Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Al het carbon werk is gefreesd en is dus klaar!!! (muchos gracias Oscar!!!)
Vrijdag zal ik het in huis hebben en dan kunnen we verder met voorbereiden van het nieuwe chassis... Nu nog de rest van de onderdelen en ik ben een zéér blij man!!!
Gister heeft Harm voor mij wat fotootjes gemaakt van het gefreesde werk. Vrijdag heb ik alles in huis maar hier alvast een voorproefje van hoe het er nu uitziet...
Harm, onwijs bedankt voor het grafische werk dat je geleverd hebt!!!
Oscar, onwijs bedankt voor het freeswerk dat je geleverd hebt!!!
Na vrijdag zal er regelmatig weer een update komen...
Zoooooooooooo... Vanavond op de MACH de carbon platen dan eindelijk in handen gekregen en ik kan alleen maar zeggen...
PETJE AF VOOR HET FREESWERK!!!
Het ziet er echt supermooi en strak uit!!! Morgen maar eens een begin maken met het voorbereiden van de carbon delen. Dat wordt een hoop gaatjes verzinken, veel schuren en randen lijmen
Met een verzinkbit van KWB geloof ik. Haal ik gewoon bij de locale "hardware store" zeg maar. Slijt wel als een malle op carbon maar ja, zo is het nu eenmaal met carbon zeg maar...
Heb vandaag alles verzonken en ontdaan van de scherpe randen... Nu rest nog de bouw...
Well... Vanavond kon ik het uiteraard niet laten en ben begonnen aan de bouw van de auto... Er missen nog wel een aantal Associated onderdelen voor o.a. de lipo bakjes en de voorophanging. Ook komt er nog een andere center shock op van de TC5 maar ook die komt nog. Ik hoop dat deze onderdelen aankomende week binnen komen en anders is dat nog even afwachten. Wel heb ik er al een servo in gezet en de transponder maar de rest van de electronica komt nog.
Dit is het resultaat tot nu toe, ik ben er zéér tevreden over al dus...
See for yourself!!!
Nu alleen dus nog de ontbrekende onderdelen dus het is nog niet helemaal klaar...
Ach ja, het is weekend hè? Valt wel mee hoor met dat smalle, komt denk ik door de foto. De Peugeot 905B past er gewoon goed op en de achteras is nu goed op breedtte in te stellen...
Die puntjes op de i zijn onderweg... Het is uiteindelijk de bedoeling dat alle "hardware" van Associated wordt en echt afgestemd is op 1/10.
- De steeringblocks, kingpins & centershock zijn nu nog 1/12 en worden nog vervangen voor 1/10 exemplaren.
- De battery posts die er nu opzitten zijn van de 501X en daar komen ook exemplaren op van de B44.
- Servo posts en turnbuckles zijn nu nog van Corally maar worden ook vervangen voor Asso blauwe exemplaren.
- Het is nu nog een mengeling van schroeven door elkaar. Uiteindelijk komt er een complete set RVS schroeven in om het gewicht wat omhoog te brengen.
Met het gebruik van lipo hoef je niet meer op gewicht te letten dat het te zwaar wordt maar juist zoeken naar gewicht omdat je zomaar ineens een 100-150gr. te licht bent... En ik ben dan altijd wel een voorstander van zoveel mogelijk "functioneel" gewicht ipv. een hoop "dood-lood".
Kortom, het project is nog niet ten einde maar zoals de auto nu staat is hij wel in staat om te rijden dus... Woensdag denk ik maar eens de "maiden-run" geven mits de lipo's er dan zijn
zijn de achterwielen evenwijdig van de middenlijn? Ik kwam gisteren achter dat mijn wielen niet even ver van de middenlijn stonden. Het scheelde maar liefst 1mm aan de rechterzijde!
ok...niet echt schokkend maar heb toch maar twee shims aan de spur zijde gedaan om het evenwijdig te maken. Zoiets had ik niet echt verwacht. Zal mischien komen door de IRS as die net wat anders is opgebouwd dan de oude. Is mijn wagen nog breder geworden
232mm is een mooie maat, de banden kunnen dan net onder de kap. Hoe breed zijn de voorwielen?