R7008HV-2 receiver bind probleem.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door helixer, 1 sep 2024.

1. helixer

helixer

Lid geworden:
    19 mei 2012
    Jazeker kan het daar te maken hebben. Er zit een klein printplaatje achterop, wat waarschijnlijk het zend gedeelte is. Ik vermoed dat daar iets helemaal fout gaat. Zie foto bij mijn voorgaande posts.

2. helixer

helixer

Lid geworden:
    19 mei 2012
    Bij een te lage accu spanning geeft mijn zender een piep, piep, piep signaal af. Dit om aan te geven dat de accu spanning te laag is. En ja, ik heb ook een andere accu uitgeprobeerd.

3. helixer

helixer

Lid geworden:
    19 mei 2012
    Rhelie, deze zender is wel ietwat gedateerd aan het geraken hoor, maar was wel altijd betrouwbaar. Helaas, de zender staat nu op Marktplaats.

4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    volgens mij had de oude hersteldienst van futaba daar wel eens iets van op dit forum gezet..
    alleen jammer dat we het hem niet meer rechtstreeks kunnen vragen

5. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Fijne handel om een defect product te verkopen op marktplaats.:(
    Wijziging betreft, na een ferme :stout: dat de fijne handel omschreven staat met het defect in de advertentie.
    mijn excuses voor de iet wat te snelle reactie.
    Maar ik laat de foute tekst wel staan om het allemaal een beetje leesbaar te houden.

Yep en het forum heeft een zoekfunctie.
    Een suggestie is om de binding eens te proberen met een nieuw leeg zender programma geheugen.

Laatst bewerkt: 3 sep 2024
  6. helixer

helixer

Lid geworden:
    19 mei 2012
    En ja, ook dat heb ik al geprobeerd.

7. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Hij heeft erbij vermeld dat de zender een probleem heeft met binden en wellicht kan dienen voor onderdelen.

8. helixer

helixer

Lid geworden:
    19 mei 2012
    Mocht iemand nog een zinnige opmerking of oplossing hebben t.a.v. het probleem met mijn Futaba zender hoor ik het graag. De zender staat te koop op Marktplaats voor de liefhebber, maar als ik hem met wat hulp van anderen toch weer aan de praat ga krijgen gaat de advertentie van Marktplaats en blijf ik er mee door werken. Ik heb een behoorlijk aantal ontvangers liggen die anders ook in de verkoop gaan. Ik heb voor mezelf besloten niet meer door te gaan met Futaba. Ooit aan begonnen omdat Futaba bewezen betrouwbaar is. Ik moet na al die jaren toch concluderen dat Spektrum, in mijn geval althans, ook erg betrouwbaar is en bovendien zijn de ontvangers een stuk goedkoper(zeker de clonen) en kleiner.

Deel Deze Pagina