Tadango
Forum veteraan
Wat er onder hangt is van secundair belang, mits gewicht en motorvermogen klopt.
Goede servo's zijn ook belangrijk, lange armen om voldoende lijn-verplaatsing te krijgen kost veel kracht en daarmee stroom.
Servostromen van 5 á 6 A per servo zijn geen uitzondering.
Verder mag de prop niet te ver achter de ophangpunten zitten, anders krijg je ongewenste schommel en zwaaieffecten.
Opale voor in het noorden van ons land vind ik wat minder, met veel wind hangen die ook stil of achterwaarts.
Prijstechnisch:
Kijk hier eens voor tweedehands:
https://www.rcparaglidingforum.de/
Bedankt, ik zal daar eens in de gaten houden voor een 2e hands cefics scherm. Vandaag was ik weer aan het spelen met het HK scherm maar dat inklappen van de tippen bij turbulentie begint irritant te worden. Starten doet dat ding prima maar blijven vliegen is lastig. Met ingekorte A lijnen vliegt hij tenminste merkbaar beter en sneller maar echt goed wordt het nooit.... Maar die prop niet te ver naar achteren is nog een goede tip. Mijn hoofd lijnen kunnen verder naar achteren wat kan helpen (gewicht dan ook naar achteren uiteraard). De prop zit op de motor met een verleng bus, dat is dan ook erg negatief. Eens kijken of dat met de andere prop ring beter kan.