Spectrum.....altijd voor de US version gaan ;P.....meer power. En je vergeet een model en dat is DX7SE.....is dus anders dan DX7s Orange receivers zijn niet betrouwbaar overigens! Die kunnen niet tippen aan de originele spektrum receivers.
Hier in NL nooit een US versie aanschaffen! US versies hebben een te sterk zendvermogen voor hier in NL! Orange ontvangers zijn zijn best betrouwbaar! Zolang je er maar rekening mee houd dat deze NIET full range zijn, maar vallen onder de parkfly ontvangers! Hang je er een satteliet aan dan zijn ze wel full range! Heb er aardig wat in gebruik en ze hebben nog geen rare dingen veroorzaakt!
lol.. daarom raad hij ook de us versie aan... meer vermogen is meer bereik.. keeee.. mag niet, maar hoeveel FPV setjes zijn er 10mW of minder? mag ook niet, hebben we toch wel allemaal..:schrik:
Dat zou je denken! Maar bij 2.4ghz zend je niet alleen een signaal naar je ontvanger, je ontvanger praat ook terug naar je zender!! Berijk is dus van beide afhankelijk! En zelfs met een 100mw zender kan je verder vliegen als dat je je model nog kan zien!
LOL....hoor jezelf met volle verstand praten! Ontvanger is en blijft een ontvanger!!! Voor spektrum heb je TM1000 module die dat doet!!! TM1000 DSMX Full Range Aircraft Telemetry Module (SPM9548): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology Hoeveel wifi routers stralen meer dan toegestaan
Telemetrie is om bijv je accuvoltages ed naar je zender te communiceren, maar je besturing doet eigelijk precies hetzelfde!
Dat is de enige communicatie die je terug kan sturen. Een ontvanger stuurt nooit iets! Hoe zie je dat voor je dan? Jij bestuurt je model vanaf de grond en je ontvanger moet dan wat terug sturen ? Het is enkel een richting communicatie waar we het over hebben bij het besturen van je model.
dat klopt inderdaad wat boris zegt. een ontvanger in basis ontvangt alleen, en sterker zendvermogen zal dan ook bereik vergroten. hetgene wat sommige ontvangers terugsturen is puur telemetry, wat soms gebruikt word voor info als batterij spanning oid. soms word dit ook met bijvoorbeeld piepjes gecombineerd di gaat piepen als dit signaal wegvalt om een indicatie van het bereik te geven, maar vaak gaat het besturings signaal nog een stukkie verder, ook al piept ie al
Gewoon even uit interesse. De data van de telemetrie moet toch op de één of andere manier teruggestuurd worden naar de piloot? Hoe gebeurt dat dan?
Nu heb ik hier een Spektrum DX3S, waar geen aparte module bij zit. Ik ga er dan voor het gemak maar even van uit dat deze in de ontvanger gebouwd zit (of de ontvanger zit in de zendmodule gebouwd) Maar maakt deze dan gebruik van een andere frequentie?
het zit in de zend en de ontvang modulen . het werkt als een data lijn de data gaat dus heen en weer al heeft de tx module meer macht om altijd controle te houden over het model. de data die binen komt is heel gering.
Een ontvanger is per definitie een ontvanger. Maar een 2,4ghz systeem is een soort datalink. De ontvanger moet data terugsturen. Denk hierbij aan confirmatie van pakket ontvangst. Ook tijdens het koppellen van je ontvanger en zender wordt er data uitgewisseld. Dus het is 2 wegs verkeer. Maar aan de ene kant wordt informatie teruggesluisd zodat het paar goed werkt, en aan de andere kant worden er opdrachten verstuurd. PS: Omdat de zender maar een kleine ontvangst capaciteit heeft (maar een paar commando's kent) kun je er geen data naar sturen waar je wat mee kan. Daarom is een aparte telemetrie module nodig.
@ unleash, nee dat klopt niet. er zijn ook genoeg 2,4 ghz zenders die puur een weg zijn. zoals de goedkope hk zendertjes en de frsky non telemetry modules. ook de ontvangers die wel info terug sturen kunnen wel gedelijk telemtry info terug sturen, enkel spektrum kan dit niet
Hallo Jongens, Inmiddels heeft deze discussie al een hele andere wending gemaakt. Maar goed, mijn order is bijna compleet..der staat alleen nog 1 onderdeel is back-order. dit gaat om de charger, nu weet ik niet wat een prima lader is..misschien is dit wel dikke rommel...maar zouden jullie even willen kijken wat ik eventueel kan aangeven als vervanger? of mij vertellen waar ik op moet letten? deze had ik besteld..maar is dus niet leverbaar. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10946
Dit zou wel eens de meest gebruikte low-budget lader kunnen zijn: IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) (met ingebouwde voeding) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5548__IMAX_B6_Charger_Discharger_1_6_Cells_GENUINE_.html (alleen geschikt voor gebruik in combinatie met een externe voeding)