QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

Corné, past die EZuhf niet onder de topplaat? Lijkt mij een gevaarlijke plek om je ontvanger te plaatsen.

Ik zie dat je de Afro ESC's hebt ontvangen. Mis je de koelplaten al? Was namelijk het eerste dat mij opviel aan deze ESC. Ze zijn wel lekker licht in ieder geval.

Lennie, mooi gevlogen hoor. Je begint je al aardig thuis te voelen met het FPV vliegen zo te zien.

Bedankt heren! Het gaat idd steeds makkelijker. Maar het is moeilijk je grenzen te blijven opzoeken zonder er massaal over heen te stappen..;) De neiging om de pitch stick eens flink naar me toe te halen wordt steeds groter.. Ik blijf alleen nog dicht in de buurt daar ik een 2,4ghz rc en 1.2ghz videolink heb.

Corné, past die EZuhf niet onder de topplaat? Lijkt mij een gevaarlijke plek om je ontvanger te plaatsen.
Dat was ook het eerste wat ik aan hem doorgaf :D. Hij past makkelijk onder de topplaat.

Ik zie dat je de Afro ESC's hebt ontvangen. Mis je de koelplaten al? Was namelijk het eerste dat mij opviel aan deze ESC. Ze zijn wel lekker licht in ieder geval.
Dat is ook de bedoeling geweest van het ontwerp. Afro ESC's hebben geen "overkill" BEC zoals de meeste ESC's. Dit maakt hem lichter en minder warm.

Hier is er ook eentje klaar, daarstraks eerste hovervlucht gedaan in de tuin, en het ziet er goed uit. Moet nog zien uit te vissen hoe ik mijn spanning en verbruik (lipo) op m'n osd krijg via de Multiwii, geraak er niet goed aan uit op de fora. Iemand hier ervaring mee?

Ben

Had de QX-9 stuk (de acrylaat versie), kreeg het aanbod van frank1960 om er een uit G10 te laten frezen en dit aangenomen, ziet er goed uit, alleen de sleuven voor de batterystraps zijn vergeten, ik ga er vanuit dat dit voor volgende versies anders is(ik mocht zijn naam noemen, dus als iemand er een uit G10 gefreesd wil hebben kun je contact met hem opnemen.) vanavond ff gevlogen en vliegt goed=) helaas raakte ik de oriëntatie een beetje kwijt en landde hij tussen de worteltjes... De motor linksvoor is nu stuk, hij draait iets zwaarder dan de rest(heel iets) maar komt niet meer op toeren, stottert alleen een beetje(met en zonder prop hetzelfde) iemand enig idee hoe dit kan? En hoe dit de repareren is?
Hier nog een plaatje van bet eindresultaat na de worteltjes...
mazugesy.jpg

Nou, probleem gevonden(denk ik) motor stuk... Weet niet of t duidelijk is met de focus enzo maar bij de kapotte motor lijken 2 wikkelingen kapot.
Is vrees ik niet te repareren, dus nu op zoek naar 1 sunnysky...
ugejamej.jpg
3y9e9yby.jpg

nice, was inderdaad niet al te ver uit elkaar dan......

Het filmpje volgt nog, maar ben nu ff helemaal opgebrand na een hele week weinig slapen en veel bouwen. Heb net de Gopro 3 terug tot leven gewekt, en de video alvast naar mijn pc gekopieerd. Zal morgen wel iets editen..

ik heb jou ook best vaak in beeld gehad !

De QX-9 vliegt wel erg goed, alleen de camera nog even afstellen, want dat is een drama tot nu toe......

De ervaring van het fpv vliegen? Onbetaalbaar!
Zonder gein; alle prijzen staan in het draadje. Ons heeft het 96 euro gekost per kaal frame.

Ik verkoop ze niet ofzo.. je bouwt m zelf.. kaal frame heeft mij en drie anderen per frame 96 euro gekost omdat we met zn vieren tegelijk uit grote platen carbon 4 frames gratis hebben kunnen laten frezen.. verdere setup verschilt van model naar model.. ligt helemaal aan welke motoren, esc's, FC enz.. die je gebruikt. En nog meer aan wat je al hebt.. zender, fpv gear, gopro enz enz..

Heb de G10 plaat binnen gekregen , van zo'n plaat worden er denk ik 3 tot 4 frames uitgefreesd.
Het voorste stuk is aangepast voor de Fpv cam dan hoef ik geen extra plaat bij te monteren , wordt ineens uitgefreesd :)

Zal framepjes genoeg hebben nu, en nee ze worden niet verkocht dus bespaar me de Pm's aub..

Had nog geen foto's gepost...maar de mijne is ook af....:

Weer even wennen zo'n nieuw frame, maar hij vliegt super !

IMAG0952_zps8c5c4079.jpg

Ook hier weer eens RAW cut van mijn QX-9 vlucht vanmiddag. Jammer dat er geen zon was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Quadromax, (en anderen die eraan hebben meegewerkt...)

Allereerst hartelijk dank voor het delen van dit Coole ontwerp.
Daar mijn interesse ook zeer groot is, heb ik in de huidige tekening een paar toevoegingen gedaan.
O.a. heb ik de montage gaten voor een APM2.5 er extra aan toegevoegd en...
ik heb een motorplate erbij gezet, die gebruikt kan worden met Quadframe.com BoomBlocks.
www.quadframe.com ? Boom block for 16mm tube

Hier de link voor de mensen die ook deze opties willen gebruiken:
https://www.dropbox.com/sh/jtn5tcg8q0mcsfo/bGp7WbqepW
De .dxf is een Autocad 2010 variant.

Als het goed is gaat Angel 5 frames maken, waarbij er ook eentje voor mij zal zijn.
(en meerdere APM2.5 gebruikers)
Ik kan alvast melden, dat dit geen commerciële actie is.
Daar de vraagprijs is te vergelijken met die €96,- wat Lennie054 aanhaalde.

Ben zeer benieuwd naar de eigenschappen en zeker in combi met een APM2.5.

Edit: Inmiddels ook een aanpassing op de boven- en onderplaat gedaan...
Ook deze zijn nu voorzien van montage gaten voor de QuadFrame.com 16mm BoomBlocks.
Hiervoor heb ik wel een tweede .dxf toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Had nog geen foto's gepost...maar de mijne is ook af....:

Weer even wennen zo'n nieuw frame, maar hij vliegt super !

IMAG0952_zps8c5c4079.jpg

Oh mijn god... Dat ding ziet er echt geweldig uit...
Zou je me misschien een PM kunnen sturen met welke onderdelen je allemaal hebt gebruikt?!

Alvast bedankt!!!

Back