Weer een nieuwe aanwinst: de Punkair "Skyman Sir Edmund Race 1.5".
Vorig jaar heb ik de Punkair serie in Boxmeer leren kennen. Vooral in de wind vliegen met de CrossAlps en Chinook was indrukwekkend!
We hebben vrij vaak wind in België en mijn huidige para's zijn daar niet allemaal toppers in. Dus ik wou echt een CrossAlps of Chinook kopen. Het is echter de Sir Edmund Race geworden.
Omdat ik deze nog had liggen, heb ik een Opale Backpack M3 voorbereid met een rugzak en piloot "Ben". Dit met een hacker A30-12M V2-motor, een 10x5 APC-propeller en een 50A Hobbywing ESC.
Deze combinatie weegt 1.500 gram, samen met een 3S 2800mAh Lipo heb ik een startgewicht van 1.700 gram. Kan worden uitgebreid met het gewicht van 700 g geleverd bij de Opal set (2x 300 g + 1x 100 g). Ik heb op die manier een gondel die tussen de 1.700 g en 2.400 g kan vliegen. Gezien de technische kenmerken van de SE Race 1.5 is dit ideaal. Indien nodig heb ik altijd een zakje duikerslood van 500g bij me.
Vorige week mocht ik dan de Sir Edmund Race 1.5 ontvangen. Wat meteen opviel was het lichte gewicht van de D10-stof.
Dit wordt mijn eerste paramotor met een speedbar. Ik ben er dan ook erg benieuwd naar!
Helaas is het nu al een kleine week erg windering. Het bleef voorlopig bij de afstemming en wat "grondafhandeling". De eerste tests waren veelbelovend!