Python 60 borstelloos op een Jabo II?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door ramsus42, 5 feb 2005.

1. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Volgens mij kun je dit het eenvoudigst doen door dit boardje (met oa ontvanger & Gyro) alleen te gebruiken voor je staart motor en de rest van de signalen te gebruiken van je andere ontvanger.
    In feite zitten er dan dus twee ontvangers in je heli.
    Wel allebei op het zelfde kanaal natuurlijk

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Theo, Ik heb al geprobeerd te vliegen zonder Gyro. Is bijna niet te doen voor een beginner. Heb me handen al vol aan de besturing doordat de heli alle kanten op wil :wink: .
    Eventueel heb ik ook nog wel een paar regelaars liggen die kunnen dienen al hekmotorregelaar.. Ik heb dus echt alléén de Gyro nodig.
    Mayby is er een echt makkelijke oplossing voor, alleen heb iki het nog niet kunnen vinden op buitenlandse forums..

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hmmm...

Ik heb gister de hele avond lopen k*tten met de afstelling om het zonder Gyro te gaan proberen.
    Het enigse nadeel is, je wilt de heli zo trimmen, dat, wanneer hij op het puntje staat om los te komen, de hele gewoon recht blijft staan. Het nadeel is, dat als je gas geeft de staart dus meteen gaat draaien. Bij minimaal gas gebeurd dat al. Wanneer je het gas nu dicht zet van de rotor, staat de hekmotor dus vrolijk lekker hard te draaien. Dit is dus zeker niet de juiste afstelling. Ik merk al dat ik als ik me stick maar 1 mm naar links of rechts zwaai om de hekmotor aan te sturen dat de staart al lichtjes gaat draaien. met Travel Adjustment de hek al op 15% gezet ofzo. Nog veel te veel. Ik heb al zitten denken aan een schakelaar waarmee ik die hek uit/aan kan zetten,maar achja ook dit is zeker niet de oplossing.

Daarna nog een keer het bericht gelezen van Erwin. Dit lijkt me opzich wel een goede oplossing. Wel wat meer gewicht maarja. Niks aan te doen. het probleem is echter wel, dat, Ik heb het kristal van mijn meegeleverde "speelgoed"zender, (35.120 mhz) in mijn Mc-12 gestopt, om hiermee de All-in-one aan te sturen, dit werkte niet :? ..Allebei 35 mhz. Hmmm, beide 35mhz band, alleen normaal op andere kanaaltje..( .120 en .150) maargoed..
    Ik heb gelukkig 2 Jabo's op hetzelfde kanaal, dus uit eindelijk gaan er 3 kristallen gebruikt worden. is dit dus de juiste oplossing>? of heeft iemand anders een suggestie? Eigenlijk zou ik de all-in-one het liefst aansturen met één kanaal van mijn Jeti rex. De bruine en rode draad voor de stroom toevoer naar de all-in one, en de gele draad "ergens op de all-in-one" Waardoor de all-in-one precies doorkrijgt van de gele draad wat hij moet doen..Lastig lastig.. Of denk ik nou gewoon veel te moeilijk?

Ik gebruik nu gewoon een Bec regelaartje voor de hek, deze kan er dus uit en gaat de all-in-one erin..Achja die paar grammen :roll: ...

Hmm ik ga nog eens prutsen, de eravringen komen nog... Dankje voor het meedenken :)
    (och, plaats iok net dit bericht, blijk ik wél 2 zender kristallen te hebben, maar niet twee ontvanger kristallen :( ) Ik had één nieuwe en één defecte Jabo gekocht waarbij de defecte dus de elektronica mist:(

Deel Deze Pagina