Quadcopter bouwen hulp

• Topicstarter Topicstarter Brettje
  • Startdatum Startdatum
B

Brettje

Guest
Goede avond,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik een Quadcopter wil bouwen.
Ik heb hier heel weinig verstand van aangezien mijn 1e ervaring is met een hubsan h107d fpv. Het liefst wil ik weer iets met fpv maar alles moet zo goedkoop mogelijk zijn. Ik zou ook graag prijzen willen zien. En ik weet niet of ik ook iets kan zeggen over het berijk maar dot mag ook lekker hoog zijn! Daarom leek mij dit forum heel geschikt voor dit onderwerp.
Ik had al wel naar een frame gekeken: ( http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/...pter-500mm-Quadcopter-Frame-kit-UFO-Black.jpg )

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Mvg Brett.

Is een beetje een deadcat frame, volgens mij zijn daar veel meningen over op het forum, met name dat het moeilijk afstellen is.

Maar heb je al wat vooronderzoek gedaan of hoop je dat er een kant en klare oplossing komt.

Probeer iets specifieker te zijn in je wensen.

Nee dat verwacht ik niet. Maar ik heb er weinig verstand van. Maar bijvoorbeeld dat hij stabiel vliegt gps module of return to home. In die richting van specificatie?

Goedkoop is die Hubsan, elke volgende stap is per definitie een veelvoud daarvan. De goedkoopste manier is veel de fora doorspitten om te zien wat je echt wil doen ermee en wat je daarvoor nodig hebt, foute keuzes kosten namelijk het meest en kunnen ook tamelijk ontmoedigend werken.
Het is verstandig om er eerst wel een beetje verstand van te krijgen voordat je hiermee begint ;)

Budget licht rond de 275/300 met transmitter. Iets zoals gps hold en return to home zou leuk zijn maar volgens mij is dat best duur ik weet niet wat er allemaal voor deze prijs is... waar het ook om gaat is dat er fpv op kan zodat ik lange afstanden kan vliegen. Het liefst 1tje met een grote accu zodat de vliegtuig lekker lang is!

Je vraagt nu eigenlijk of iemand je een auto kan aanwijzen die je van a naar b kan brengen een grote tank heeft, met navigatie voor een klein budget. Wat zou je zelf als antwoord aan iemand geven met deze vraag? Zou je meteen zeggen fiat panda, of zou je toch wat graag meer info willen hebben?

Ja ik snap je punt. Maar ik heb hier niet heel veel verstand van op het gebied wat er allemaal op zit of waardoor hij bestuurd wordt.

Ik zou als ik jou was gaan lezen, en tijdens het lezen sparen. Want voor dat budget kan dat allemaal niet.

Je zou eens even naar een DJI F450 kunnen kijken, is een goede basis voor een beginner.

Daarom dus lezen en rondkijken. Kijk eens naar de dji flamewheels, als je een beetje kunt solderen.
En er zijn hier ook 2 topics over samen stelsels, van gaat dit werken en bewezen setups.

Ik heb ook een topic gezien waar iemand een quadcopter maakte voor iets van 235 maar hij had alleen een ander frame (jelle123).

dji F450 = 229 euro, en dit is incl GPS, je moet alleen zelf wat solderen.
Een accu (30-50 euro) hoort er nog bij.
Wil je er een camera onder hangen heb je nog een gimbal nodig (60-100 €)
en landingsgestel (20-50 euro)

En dan nog een zender (80? euro voor een turnigy 9x) En dan kun je beginnen.
Zender zal je toch een keertje willen upgraden of meteen een betere kopen, een frsky taranis (250€)is dan een betere optie, maar zo zijn er meer.

Maar dit zijn dingen die had je zelf ook allemaal kunnen uitzoeken?

En dit is 1 optie.. zo zijn er nog 2048 andere mogelijkheden.

* prijzen kunnen afwijken, ik roep maar wat uit mijn hoofd

Wat mono en gjcvro zeggen klopt helemaal. Voor het geld wat je wil gaan uitgeven ga je dat allemaal niet redden...vooral omdat je ook nog geen zender/ontvanger, lipo's, lader ed hebt.

Natuurlijk kan je voor 235 een mini bouwen :-) maar dan mis je nog steeds : zender, FPV gear, lipo's, lader....

Ik zou zeggen spaar even door en doe het dan gelijk goed :-) maar pas op.....het is een verslavende hobby ha ha :-)

IMG_3620.jpg

Back