ProWing International 2011

Hallo,

Aan iedereen die te kort zijn gekomen in Dortmund op de Intermodelbauw

van 12-14 augustus even op nieuw Maar dan met de grote jongens
iets verder dan Dortmund in Soest en zeker de moeite waard.

prowing international

Groet Hans

Kijk eens aan, dit klinkt positief (van de site):
Wir müssen darauf hinweisen, dass die Präsentation und der Verkauf von
- Koax Helikoptern
- Schaum-Fertigmodellen
- Ready to Fly Kits (z. B. Komplettsets aus der Schachtel)
- Gebrauchtartikel (ausgenommen Vorführmodelle) und Ware aus Konkursmassen
und alles, was in die Kategorie „Spielzeug“ gehört, nicht gestattet ist.

En zo te lezen nog een buiten-vliegshow erbij ook, dat zijn de betere beurzen.

Groet,
Gerben

Hallo allemaal. Het lijkt erop dat de beurs een groot spectakel gaat worden. Vele toppiloten en firma's zullen aanwezig zijn om hun producten te promoten. Uiteraard zijn wij van Weimo Composites er ook bij om o.a. demo's te vliegen en onze kisten te laten zien in de stand precies in het midden van de beurstent.

Hopelijk tot ziens allemaal.

ProWing 2011

Wij zijn vandaag geweest.:D:):D

Jongens jullie hebben nog maar 2 dagen om te gaan.

Wat moet ik er over vertellen,
Het is precies wat ze beloven...geen schuim en top modellen.
Kunstvlucht..van elektro tot een paar 100cc
Warbirds tot 800cc stermotoren (130kg.)
Jets van de kleine Jetcat tot 2 dikke Frank turbines in 1 kist
Enkele Turbine helie`s
Zwevers met turbine erop/in....enz
ff lekker maken met een paar foto`s.
https://picasaweb.google.com/atm.hendriks/ProWing2011?authuser=0&feat=directlink

SAM_0434.jpg

SAM_0512.jpg

SAM_0555.jpg

SAM_0562.jpg

gr. Twan

Laatst bewerkt:
Op vrijdag reed ik alles samen ook zomaar eventjes 6u om naar Soest te gaan.
Toen was het qua publiek en qua piloten erg rustig.
Het begon ook vrij vroeg hard te regenen. Maar heb toch wel 2 uurtjes in de tent rondgesnuffeld en vooral veel gesproken met fabrikanten en zo. Was erg leerrijk.
Ook qua toestellen, die na de regen werden gevlogen, was het allemaal best leuk.
Heb ook fotootjes gemaakt ,alleen nog geen tijd gehad om ze op het web te plaatsen.

Groetjes,

Davy

Wij (Columbia boxmeer) zijn op zaterdag met een kleine delegatie geweest.
Slecht een klein regenbuitje van 5 minuten.
Prachtige show met ook een mooi stukje nederlands aandeel (Eric v.d Hoogen, John v. Gastel en natuurlijk het pulsoteam uit Horst, volgend jaar een toegift graag).
En inderdaad zoals belooft, geen schuim en andere tempex verwanten maar pure modelbouw.
Kwaliteit van deelnemende exposanten was hoog.
Wat ons betreft volgend jaar geen Dortmund meer, we rijden dat kleine stukje (40 km) wel verder voor een goede show met een goede beurs.

oorzaak

Hallo allemaal. Het lijkt erop dat de beurs een groot spectakel gaat worden. Vele toppiloten en firma's zullen aanwezig zijn om hun producten te promoten. Uiteraard zijn wij van Weimo Composites er ook bij om o.a. demo's te vliegen en onze kisten te laten zien in de stand precies in het midden van de beurstent.

Hopelijk tot ziens allemaal.

John,

Ben je al wat wijzer over de oorzaak van je crash ?
Erg balen

Hoi,

Ik ben inderdaad mijn 3.5m Giles verloren door een crash. Helaas is de oorzaak van de crash niet bekend. Tijdens de vlucht vrij direct na de takeoff kreeg ik voor het eerst het probleem dat de communicatie tussen mijn 14mz en de 2 6014hs ontvangers weg was. Gelukkig kwam na 10 seconden de communicatie terug waardoor ik het toestel ver van het publiek heb kunnen sturen. Omdat ik met de neus van het toestel niet richting het publiek wilde vliegen besloot ik een halve cubaan te vliegen. Vanuit de cubaan wilde ik direct landen. Helaas verloor ik halverwege de cubaan voor de tweede maal de communicatie tussen zender en vliegtuig en crashte de giles ver van publiek met vol vermogen. Uit verder onderzoek zal moeten blijken wat de fout heeft veroorzaakt. Natuurlijk ben ik teleurgesteld door deze gebeurtenis maar ik ben blij dat ik het toestel ver van het publiek heb kunnen houden en dat er geen ongelukken gebeurd zijn.

Met vriendelijke groet,

John van Gastel

Hey John,

idd jammer om dat te lezen. Dat is geen fijne ervaring.
Maar goed, je hebt allereerst aan het publiek gedacht en dat is zeer nobel...

Niet dat ik een analyse wil maken, maar in zulk geval lijkt het me toch eerder ergens een slecht contact of batterijen die opeens weg zijn... Normaal is zender en ontvanger set toch allemaal goed.

Balen is het wel voor je ! Maar je komt er wel weer bovenop ! Sterkte.

groetjes,

Davy

Hey,

Laten we geen speculaties doen, totdat we een duidelijke conclusie hebben mogen trekken uit een onderzoek en metingen van de leveranciers van de componenten. Alles wordt nagemeten en bekeken.

In ieder geval zal er snel een nieuwe giles staan die toch op vele fronten verbeterd zal worden.

Groeten,
John van Gastel

Back