Rick NL
PH-SAM
Ik was al wat ongerust bij het zien van de verbinder, maar de uitkomst van de berekening stelt me helemaal niet gerust.
De 30 g waarmee ik reken voor een dynamische zwever en de 40 g waarmee ik rekende voor F5B is voor dit toestel natuurlijk erg overdreven, maar 3 g is wel héél mager vindt ik.
Een flinke turbulentie of een stuurfoutje of storinkje bij 2x de minimale vliegsnelheid en het zaakje breekt.
En in de berekening vindt ik 50MPa wel erg optimistisch voor deze hout en vezelrichting keuze.
Ik zou 1.2 mm van de hoogte afhalen en er boven en onder een stripje 5.8x0.6 carbon strip van DPP op lijmen met uhu endfest300.
Dat houdt zeker.
De 30 g waarmee ik reken voor een dynamische zwever en de 40 g waarmee ik rekende voor F5B is voor dit toestel natuurlijk erg overdreven, maar 3 g is wel héél mager vindt ik.
Een flinke turbulentie of een stuurfoutje of storinkje bij 2x de minimale vliegsnelheid en het zaakje breekt.
En in de berekening vindt ik 50MPa wel erg optimistisch voor deze hout en vezelrichting keuze.
Ik zou 1.2 mm van de hoogte afhalen en er boven en onder een stripje 5.8x0.6 carbon strip van DPP op lijmen met uhu endfest300.
Dat houdt zeker.