Protech Ibis met DLE30

Ik eigenlijk ook :-)
Hier alvast een plaatje van het stel

140413_Ibis5mFox_zps91ace368.jpg

nou ....

ik denk dat het een stuk spannender voelde als dat het er uit zag :rolling:

dat was zo gepiept :p

Gaaf :-)
Bob, zoals ik al schreef qua gewicht kon ik het wel aardig trekken. Maar mijn Ibis weegt ongeveer de helft van de zwever en is twee-en-een-half keer zo klein. Ik kon in deze hoek redelijk klimmen maar zodra het iets steiler ging vielen we direct dood. Dat betekent dat ik als sleper niets te vertellen heb over welke kant we op gaan, enkel onder de juiste hoek moet blijven klimmen en verder vrijwel geheel ben overgeleverd aan het sturen van Nico.

Als het een wat meer "passende" combinatie is kan ik zelf ook nog wat bepalen, dat is een heel stuk makkelijker.

Het was wel héél erg kicken om te doen. Per sleep ging er bijna een kwart tank benzine doorheen. Normaal doe ik een hele middag met een tankje 8O

John ik ben wel benieuwd wat je Fox alles bij elkaar weegt. Als ik Brückmann moet geloven zou hij ongeveer 14kg moeten zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Arjan, dat is in ieder geval een leuke aanvulling!

Als je het filmpje zo ziet ben je je er niet van bewust dat het eigenlijk op het randje is wat de ibis aankan... als ik het zo MAG vertalen dan.

Het brandstof verbruik is misschien wel het beste bewijs hiervan 8O

Ik zou peentjes zweten in ieder geval, maar daar had ik afgelopen weekend sowieso last van :rolling:

Bob

Ik zou peentjes zweten in ieder geval,
Ik ook de eerste keer. Toen Nico er over begon dacht ik serieus dat hij een geintje maakte.

Ik ben in ieder geval zwaar onder de indruk van mijn Trekvogel. Lichte kleine sleper met een relatief ernstig sterke motor maakt een hoop mogelijk, dat blijkt maar weer.
Overigens was ik ook ernstig onder de indruk van hoe zo'n Fox vliegt. Wat een geweldig mooie zwever. Waarbij het sturen van Nico ook wat doet natuurlijk :-)

Gaaf :-)
Bob, zoals ik al schreef qua gewicht kon ik het wel aardig trekken. Maar mijn Ibis weegt ongeveer de helft van de zwever en is twee-en-een-half keer zo klein. Ik kon in deze hoek redelijk klimmen maar zodra het iets steiler ging vielen we direct dood. Dat betekent dat ik als sleper niets te vertellen heb over welke kant we op gaan, enkel onder de juiste hoek moet blijven klimmen en verder vrijwel geheel ben overgeleverd aan het sturen van Nico.

Als het een wat meer "passende" combinatie is kan ik zelf ook nog wat bepalen, dat is een heel stuk makkelijker.

Het was wel héél erg kicken om te doen. Per sleep ging er bijna een kwart tank benzine doorheen. Normaal doe ik een hele middag met een tankje 8

John ik ben wel benieuwd wat je Fox alles bij elkaar weegt. Als ik Brückmann moet geloven zou hij ongeveer 14kg moeten zijn.

ik zal um van de week is wegen ik schat um ook zo iets er zit zowiezo al 1200 gram lood in het neusje nu ...... keep your posted

Laatst bewerkt door een moderator:
gewicht van de fox

Het gewicht van de Fox is ....................................................... spannend he................................................... 15,3 kg en met volle accu, s:p:rolling:

Ja, die weegt inderdaad "helemaal niks" zoals Nico zei.
Als ik dat van tevoren had geweten was ik nog iets meer zenuwachtig geweest :rolling:

Ps ik heb postema nog ff gebeld maar ik mag geen lid meer worden op ede ....10 jaar lid geweest maar ja ik kom niet uit de omgeving

dus geen fox meer op Ede maar we nodigen je wel uit als utrecht weer open gaat

gr john

Laatst bewerkt:
Als mn het veld weer heeft slepen wij je wel hoor :D, en anders vanaf montfoort vanaf 1 juni......wel vanaf korte been veld...35m, dus inclusief borrel voor moed :D

Laatst bewerkt:
Als mn het veld weer heeft slepen wij je wel hoor :D, en anders vanaf montfoort vanaf 1 juni......wel vanaf korte been veld...35m, dus inclusief borrel voor moed :D

Zet je zeker de sleepkist in het andere veld neer :rolling: me sleeplijn is al 30 meter en dan de fox nog maar ja beter iets als niets;)

Gister begon mijn Ibis ineens raar te doen. Hoog stationair lopen, gastrim leek niet te werken....vreemd. Na enig gepruts op het veld geen oplossing kunnen vinden dus niet meer verder gevlogen.

Vanavond de motor even uitgebouwd. Ik ben blij dat ik alles een beetje doordacht heb ingebouwd, de motor ligt in 10 minuten op tafel.

140526_Ibis_zps087601f2.jpg

In eerste instantie gezocht naar scheurtjes in het inlaattraject omdat ik dacht dat er ergens valse lucht werd aangezogen. Dat bleek niet het geval.
Carburateur en membraanblokje losgehaald en héééééé.....de gasklep gaat niet helemaal open :confused:

Nog wat verder kijken de oorzaak gevonden. Het boutje waarmee de gasklep op het asje zit geschroefd zat los.

140526_Ibis2_zpsc55e1063.jpg

Ik ben blij dat ik niet heb doorgevlogen; als het boutje er helemaal uit was gelopen was het zonder twijfel in de motor terecht gekomen en had ik op zoek kunnen gaan naar een nieuwe :-)

Back