Quadrocopter bouwen

Discussie in 'Multicopters' gestart door Lolke, 5 nov 2012.

1. Lolke

Lolke

Lid geworden:
    15 okt 2012
    oke! ik heb gevlogen! Ging echt super lekker! viel me nix tegen! binnenkort hebben we in Sneek indoor vliegen...daar ook ff proberen.

Ik heb alleen enkele vragen

1. Self-level, wat doet dat precies, en dat heeft met de P & I waarden uit te staan he?
    2. Mijn quad ging constant een bepaalde kant op, mn zender stond netjes op 0 op het display...wat kan ik hieraan doen?

ik heb constant self-level aan gehad, dus punt 2..daar had ik self-level ook aan.

ps, Beste wensen iedereen!

2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Hey

Het wegdrijven blijf je altijd een beetje houden(wind), maar als je je quad goed trimt zal dit minimaal zijn!
    Hoe te werk gaan:
    Eerst stukje hoveren, dan laat je je sticks heel even(lang genoeg om te zien waar ie heen gaat, kort genoeg om hem nog onder controle te houden) los om te kijken welke kant ie in gaat.
    Dan zet je hem op de grond en vervolgens verzet je je trim op de zender met 2 a 3 klikjes de tegenovergestelde kant in.
    Dus wil ie naar rechts wegdrijven, zet je je aileron trim iets naar links. Drijft ie naar voren, dan zet je je elevator trim iets naar achteren. Herhaal dit totdat ie niet meer wegdrijft!

Groeten

3. Lolke

Lolke

Lid geworden:
    15 okt 2012
    Super, dat is dus ACC Trim? Ga het nu direct proberen!

4. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Nee, dat zijn de trim knopjes op je zender, die onder en naast je stuurknuppels zitten!

5. Lolke

Lolke

Lid geworden:
    15 okt 2012
    Ik ben ook een onkel :) Was net buiten..nog ff reactie gezien van jou op mn telefoon...waait alleen te hard.

6. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Trimmen mag je alleen de Quad als het windstil is .

Nooit de wind uit gaan trimmen , als je dan de quad in de lucht draait gaat hij met dubbele snelheid de andere kant op .

Wind moet je met je sticks bijsturen , dat is modelvliegen. :D

Mvg Johan

7. dennisz

dennisz

Lid geworden:
    3 dec 2012
    dat wegglijden word veroorzaakt doordat je acc sensoren niet helemaal horizontaal liggen
    die kan je voorkomen door je acc calibratie ( in het menu van de kk2) uit te voeren

het is de bedoeling dat je ervoor zorgt dat je de kant waar de quad naartoe "glijd" hoger staat ( door bijvoorbeeld een stuk karton onder je armen te leggen).

daarna voor je de calibratie uit en ga je vliegen, als hij dan nog die kant op glijd. zal je hem meer moeten verhogen. dit blijf je doen totdat hij hovert zonder weg te glijden.

er staat meer in dit filmpje ( bij ongeveer 5 min )
    Hobbyking KK2 board setup for gain and auto level with flight video - YouTube

-------

De P/I gain bij de selflevel bepaald hoeveel controle je nog over je quad hebt als selflevel aanstaat.
    Ik raad je aan om die beide op 60 te zetten als je nog goede controle wil houden.

Deel Deze Pagina