Rc paramotor in nederland?

Hoi Frans,

Starten van de Spirale 1.2 hoeft niet direct een probleem te zijn. het vergt wel enige oefening, mogelijk moet je 1 cm speedbar instelling gebruiken.
Morgen (02-08) in de late namiddag of morgenavond past wat mij betreft, daarna heb ik de komende twee weekenden geen tijd.

Groeten,

Piet
Hoi Frans,

Starten van de Spirale 1.2 hoeft niet direct een probleem te zijn. het vergt wel enige oefening, mogelijk moet je 1 cm speedbar instelling gebruiken.
Morgen (02-08) in de late namiddag of morgenavond past wat mij betreft, daarna heb ik de komende twee weekenden geen tijd.

Groeten,

Piet
Ja, kan ik maar bevestigen wat Piet schrijft. Heb zelf een Spiral 1.2R. Het starten lukte mij aan begin niet en ik had geen hulp in de buurt.
Maar nu war ik iets aan ervaring met singelskins opgedaan heb lukt het zonder problemen.
Mijn advies altijd bij iemand leren. Dan is het erg makkelijk - rc paragliding.
Hier mijn Opale Spiral 1.2R
 
Laatst bewerkt:
Aan mijn Opale Spiral 1.2R heb ik enkele dingen verandert. Zo heet de pilot armen van Hacker wat iets langer zijn dan de originele van Opale en een Acro - systeem.
IMG_20160605_100445.jpg
IMG_20160605_100512.jpg
IMG_20160605_100525.jpg
 
Hoi Piet

Zit er allemaal intressant uit , het aanzicht van al dat moois gaat altijd kriebelen
Ben zelf geen paraglider piloot , maar m'n zwager heeft sinds kort een paraglider van opal een hybrid scherm met trike en max erop .
Ik zelf wil in de toekomst eens voor een hk gliderscherm .
P.s. Wordt er dit jaar weer een treffen georganiseerd , weet bijna zeker dat je dan 2 man alvast kan invullen .
 
Het HK scherm is niet zo'n beste keuze.
Ik heb er zelf 1 maar krijg heb niet goed aan het vliegen.
Als je aan para begint ga dan voor een merk scherm daar heb je veel plezier mee ipv een hoop ergernis.
 
De voorbereidingen zijn in volle gang, het aantal ingeschreven deelnemers groeit nog steeds, wil je er bij zijn geef je dan op via een PM of een mailtje.
Vergeet niet op te geven of dat je 's avonds mee eet.

Groeten,

Piet
 
Hallo iedereen.
Ik heb van iemand een hybrid 1.8 kunnen overnemen met volgende componenten.
Het backpack M2 met alex piloot.
de speedbar met servo's zit er ook bij maar monteer ik nog niet.
er zit ook de upgrade 965watt motor ipv de 630watt versie (deze kan tot 6cellen)
nu had de standaard motor ook meer dan voldoende geweest om te beginnen denk ik.
maar wat raden jullie aan qua lipo? ikzelf dacht aan een 3cell 3000/3500mah?

Echter als ik in de handleiding kijk en ik wil bij weinig wind vliegen, dan haal ik zonder lipo het opgegeven gewicht al niet...
deze lipo is vrij licht en toch redelijk wat inhoud, maar is 25c genoeg?
https://hobbyking.com/en_us/zippy-compact-3700mah-3s-25c-lipo-pack.html

Nog een bijkomende vraag. ik heb een taranis plus zender. In principe zou ik kunnen werken dus zonder de paramixer. Maar ik vermoed dat ik naar boven dus geen uitslag moet zetten op mn servo enkel in de downrichting zo veel mogelijk uitslag?
Groeten
 
Instellen zender:
Ik heb een persoonlijke voorkeur om het motorkanaal en de overige twee over twee knuppels te verdelen. dat wil zeggen gas aan een zijde en links/rechts op de andere zijde van je zender.

1. Zender instellen op delta of elevon mixer.
2. Servo's aansluiten en voorzien van een kort armpje.
3. Testen:
Knuppel naar links, linkerservo naar beneden.
Knuppel naar rechts, rechterservo naar beneden.
Knuppel naar achter, beide servos naar beneden.
4. Middenpunt van beide servos geheel naar boven verstellen, zover als de instelling van de zender dit
toelaat.
5. Uitslag van beide servos aan de bovenzijde compleet op 0 zetten.
De servos kunnen nu slechts een kant op bewegen (naar beneden).
6. Uitslag van beide servos voor wat betreft het naar beneden bewegende deel zo groot mogelijk zetten.
Eventueel met Dual rate de uitslag nog verder vergroten.
Eventueel nog een mixer gebruiken waarbij de gever en nemer dezelfde zijn, daarmee kun je bij sommige
zenders de uitslag nog verder vergroten.

Armen monteren:
De beide armen wijzen nu nagenoeg verticaal omhoog.
Knuppel naar achter trekken, de armen wijzen nu ongeveer met een hoek van 45 graden naar beneden.

Succes, Piet
 
jup dit had ik in gedachten. is het verstandig of nodig om expo erop te zetten?

de aangegeven lipo goed genoeg denk je? bedankt voor de info ik ga hiermee verder::)
 
Expo of niet is een persoonlijke keuze en afhankelijk van je vliegstijl, gewoon uitproberen dus.
Accu en motorkeuze:
Ik heb hierover een andere gedachte dan Opale:
Met een goede accu ben je al snel 20 minuten in de lucht.
Heb je dan een setup met hoog toerental en daarmee ook een irritant geluid, dan zal je omgeving al snel gaan klagen.
Ik kies altijd voor een zo hoog mogelijk aantal cellen, hoe hoger de spanning, hoe lager het ampèrage wordt.
Daarmee zul je nooit snel een regelaar verbranden.
Motor kies ik uit op een zo laag mogelijk KV getal, de Prop zo groot als het kan, spoed ook zo hoog mogelijk.
Je hebt immers een langzaam vliegend model, max 15 á 20 km/h.
Bij 3S zou ik er twee in serie zetten zodat je twee accu's aan boord hebt.
Beter accu gewicht dan toegevoegd lood, want dat is alleen maar nutteloze ballast.

Ik vlieg mijn 14 kg zware paraglider met 10S, alleen met de start kom ik soms aan de 60A, in de vlucht in doorsnee max 20A.
Ik heb sinds een paar weken nieuwe accu's (22000 mAh): vliegtijd nu tot over één heel uur op één lading.
Het extra gewicht was ook geen probleem, ik had er immers nog 1,5 kg lood onder hangen om aan de 14 kg te komen.

Groeten,

Piet
 
14kg wow slik... oke is wel al een heel ander kaliber:p


de motor is 790 kv en de gebruikte prop is een 9x5 maar ze schrijven eerder een 10x4,5 voor, dus dit kan iets groter.

de gondel met piloot en rc erin ZONDER lipo weegt nu 1580 gram
(ze schrijven voor 5m/s wind wel maar 1400gram voor, maar dit is zelfs met de lichtere motor niet haalbaar, laat staan dat er dan nog een lipo bij moet) maar als ik wat rondsurf op het net gaat iedereen snel al zwaarder dan voorgeschreven dus lijkt me dit geen probleem...

hmmm kiezen tussen 3of 4cellen...
 
Ziet er goed uit, ik zou hier maar eens mee beginnen voor de eerste vlucht.
Opmerking:
Net voor het landen trek je beide armen naar onder (flairen) of sterk af te remmen.
Om het moment (of net er voor) de armen weer omhoog doen, dat scheelt in gestripte servotandwielen.
 
Back
Top