Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het meest vervelende is dat hij zowel op richtingsroer als dwarswind heel erg reageert met rollen. Als je vleugel vlakker staat heb je daar veel minder last van. Hij vliegt nu als een Charter met enkel richting en hoogte. Op zich niet verkeerd natuurlijk maar met slepen wil ik niet dat hij steeds gaat rollen als ik daar niet om gevraagd heb.
In het filmpje is het bij de starts wel te zien. Er is wat dwarswind en zodra je daarop corrigeert met richting gaat hij ook op zijn kant.
Ik moet eens kijken of dat makkelijk op te lossen is.
Verder vliegt hij prima. Met de Mejzik prop iets minder toeren maar een veel rustiger motorloop en véél meer trekkracht. Ik heb een verticale klim tot 320 meter gedaan en dat ging met 15m/s omhoog. Dus in iets meer dan 20 seconden vanaf de grond verticaal naar 320 meter hihi
dat rollen compenseer je met rolroer ,maar dat is een kwestie van wennen .Ik heb dat effect ook met de wo2 kisten .hetzij wat minder .
voor de rest ziet het er puik uit .en dat heerlijk meelevende commentaar van mika ,geweldig .
Ja als je solo vliegt is dat best, met slepen is het ronduit vervelend. Zeker tijdens de startrol. Op foto's en filmpjes die ik van andere Trekvogels (hihi, Ibis sleper = Trekvogel) heb gezien kun je duidelijk zien dat die van mij niet helemaal goed in elkaar zat. Het vloog echt vervelend. Als een zwabberende twee-asser en daar heb ik geen Trek in. Ik heb het dan ook opgelost
Vleugels deels losgesneden (niet helemaal, net genoeg om de vleugels redelijk makkelijk naar beneden te drukken en de v-stelling te verminderen), wigje van 2mm triplex gemaakt, sleufje vol met epoxy en wig erin.
En nu heb ik ongeveer dezelfde v-stelling als op mijn Big Lift.
Nu nog even de struts aanpassen en klaar.
Wel verassend dat je de V-stelling zo gemakkelijk aan kon passen. Bij mij zit er een houten vleugelverbinder ingelijmd. Die zal er wel los ingeschoven zijn bij de jouwe vermoed ik, zonder te verlijmen. Ben benieuwd hoe het bevalt met iets minder V-stelling.
Wat ik niet snap is hoe men die vleugels met zoveel v-stelling in elkaar heeft kunnen zetten....in ieder geval, het zit allemaal weer stevig aan elkaar en zeker ook door de zeer stevige struts maak ik me er geen zorgen om. Een Big Lift heeft helemaal geen vleugelverbinder en dat gaat met minder sterke struts dan hier op zitten ook goed.
Jazeker Nu is hij zoals je zou verwachten.
Lekker gevlogen, prima sleepjes gedaan. Ronan vliegt er zo mee weg dus ik heb met de Fox 160km/gehaald in een poging eerder weer beneden te zijn.
Je ziet op het filmpje wel dat hij nu véél rustiger vliegt. Laatste landing van Ronan is ook wel leuk, vol slippen en dan een nette driepuntslanding. Er is weinig meer wat ik hem kan leren ben ik bang.....
Ik heb de 125mm wielen van de Big Lift overgezet op de Ibis en het staartwieltje vervangen door zo'n mooi carbon dingetje.
Vandaag lekker gesleept, de Slingsby Swallow van Maarten, de Orlice van Terence, de Racek van Dirk en onze eigen Fox.
Het waaide nu wat harder en vlageriger maar dat gaat allemaal prima. Het was genieten, voor zolang het duurde.
Helaas scheurde halverwege de middag het uitlaatbochtje en was iedereen "grounded". Reservebochtje lag natuurlijk thuis op zolder......
Nou ja, in ieder geval een mooie reden om een wat fraaier bochtje samen te stellen