Probleem VXL esc!!

We hebben momenteel weer ander probleem, als we volle accu aansluiten, en aanzetten gaat de ontvanger op groen, maar de esc gaat om de beurt 1x, 2x , 3x knipperen en je kunt hem ook niet uitzetten...
Het gaat hier om de vxl set van een Rustler
Weet iemand raad?
 
rood of groen knipperen op de ESC?

VxL-3s LEd codes and Protection Modes
Solid Green: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is ON (LiPo setting).
Solid Red: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is OFF (NiCad/NiMH setting).
• Fast Blinking Red: Thermal Shutdown Protection Stage 1. If the motor has lower than normal power and the
VXL-3s is hot, the VXL-3s has entered Stage 1 Thermal Shutdown Protection to guard against overheating caused
by excessive current flow. If the motor has no power and the VXL-3s is very hot, the VXL-3s has entered Stage 2
Thermal Shutdown Protection and has automatically shut down. Let the VXL-3s cool. Make sure your model is
properly geared for the conditions.
Slow Blinking Red (with Low-Voltage Detection on): The VXL-3s has entered Low-Voltage Protection. When
the battery voltage begins to reach the minimum recommended discharge voltage threshold for LiPo battery
packs, the VXL-3s will limit the power output to 50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the
minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output. The LED on the speed control will slowly blink
red, indicating a low-voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until a fully charged battery is connected.
Alternating; Blinks Red then Green: If the motor has no power, the VXL-3s has entered Over Voltage Protection.
If a battery with too high voltage is used, the VXL-3s will go into a failsafe mode. Warning: If input voltage exceeds
approximately 20-volts, the ESC may be damaged. Do not exceed 12.6 maximum peak input voltage.
Blinking Green: The VXL-3s is indicating the transmitter Throttle Trim is incorrectly set. Adjust the Throttle Trim to
the middle “0” setting.
 
Alleen rood knipperend op esc, blijf steeds de 3 instelling doorlopen terwijl ik knop niet ingedrukt houd.

Kan het de aan/uit schakelaar zijn, die blijft hangen??
Maar kun je zo'n vxl esc openmaken ivm dat ie spatwaterdicht is?
 
Heb verschillende keren de aan/uit knop ingedrukt, en nu reageerd hij weer normaal.
 
knipperdeknipper..

Bij mij, rijden op eens niets, reageerde nergens meer op, op de esc knipperde langzaam en flauw rood. Reageerde niet meer op de knop. Lipo opnieuw aan gesloten, deed het weer. Later, weer raak, en weer. Aan het testen gegaan, het bleek de (standaard-) servo te zijn die gaar was.

Bij mijn andere 1/16 ook het geval, alleen daar was ik te laat bij, resultaat ESC ook kapot. Mbt de servo en de esc is dat wel onder garantie geregeld maar werdt suf van het kapot gaan van de kunststof tandwielen in de standaard servo en rij nu met metal gear servo's (geen traxxas), dat bevalt beter.
 
grote jongen....:confused::neutral:

Mijn dochter rijdt hoofdzakelijk met die auto.......

En waarschijnlijk is het probleem dus de aan/uit knop.
We hebben er nu geen last meer van gehad.
Vandaag weer veel lol met die auto gehad.
 
Back
Top