Prototype FPV 3d-viev/stereo-view the cheap way!

Wordt nog ff puzzelen...m'n persecptie vd werking was verkeerd.
( ik codeer from scratch. geen copy vd C-software, ik codeer in een Pascal-taal )

Wordt vervolgd...

20181101_162304.jpg
20181101_162315.jpg

Ik zet 't proggen vd cam's-control ff op een pauze. Volgende week verder. Eerst e.e.a. verder leren omtrent r-PI, Linux en programmatuur.
Is trouwens nodig voor de FPV, al dan niet 3D! Eerst maar's een 'mono' vlucht maken met:

heli cam 1b.jpg

heli cam 2b.jpg

Ondertussen een quadracopter besteld. De heli is beperkt met kanalen, ding vliegt "als een hoovercraft". Zelfs in een grote hal nog krap...:rofl:

Goed weekend!:beer:

Om de 3D-fpv (voorlopig) onafhankelijk te laten zijn van de r-PI, heb ik een Motorrola G2 ( defect/SIM-circuit: kum goeh) voor een heel leuk prijsje op de kop getikt. Gelijk ook een fatsoenlijk mobieltje met groot 5inch display! Een vr-goggles-headset met bluetoothcontrollertje er ook bij genomen, voor nog geen 7 euro inclusief verzend!

Het video-ontvangertje kan eenvoudig aan het mobieltje en een appie zorgt voor de juiste verwerking/3d-weergave van het ontvangen signaal.

Rest nagenoeg alleen nog het (af)programeren vd Arduino.

fpv goggles.jpg

Na tijdje niet aan project gewerkt te hebben, onlangs paar uur aan't proggen en klooien geweest.
Ik kwam ik erachter dat ik 2 draadjes fout had aangesloten.
Hierdoor kwam er op het uitgaande signaal ( dus het 3D-signaal ) een gelijkspanning bij.
Video signaal ligt normaal tussen 0-200mV, ik had dus 700mV-900mV...fout dus.
D'r kwam wel wat op het ontvangstschermpje...maar grof fout dus.

Boeltje gefixed. Nu komen de signalen van de cam's goed binnen. Dus kan verder met proggen en de cam's synchroon laten lopen.

Wordt vervolgd...

"It's alive!"

camAB.jpg

De 2 cam's.

videoOut AB.jpg

Verwerkt/gecombineerd signaal! Ok dus!
Ontvangstzijde maakt er weer een links en rechts beeld van. Hiervoor heb ik het gratis appje van een mede DIY'r.

Het flashen dmv ISP lukt no ook.
Geleerd en uitgedokterd via klein testopstellinkje.
( vanaf de programmer direct "op" de chip flashen )

Heb dit nodig voor 3D-cam V2.0, de compacte versie met alleen nodige aanslutingen.
V2.0 krijgt ook veel kleinere stekkertjes, pitch 1,27mm ipv 2,54mm.

Ik schat in dat mijn V2.0 de afmetingen krijgt, binnen een luciferdoosje.
Is klein genoeg, het hoeft ook niet op een mini-quadcopterjte!

De microcontroller wordt de ATTINY13A SOP8 ( = 1,27mm pitch )
De chip heeft totaal 8 pinnen en genoeg in- en uitgangen voor 3D-cam-sturing.

Back