Probleem VXL esc!!

Zijn er rijders die ervaring hebben met het volgende?

Na het aansluiten van een (nagemeten!!) volle lipo, wil je de VXL regelaar aanzetten.
Het lampje gaat keurig branden. Bij het gasgeven schakelt de regelaar, na een seconde, echter af:(

Het vreemde is dat het probleem zich sporadisch voordoet. Soms rijdt de auto gewoon een paar rondjes. Maar ook dan slaat de regelaar soms af.

De regelaar heeft altijd (zo'n 4 maanden) goed gewerkt. Is nooit nat geworden, op wat spatjes bagger na. Alle bedrading ziet er keurig uit. De regelaar heeft nooit extreme temperaturen vertoond. De lvc staat ingesteld.

De regelaar zit in een Slash die ik recentelijk verkocht heb. Na de verkoop is er een Spektrum zender/ontvanger geinstalleerd. Natuurlijk is er gecalibreerd. Wellicht heeft de zender er iets mee te maken?? Al zou dat weer niet kloppen i.v.m. het sporadische karakter van de het probleem.

Graag jullie ervaringen en/of tips. TNX:p!!

Laatst bewerkt:
ik heb wel gehad dat hij op ons circuit in alkmaar aan de andere kant van de baan behoorlijk begon te stotteren.
dit kwam in mijn geval (anderen hadden er geen last van) doordat de korte antenne van mijn sr3300t ontvanger horizontaal richting de accu loopt.
dit heb ik opgelost door een gat in de recieverbox te maken en daar de antenne doorvoer op heb gemaakt.

om te kijken of dit bij jou ook een probleem veroorzaakt (voordat je onnodig de recieverbox aanpast)zou je even zonder de deksel moeten proberen en dan de antenne recht omhoog.

succes

heb je nog een andere zender om mee te testen?

Zijn er rijders die ervaring hebben met het volgende?

Na het aansluiten van een (nagemeten!!) volle lipo, wil je de VXL regelaar aanzetten.
Het lampje gaat keurig branden. Bij het gasgeven schakelt de regelaar, na een seconde, echter af:(

Het vreemde is dat het probleem zich sporadisch voordoet. Soms rijdt de auto gewoon een paar rondjes. Maar ook dan slaat de regelaar soms af.

De regelaar heeft altijd (zo'n 4 maanden) goed gewerkt. Is nooit nat geworden, op wat spatjes bagger na. Alle bedrading ziet er keurig uit. De regelaar heeft nooit extreme temperaturen vertoond. De lvc staat ingesteld.

De regelaar zit in een Slash die ik recentelijk verkocht heb. Na de verkoop is er een Spektrum zender/ontvanger geinstalleerd. Natuurlijk is er gecalibreerd. Wellicht heeft de zender er iets mee te maken?? Al zou dat weer niet kloppen i.v.m. het sporadische karakter van de het probleem.

Graag jullie ervaringen en/of tips. TNX:p!!

het gaat om mijn setje. Ik heb net eventjes gereden op het basketbal veld achter mijn huis. In het begin deed hij het super hij trok soms zelfs wheely. Maar evenlater na een kwartiertje ongeveer schat ik viel hij weer uit. ik voelde toen aan m'n motor en ik kon m'n vinger er geen 2 seconde op houden zo warm was hij. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik heb een tandwiel overbrenging van 23/86 lijkt mij niet verkeert.

alvast bedankt voor het mee denken.

nee dat had ik vandaag niet bij de hand maar gisteren was het zelfde probleem en toen meete ik telkens rond de 90 graden.

90 graden is ontzettend hoog!!! 8O Ik probeer mijn wagens altijd in de buurt van de 60 te houden. Maar als jij 2 sec je vinger op iets kan houden wat 90 graden is, dan kun je behoorlijk wat hebben!;)

90 graden is ontzettend hoog!!! 8O Ik probeer mijn wagens altijd in de buurt van de 60 te houden. Maar als jij 2 sec je vinger op iets kan houden wat 90 graden is, dan kun je behoorlijk wat hebben!;)

ik heb nogal wat eelt op m'n vingers helpt mischien ook wel. Ik ga straks in ieder geval eventjes naar de modelbouw winkel hier mischien weten zij iets:rolleyes:

er zit in offroad en onroad natuurlijk wel verschil in vertanding die je gebruikt, maar ik heb voor offroad een vertanding van 19/90 op de slash.
de motortemperatuur loopt dan al op naar 50-60graden.

er bestaat een tandwiel 90 hoor van traxxas. de winkel had rc connect gebeld en die advieseerde eerst groter spur proberen erna kleiner als het niet helpt terug komen.

ik heb net 90 geprobeert en ga nu kleiner tandwiel proberen en dat is 19 dus nu ga ik 19/90 rijden.

Toen robert gisteren ging rijden sloeg die al af toen de motor en de regelaar helemaal niet heet waren. Net aan warm.. Dus denk dat het niet daar aan ligt.

gr koen

misschien één of andere begrenzing (stroom o.i.d.) omdat hij te zwaar vertand is??
anders zou ik het ook niet weten.

Ik heb hetzelfde gehad met een 2de hands VXL regelaar. Begon met af en toe af te slaan. probleem werd steeds erger totdat hij niet meer vooruitkwam. Na openprutsen zag ik de condensatoren helemaal zwartgeblakerd en zelfs een stuk in de omhuls gesmolten. mijn advies. Als je garantie hebt en het ligt niet aan accu of zender gewoon terug binnendoen

Ik heb hetzelfde gehad met een 2de hands VXL regelaar. Begon met af en toe af te slaan. probleem werd steeds erger totdat hij niet meer vooruitkwam. Na openprutsen zag ik de condensatoren helemaal zwartgeblakerd en zelfs een stuk in de omhuls gesmolten. mijn advies. Als je garantie hebt en het ligt niet aan accu of zender gewoon terug binnendoen

je bedoelt dus dat je regelaar van binnenuit gesmolten. ik zal de regelaar eventjes open halen.

dan ga ik dat denk ik ook eens even doen, want mijn regelaar begon gisteren soms ook uit het niets weg te vallen. Iedere keer hield hij dan een halve seconde ongeveer in en dan ging hij verder. een keer stopte hij helemaal. Na een keer uit en aan te hebben gezet deed hij het weer. Heel vreemd, want ik rij nog met standaard vertanding in mijn slash 4x4 en dus ook geen extreme vertanding.

Tja...Dat zijn nogal wat suggestie's en meningen. Tnx!! Daarvoor:p

Ik denk niet dat de motortemperatuur 90 graden was. Dan had je de motor echt niet vast kunnen pakken...Daarnaast vind ik het nog steeds toevallig dat de problemen begonnen na het inbouwen van de andere zender. (We dachten eerst nog aan storingen van wifi etc)

Ik zie de problemen niet direct veroorzaakt worden door de vertanding. Ik heb destijds gereden met 19/86 en daarna 23/86. Nooit temperatuurproblemen mee gehad.

Robert: Als je nog een andere Brusless motor hebt, sluit die dan eens aan.
Even uitsluiten dat de motor misschien een storing veroorzaakt...

Back