Ratel in Trex 600 nitro

Hallo wie van jullie weet wat dit kan zijn?

Ik heb een ratel in mijn Trex 600 bij stationair lopen slaat soms ook uit
bij het optoeren is de ratel weg
ik heb de motor er al uitgehaald en dat ziet en voelt allemaal wel goed
de clutch belt had ik wel iets speling in maar dat heb ik verholpen
ratel is iets minder geworden maar nog steeds duidelijk aanwezig

wie weet wat dit kan zijn?

Ik weet niet of dit relevant is, maar Laurens had met de 500 ook een vreselijke ratel. Bleek de meenemer voor de belt te zijn die niet goed tegen het tandwiel aanzat...

600N Sport of pro? Alu of plastic fan?

Komt de coolingfan tegen de fanshroud aan? Dit veroorzaakte bij mij een heel hoop kabaal. Was ook alleen bij idle en optoeren. Draai de schroefjes van de fanshroud eens wat los en start de heli. Beweeg de shroud dan wat omhoog of omlaag misschien dat het geluid dan weg is? Bij mij zit de motor helemaal omlaag en de shroud helemaal omhoog om aanraking te voorkomen.

Groeten,
Tjerk ;)

600N Sport of pro? Alu of plastic fan?

Komt de coolingfan tegen de fanshroud aan? Dit veroorzaakte bij mij een heel hoop kabaal. Was ook alleen bij idle en optoeren. Draai de schroefjes van de fanshroud eens wat los en start de heli. Beweeg de shroud dan wat omhoog of omlaag misschien dat het geluid dan weg is? Bij mij zit de motor helemaal omlaag en de shroud helemaal omhoog om aanraking te voorkomen.

Groeten,
Tjerk ;)

het is een pro alu fan

De manual doorlezend zie ik dat de tube drive hetzelfde systeem gebruikt, kan dus dezelfde herrie maken... Maar het rateltje is dus alleen bij stationair of tot je helemaal/half bent opgespint?

Laatst bewerkt:
De manual doorlezend zie ik dat de tube drive hetzelfde systeem gebruikt, kan dus dezelfde herrie maken... Maar het rateltje is dus alleen bij stationair of tot je helemaal/half bent opgespint?

alleen bij stationair bij opspinnen gaat de ratel weg

ik zoek me een ......... snap je

carlo

Haal anders de tail er eens af, dus gewoon uit het frame schroeven en dan de heli starten, ben je iig een stap verder

Is de motor nieuw !!??
Een ratel krijg je ook als het rollager van de motor het begint te begeven !

Hij bedoelt het achter (krukaslager) van de motor.

Meestal gaat dit gepaard met kapotte gloeipluggen.

Toch denk ik ook dat je het moet zoeken in de lijn van je clutch-bell en startmechaninme

Hij bedoelt het achter (krukaslager) van de motor.

Meestal gaat dit gepaard met kapotte gloeipluggen.

Toch denk ik ook dat je het moet zoeken in de lijn van je clutch-bell en startmechaninme

Ben erachter wat het was namelijk de lagers in de motor dus nieuwe motor gekocht en geplaats

dank alle voor het mee denken

carlo

Ik houd het nog steeds bij het fan-shroud probleem. Met een metalen fan komt daar een gigantisch kabaal af. Ik dacht ook dat het mijn lagers waren. Lagers vervangen, 2 andere motoren erin gehad en het bleef maar. Blijkbaar kan metaal tegen plastic zo'n geluid maken.

Groeten,
Tjerk ;)

Ik houd het nog steeds bij het fan-shroud probleem. Met een metalen fan komt daar een gigantisch kabaal af. Ik dacht ook dat het mijn lagers waren. Lagers vervangen, 2 andere motoren erin gehad en het bleef maar. Blijkbaar kan metaal tegen plastic zo'n geluid maken.

Groeten,
Tjerk ;)

er zit nu een andere motor in en het ratelen is weg dus het was de motor die ratelde is ook duidelijk te zien in de motor

carlo

Back