Profile Scale

De kawasaki blijft erg lastig qua afstelling.

Vorig jaar in UK vloog het model niet meer na succesvol gevlogen te hebben de week ervoor. Afgelopen zaterdag weer een poging en toch weer veel moeite.

Dus voor tijd voor een nieuwe voor de komende Velp sessie en de Nats een week later. De keuze is nu een Hellcat. Iets grotere proporties zou iets stabieler moeten vliegen.

Inmiddels is de romp klaar. Dit keer iets steviger en zwaarder hout. Dit gaf met wat aanpassingen een mooi stevige romp.

20240407_173101.jpg
 
.
Dit is ook wel erg gaaf hoor, wat vliegt dat leuk en lang(zaam)!
De Hellcat heeft erg goede proporties, oppervlaktes en momenten.
Lijkt me een perfecte kandidaat, succes met de bouw, gaat alweer hard.
Benieuwd volgende week in Velp!

Groeten, Ramses
.
 
.
Ik ben trouwens benieuwd hoe je de motorstick maakt.
Het is een holle balsa buis zag ik, uiteinden opgevuld ivm haak en propplug.
Als je zover bent, wil je daar dan wat foto`s van maken?

Groeten, Ramses
.
 
Het rollen van zo'n buis maakt t onnodig ingewikkeld en lastig. Die dingen rollen is best een kunst.

Gewoon een stick nemen en daar je lager en haakje op. Als zover ben leg ik er meer over uit.
 
Het voordeel van dit toestel zijn de verhoudingen. De romplengte is gelijk aan de spanwijdte. Grote prop vliegt langzaam en dus lang.
 
20250601_112438.jpg

Vervolg van de vleugel.

Helaas kwam ik er toen alles droog was dat ik een denkfout maak voor de v-stelling. Dus alles mag weer los aan de knik en poging 2
 
Back
Top