RCP falcon heli.

en dan heb je van die bashers (ik noem geen namen) die dan de hele tijd zeggen ja het is een goede heli blabla. achteraf denk je, voor dat geld had ik beter een trex of gulang kunnen kopen die sneler en makkelijker kon afstellen en beter vloog

just my 2 cents

Je hebt helemaal gelijk gozerd !
Begin allemaal gewoon met een Trex600. Die is lekker stabiel (want groot) koop er een mooi Futaba 14MZ bij op 2,4 Ghz. Ben je in één klap klaar !
Vliegt als een zonnetje en kost meer dan 500 euro.
RTF is ie niet, maar dan moet die handelaar hem maar ff voor je in elkaar zetten, je geeft ten slotte een godsvermogen uit, dus dan moet dat wel kunnen.

Veel vliegplezier.

@ silentscope
Kun jij even onderbouwen wat er op de trex of gulang beter of sneller af te stellen is dan op een Belt CP? Ik zou graag onderbouwing zien voor die opmerking.
Groeten, Wilbert.

Ik vind het erg triest dat we op dit forum al zover zijn gezakt.
Advies geven kan niet meer, want je wordt zo ongeveer afgeslacht en iedereen weet het beter dan een ander.

Ik ben er klaar mee.

De groeten.

Maar een gyro hangt nu eenmaal niet onlosmakelijk vast aan de heli...

De Belt CP of de King II, daarover kan ik niks zeggen wegens nooit zien vliegen, laat staan mee gevlogen.

Ik heb echter wel na een herstelling enkele keren met de Robbe Spirit Fun van DaveML kunnen vliegen. En dat viel me erg mee moet ik zeggen. Vrij stabiel, enkel de staart kreeg ik niet echt stil. Qua prijsklasse ongeveer zoals een King denk ik, qua formaat ook. Goed om de basics onder de knie te krijgen.

Maarrr, als je er een meer performante heli van wil maken, dan ga je een aparte zender kopen, ontvanger, metalen upgrades, snellere en krachtiger servo's, een andere motor, ESC, gyro, carbonnen blades en dergelijke...en dan loopt de prijs ook op, en de electronica die je er RTF bijhad heeft geen nut meer...

Voor mijn mening is het OK om met een dergelijke RTF te beginnen, kan je voor een beperkt budget beginnen, en geleidelijk aan upgraden, zo spreid je de kosten. Grootste nadeel vind ik persoonlijk de bijgeleverde zenders. Je leert veel over curves met een computerzender, je kan meer experimenteren, dat vind ik de grootste beperking aan de Spirit Fun die ik kon vinden. Een ander gyrotje erop mag ook wel, maar is minder noodzakelijk.

Weer even offtopic (zoals iedereen)

Waarom wil je persee een rtf model.

Ik zou liever gaan voor een die ik zelf in elkaar moet zetten.

Volgende punten werk je daarmee weg:

1: Je kent de heli door en door na 1 avondje knutselen. (scheelt echt met afstellen als het je eerste heli is)

2: Je hebt niet de kans dat een of andere maandag morgen chinees je heli zonder loctite en andere fratsen in elkaar zet waardoor die in de lucht langzaam uit elkaar trilt.

3: Mocht die maandag morgen chinees ook niet echt van de afstelling kaas hebben gegeten dan kan je alsnog weer je heli uit elkaar halen om hem opnieuw af te stellen.

Mijn t-rex had ik niet rtf gekocht maar heb wel direct gemerkt dat bij het "Factory assembled" frame geen loctite ertussen zat, ook bij de kop miste wat loctite bij de bladegrips.

Dat soort dingen wil je nou net ff niet hebben als je in de lucht hangt.

Ik krijg binnekort een volledige alu kop voor mn trex die al in elkaar zit, ga ik dus ook lekker weer ff uit elkaar halen en weer opnieuw opbouwen.

Ik vertrouw die chineesjes niet altijd, je hebt er goeie tussen zitten maar je kan ook geen goed fout maandag morgen model in je handen krijgen.

Vandaar ook, waarschijnlijk, dat er in de handleiding staat dat je alles dat "Factory Assembled" is zelf nog een keer goed na moet lopen

Xanox.
Over die falcon heb ik nog nooit iets gehoord, kan dus ook niet echt een nuttige aanvulling geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn MENING is dan ook als ik zeg dat micro RTF goed is om in te stappen ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Als je toch zo per see wil vliegen ga je gang maar als je een hobby wil starten neem dan alle gevolgen erbij!

Sorry maar je maakt wat carlo zegt nog erger.
Ja ik wil PERSEE vliegen. Maar MOET dat betekenen dat ik er veel geld (DE gevolgen) tegenaan moet gooien?? Ik dacht het niet!
Het is gewoon leuk ff vliegen als je niks te doen hebt,tussen je werk door in de loods, thuis, met de kinderen of what ever.
Maak je een klein crashje ff bestellen en sleutel het er op met de worstenvingers....klaar alweer.
Voor mij dus niet om mijn hele zaterdag te vullen als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou dat soort CONSUMENTEN bestaan ook.
Ik spreek nu dus voor mezelf maar denk dat er zat mensen zijn die net zo denken. En JA een heligek die zijn hele zaterdag er mee bezig is wil er waarschijnlijk meer voor uitgeven. Helemaal geen probleem.

Nog even één ding..LAMA RULES...voor mij

Heren, zullen we discusieren op argumenten en elkaar in zijn waarde laten? Ook de portemonnee van de vliegers telt mee..

Ieder zijn ding, en ieder zijn voorkeuren.

Robert

Ook de portemonnee van de vliegers telt mee..

Ieder zijn ding, en ieder zijn voorkeuren.

Robert

Mee eens. Ik zal niet meer reageren op carlo :D (grapje)

Over de heli waar het tenslotte over ging kan ik vertellen dat het in mijn oog (beetje amateur) niet echt een goed ding is.
De aansluiting van de achterste propellor op het motortje bijvoorbeeld zat veel te veel speling op. Het was dus tandjespoetsen.
Het motortje nog de propellor kon versteld worden.
De servoarmpjes zelf konden versteld worden maar de armpjes die weer aan de swash plate zaten weer niet. Weinig fine tunning dus.
Wat ik al zei...ik ben maar een amateur maar als ik naar mijn lama kijk of naar die falcon dan is mijn keus gemaakt.
De techniek lijkt gewoon fijner.

Dus dat tot zover over de Falcon.

ps. de falcon heeft hij trouwens gelijk weer verkocht.

ik was vrolijk aan t bladeren of er hier nog wat tips te bekennen waren voor een onervaren piloot, maar kwam helaas hetzelfde tegen als in de grotere schaal heli's m.b.t. ene carlo. ik heb een art-tech falcon 400 se heli, welke een precieze kloon is van de robbe spirit fun die dave ml ook heeft en onder de 400 euro zit. naar mijn mening is het een hele leuke heli en vergelijkbaar met een hbking2 in groote. mijn mening is dat een beginner er een leuke hobby aan heeft en zo warm gemaakt kan worden voor nog grotere en krachtigere heli's. de kosten die een goedkoper model meebrengen vallen best wel mee (mijn idee), mijn heli voog al netjes uit de RTFbox en bij een crash kan ik zowel robbe als art-tech onderdelen monteren en kan zo dus heel snel m'n onderdelen in huis hebben voor een hele redelijke prijs. (enig vervangend onderdeel was een tandwieltje die ik in 3-voud moest kopen á 6,95) ok het is niet zo stabiel als een 500 size heli, maar is toch redelijk stabiel door z'n rotor van 630mm en het geeft misschien wel meer fun omdat je harder moet werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik was vrolijk aan t bladeren of er hier nog wat tips te bekennen waren voor een onervaren piloot, maar kwam helaas hetzelfde tegen als in de grotere schaal heli's m.b.t. ene carlo. ik heb een art-tech falcon 400 se heli, welke een precieze kloon is van de robbe spirit fun die dave ml ook heeft en onder de 400 euro zit. naar mijn mening is het een hele leuke heli en vergelijkbaar met een hbking2 in groote. mijn mening is dat een beginner er een leuke hobby aan heeft en zo warm gemaakt kan worden voor nog grotere en krachtigere heli's. de kosten die een goedkoper model meebrengen vallen best wel mee (mijn idee), mijn heli voog al netjes uit de RTFbox en bij een crash kan ik zowel robbe als art-tech onderdelen monteren en kan zo dus heel snel m'n onderdelen in huis hebben voor een hele redelijke prijs. (enig vervangend onderdeel was een tandwieltje die ik in 3-voud moest kopen á 6,95) ok het is niet zo stabiel als een 500 size heli, maar is toch redelijk stabiel door z'n rotor van 630mm en het geeft misschien wel meer fun omdat je harder moet werken.

Ach gixxer, ik doe geen moeite meer. Ik was bijna vergeten dat ik voor mezelf vlieg.. Zoals met alles heb je liefhebbers/haters.
Het is idd zoals Lada/BMW. BMW zal betere eigenschappen, maar een Lada rijdt net zo goed. :)

Ach gixxer, ik doe geen moeite meer. Ik was bijna vergeten dat ik voor mezelf vlieg.. Zoals met alles heb je liefhebbers/haters.
Het is idd zoals Lada/BMW. BMW zal betere eigenschappen, maar een Lada rijdt net zo goed. :)

het is alleen de grootte dave ml, and size does matters bij materieele mensen. geloof het of niet maar een audi/bmw heeft moeite mij in het dagelijkse leven bij te houden qua bochtenwerk en wat ik rijd?? een ORGINELE fiat cinquecento 1100 sporting. ik heb in mijn auto meer fun als ik voorheen had in een auto van formaat bmw 7/ audi A6/ mercedes S klasse!!! en weet je wat het mooiste is, ik rijd vol gas 1 op 16 en een A6 1 op 8 dus meer fun voor de helft minder. somige mensen zijn gewoon verwend geraakt en respecteren het kleine niet meer.

ik heb vandaag btw zonder kruisje gehooverd, weliswaar niet zo hoog maar het is wel gelukt :D hoe is het met jou en je spirit fun?

groetjes corné

het is alleen de grootte dave ml, and size does matters bij materieele mensen. geloof het of niet maar een audi/bmw heeft moeite mij in het dagelijkse leven bij te houden qua bochtenwerk en wat ik rijd?? een ORGINELE fiat cinquecento 1100 sporting. ik heb in mijn auto meer fun als ik voorheen had in een auto van formaat bmw 7/ audi A6/ mercedes S klasse!!! en weet je wat het mooiste is, ik rijd vol gas 1 op 16 en een A6 1 op 8 dus meer fun voor de helft minder. somige mensen zijn gewoon verwend geraakt en respecteren het kleine niet meer.

ik heb vandaag btw zonder kruisje gehooverd, weliswaar niet zo hoog maar het is wel gelukt :D hoe is het met jou en je spirit fun?

groetjes corné

Ik wacht NOG STEEDS op men tail housing. Was 4,6 euro via Robbe maar al weken niet op voorraad. Heb ik dan maar bij Romafira besteld voor 8 euro. Hoop het deze week nog binnen te krijgen... Ik heb tot nu toe gevlogen met kruis maar ga het er niet meer onder zetten.. Komt wel goed. :)

Om toch nog maar even offtopic te blijven.....

Gaat het hier nou om het formaat of uiterlijk vertoon van de heli?!?!?
Nee toch... of zit ik er naast het ging erom of je dan kwaliteit hebt.
Ik ben van mening en als ik namens Carlo mag spreken ook, is dat CP in micro of "kleiner" formaat heel erg moeilijk is voor een :newbie:!
Hier word gesproken over ik wil graag leuk rond kunnen vliegen en goedkoop kunnen herstellen.
Over 2 dingen ben ik het met jullie eens de aanschaf en het herstellen van zon heli is GOEDKOOP helemaal waar!
Maar is dat niet een beetje misleidend het vliegen ervan(alles wat erbij hoort) is moeilijk en al helemaal als je 0,000000 kennis hebt van de heli hobby.
Ik ben er voor een jaar terug ingestonken (RTF falcon 3D gekocht hele mooie heli) ben nog steeds vervent heli vlieger maar ik heb helaas op een harde manier moeten leren dat het niet zo eenvoudig is, des al niet te min heb ik er een hoop van geleerd qua afstellen! Vliegen heb ik er niet mee geleerd.
Dus als er gesproken word over ik wil goedkoop rond kunnen fladderen koop dan een coaxiaal die blijven hoe dan ook wel in de lucht hangen en vergt weinig tot geen kennis.
Tot zo ver mijn laatste woorden en hopelijk heeft iemand hier wat aan daar gaat het uitsluitend bij mij om.
Rtf micro CP is niet slecht! JE MOET ER MEE OM KUNNEN GAAN!

Back