Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar hij moet leuk vliegen, kan niet anders![]()
In de tippen hebben we nog een strookje ud carbon verlijmd (onder en boven)
Zo heb ik het ook gedaan, precies hetzelfde werkwijze...Ik had nog een passende koolstofbuis die er precies in paste. Sleuf daar boven
opgevuld met easy light filler.
Vleugel is nu DS-baar (zo voelt ie althans)![]()
Ik heb de tippen niet voorzien van extra UD carbon. Alleen het diagonale glas tot het einde. Dat is sterk zat. Torsiestijfheid is idd. meer dan voldoende.Waarom hebben jullie de tippen verder versterkt met carbon?
Ja, ik ookmet een beetje epoxy erin gelijmd.Edit: Nog een vraagje: Ik heb mijn vleugel gebaged met 8mm ligger in de uitsparing omdat ik bang was dat anders het profiel niet meer zou kloppen door de vacuüm. Hebben jullie dat ook gedaan of ging het gewoon goed?
Ik vermoed dat de mijne (zonder dat extra stukje carbon) ook DS-baar zal zijn.Ik had nog een passende koolstofbuis die er precies in paste. Sleuf daar boven
opgevuld met easy light filler. De ligger loopt bij ons maar door tot 2/3 vd vleugel. De tip zat er alleen aangelijmd dus daar maar een sleufje in geschuurd en ud carbon strookje erin.
Vleugel is nu DS-baar (zo voelt ie althans)![]()
Ja, ik ookmet een beetje epoxy erin gelijmd.
Maar niet alleen om het profiel goed te houden. Je hebt die carbon buis ook echt nodig als ligger. Als je die niet inbouwt, loop je grote kans dat hij ooit tijdens een vlucht de 'handjes samenvouwt'.