Prins Willem, een VOC spiegelretourschip

Ik ken een adres waar dat minder goed gaat.:mad::mad: En als ik in mijn hokje duik, dan is vreselijke paniek, want dan zit ik achter een gesloten deur.:D:D
Maar toch wel mooie vorderingen aan je schip Andre. Mooie poes (Siamees ??) en een mooi schip.:):)

Hoi Andre,
Op het SOS had ik al gereageerd op het verlies van je Siamees.
Mooi om te zien dat er nieuwe aanwas is die gelijk de wondere wereld van de modelbouw mag zien.
De vorderingen van de laatste tijd ff niet bijgelezen, maar je gaat knap door.
Ik blijf het volgen.
Gr. Peter

@Allen dank voor jullie commentaar.
@Koos, ze is inderdaad erg speels, maar ze mag alleen onder begeleiding in mijn hobbykamer zijn en dan gaat dat wel goed.
@Peter(Pingus57), deze poes is geen siamees maar een blauwe rus.
@Peter, dank voor je medeleven.

Zoals ik al eerder aanstipte gaat de bouw op dit moment niet zo snel, maar wel gestadig. De wanten van de stengen en de marsstengen inclusief weeflijnen zijn aangebracht. Zie onderstaande foto's die voor zich spreken.

IMG_3460.JPG

IMG_3462.JPG

IMG_3463.JPG

IMG_3464.JPG

IMG_3465.JPG

IMG_3524.JPG

Zoals op de laatste foto te zien is moeten nog drie stagen en de pardoens aangebracht worden. Daarna kunnen de ra's opgehangen worden. Ik heb besloten om het model niet uit te rusten met zeilen, maar alleen de ra's met het bijbehorende lopend want te tonen. Ik vind dat mooier dan een model met slap hangende zeilen.

@Allen, dank voor jullie aanmoedigingen.

Alle stagen zijn inmiddels aangebracht.

IMG_3526.JPG

De ra's aan de boegspriet en de fokkemast hangen op hun plek.

IMG_3526.JPG
IMG_3528.JPG

De laatste ra's en de bezaansroede zitten ook op hun plaats.

IMG_3532.JPG

Het schip nadert z'n voltooiing. De vlaggestok op het hek moet nog gemaakt worden en de bouwstandaard moet vervangen worden door de definitieve standaard, waarna de afsluitende fotoserie gemaakt kan worden.

komen er geen geschuts luiken aan de openingen waar de kanonnen door gaan ?
dat maakt het geheel toch net iets mooier vind ik

@Allen, dank voor jullie aanmoedigingen.

Alle stagen zijn inmiddels aangebracht.

Bekijk bijlage 403610

De ra's aan de boegspriet en de fokkemast hangen op hun plek.

Bekijk bijlage 403610 Bekijk bijlage 403612

De laatste ra's en de bezaansroede zitten ook op hun plaats.

Bekijk bijlage 403616

Het schip nadert z'n voltooiing. De vlaggestok op het hek moet nog gemaakt worden en de bouwstandaard moet vervangen worden door de definitieve standaard, waarna de afsluitende fotoserie gemaakt kan worden.
toppie!!!!!!!

Back