RC wagen 1:10 ZONDER differentiëel

Beste RC Liefhebbers,

Heb sindskort een Himoto 1:10 truggy electro roller aangeschaft.
Hier heb ik een degelijke (lees, genoeg power) servo in geplaatst en een Corally bruhsless combo met 3S capabele ESC.
Het is mij opgevallen dat alle 4 de wielen niet afzonderlijk van elkaar kunnen draaien, alsof er dus geen differentiëel aanwezig is.
Ik wil dolgraag de wagen testen, maar ik zou graag willen weten waar ik rekening mee moet houden voor het rijden/testen (de brushless motor heeft veel power).
Alvast bedankt voor het meedenken en sterkte tijdens deze moeilijke dagen.

Gr,

DutchFlippo
 
http://www.himotoracing.com/manual/1-10_EP_Model.pdf

Naar mijn weten en het document zit er gewoon een diff in, 2 om precies te zijn. Als er geen diff in zou zitten zouden alle wielen aan elkaar vast gelinkt zijn en kan geen ander wiel anders draaien. Kan je jet linker wiel de ene kant op draaien en tegelijk het rechter wiel de andere kant op zit er een diff in.

Als alle wielen echt aan elkaar vast zitten en het is een 2e hands dan heeft iemand de diffs vastgezet, meestal wordt dat gedaan om te driften.
 
http://www.himotoracing.com/manual/1-10_EP_Model.pdf

Naar mijn weten en het document zit er gewoon een diff in, 2 om precies te zijn. Als er geen diff in zou zitten zouden alle wielen aan elkaar vast gelinkt zijn en kan geen ander wiel anders draaien. Kan je jet linker wiel de ene kant op draaien en tegelijk het rechter wiel de andere kant op zit er een diff in.

Als alle wielen echt aan elkaar vast zitten en het is een 2e hands dan heeft iemand de diffs vastgezet, meestal wordt dat gedaan om te driften.




Zijn idd gelocked.
Driften met een offroad truggy zou iets nieuws zijn.
Zodra ik rechts voor draai dan draait rechtsachter ook dezelfde richting mee en niet onafhankelijk.
Ben ik dan nog ff zoet mee om deze te unlocken.
Thanks voor het meedenken Roelof!
 
Let op, alleen op de achteras en op de vooras zit een diff, tussen de vooras en achteras zef niet.

Maar er zijn genoeg mensen die ook bij een offroad diffs locken om of te driften of om tractie op alle wieten te houden in bv los zand.
 
Let op, alleen op de achteras en op de vooras zit een diff, tussen de vooras en achteras zef niet.

Maar er zijn genoeg mensen die ook bij een offroad diffs locken om of te driften of om tractie op alle wieten te houden in bv los zand.


Zal het dan eerst rustig An testen met 2S en zien hoe de aandrijving het houdt.
Thanks voor de nuttige replies Roelof!

Ik zal mijn bevindingen ook hier in posten (misschien ook nuttig voor een ander).

Fijn Paasweekend.
 
Uit kunnen testen en heel eerlijk gezegd is de power van de motor too much om met een gelockte diff te rijden (arme tandwieltjes).
Terug naar de garage, maar ik ben wel enorm geholpen via het forum.

Grtz,

Weer of geen Weer, ALTIJD RC WEER
 
Back
Top