dat met de spanten ernaast ook, krijg je een beetje inzicht of het bulten zijn of hele bergketens die je moet wegschuren.
Bovendien krijg je BB en SB dan wel symmetrisch.

Bovenstaande levert vast een beter resultaat op dan "zomaar uit de losse pols" wat doen.

full


full


(mocht je nu denken "wat is dat dan voor een romp"? Dit was voor de twee achterschepen van mijn baggermolen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hartelijk dank voor de tips Baggeraar, maar ik wil het toch eerst proberen zonder negatieve mallen. Al ben ik met je eens dat het goed zou werken.

Ik ben druk aan het schuren en het gaat er redelijk uit wel :)
 
Hey Tom,

Je had de romp samen met Vince toch een beetje aangepakt begreep ik?
Waar blijven de foto's! Kan alleen maar beter geworden zijn toch?:D

Gr.
Pim
 
Hey Pim,

dat klopt inderdaad, ik heb gister de dag door gebracht in het schuurtje van vince:D

De gaten voor de boegschroeven zijn aangebracht, en de boeg is eigenlijk weer mooi symetrisch. :D:D Wat je met een schuurmachine toch al niet kan doen:rolleyes:

En nog erg veel nuttige tips en adviezen gehad..

De foto's:

Dan is mijn Power Express toch maar klein naast de Bluster van Vince:D

full


Gaatjes voor de boegschroeven aangebracht..
full


full



En zo is mijn boeg nu. Er is aardig wat weg geschuurt en tevens deels bij geplamuurd. De ankerkluizen zitten wel op dezelfde hoogte aan de bovenkant, maar 1 kluis is korter dan de andere beneden... dus dat wordt nog bijgewerkt.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier kan je mooi zien hoe de boegschroeven uitgelijnd worden door Vincent.

Eerst gemeten, toen afgetekend.. klein centergaatje gemaakt en vervolgens met de dremel vergroten.



full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Pim,

je loopt een klein beetje voor op de zaken. Maar vincent en ik zijn tot de volgende werkwijze daarvoor gekomen ;

1) Boegschroeven geheel plaatsen.
2) Buizen aan de buitenzijde rondom af plamuren, zodat het helemaal dicht is.
3) Binnen in de romp de thrusters tot aan de bovenzijde buis volgieten met epoxy.
4) alles laten uitharden, en dan de buizen buiten afzagen en romp gelijk schuren.
5) Aangezien er dan een bijna massief blok achter de huid ligt, kan ik het mooi in de diepte gaan schuren en de schelpen erin schuren :D

Dat is de plannig ;)
 
Hey guys,

Zoiets dacht ik al, ik wil jullie feestje ook niet bederven, maar die methode van in de vorm schuren gaat je heel veel bloed, zweet en tranen kosten:( Tenzij je akkoord gaat met een heel lelijk resultaat waarbij de scherpe schelp randen niet duidelijk herkenbaar zijn. Je kunt niet zomaar een vorm ergens inschuren, dat lukt alleen met vakmanschap en constant checken met malletjes.

Bij de Odin was dit een makkie omdat de boegschroefpijpen alleen maar afgeronde randen hadden en geen schelp.

Beter is om langs de schelpranden de huid weg te snijden en hier achter een gevormd stuk messingplaat o.i.d. te plaatsen.

Gr.
Pim
 
hmm, dat is dan weer jammer, het gaat ook nooit eens makkelijk hé :D :P

Wellicht dat wij binnekort kunnen meeten Pim, als ik naar Den Helder ga voor de boot.. en dan kan je mij hier nog wat mee helpen wellicht.

Bedankt voor je early warning :)
 
Back
Top