rcpowers f 35 v2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door harald123, 25 mrt 2013.

1. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    vooral 2e filmpje ziet er goed uit.

start eerst met deze motor, kan later dan nog switchen.

mbt roeren mss geen richtingsroeren gebruiken. Kan deze nog opnieuw snijden en dan kiezen welke ik gebruik.

Eerst maar eens het carbonstaafje plaatsen.

2. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Ik heb het volgende gekocht:

-Red brick 50A esc
    -NTM propdrive 2700 kv
    -6x4e sport prop

lipo heb ik nog niet gekocht
    ik heb nog wat van deze servos liggen, kan ik deze gebruiken?

Ook ga ik enkel elevons doen en dus geen rudder en ailerons. (dit kan eventueel later nog) Is een 3-assen stabilisator eigenlijk nodig of niet?

Groeten Harald

3. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Hoi Harald,

Servo's lijken mij prima is voor een licht toestel heb nog geen ervaring met micro servo's.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen mbt tot de NTM. Als jullie hier beiden gebruik van maken moet ik er toch over gaan denken ;).

4. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Hoi Leivere

Ik heb de NTM propdrive gewoon gekocht omdat maestro hem ook had, en het toch bijna niets kostte :D Ik zal hem binnenkort eens testen en zal je dan op de hoogte houden! Mijn f 35 is ook bijlange nog niet af hoor! moet nog beginnen met lijmen :D kan niet wachten om er aan te beginnen!

Groeten harald

5. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Wel eerst de carbon in de vleugel lijmen he!?

Ik zweer bij de Ntm 2700 gewoon een degelijke motor met veel kracht.
    Geeft ongelimiteerd verticaal aan ieder rcp ontwerp.

http://youtu.be/7HLHdEVunGo Mig met Ntm

De 2200 is leuk voor beginners maar een meer ervaren vlieger wil waarschijnlijk toch iets meer power!

Bij het uitzoeken van een lipo zou ik letten op de c rating. 20 is aan de lage kant, 35 zou een mooie zijn om de Ntm echt zijn piek te geven.

Heb ook geen ervaring met micro servo's gebruik de 9gt hobbyking of towerpro..

6. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Leon,

Nav je geposte filmpje overtuigd.
    Heb de NTM besteld....

Zet de 2200 wel op een andere te bouwen exemplaar.

Zal woensdag wel binnen zijn.

A.s. weekend hebben we fly-in bij de club ( MVC Nederweert | De modelvliegclub van Nederweert LimburgWelkom) zou leuk zijn om hem dan klaar te hebben maar zal niet lukken ivm verven en andere verplichtingen.

7. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Vergeet niet de prop adapter erbij te bestellen!

De Ntm is ietwat apart, met de prop adapter monteer je de prop niet aan de shaft maar aan de "achterkant"

Die shaft zit dan in de weg tegen je motor mount. Ik heb in het midden van de motor mount een gaatje geboord de shaft gaat daar in en een klein stukje depron weg geboord dat die shaft daar gewoon ronddraait. Je kan nu dat gaatje in de depron nog makkelijk maken..

Ben ik half duidelijk? Anders zal ik vanavond wel even foto of filmpje flansen...

8. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Ik heb hem al besteld :confused:

Je bent idd half duidelijk:p

Link anders even de url van hobbyking. Dan vind ik hem wel en kan ik de evt apart bestellen.

9. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
  10. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Dat is de link inderdaad.. Hier zie je een Ntm aan de houten motor mount, de shaft steekt erdoorheen en de prop adapter met prop aan de andere zijde...

Lang leve whatsapp en alle media die wordt bewaard

11. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Vind het persoonlijk een raar systeem, waarom is er dan nog eigenlijk een uitstekende shaft? en bedankt voor de verduidelijkende foto maestro!

12. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Helaas is deze niet op voorraad. Maar even wachten op de aanvulling van de voorraad.

Andersom monteren zou m.i. ook kunnen alleen zul je dan wat depron aan de staartkant verwijderen omdat anders je prop als shredder gaat werken.

@Leon;
    Of is er een andere reden voor deze montage?

13. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    De reden dat deze manier van monteren raar is komt voort uit het feit dat we deze motor als pusher gaan monteren en niet voorop een vliegtuig en deze motor eigenlijk achter/in de motor mount gemonteerd wordt. De shaft steekt dan door de mount heen en daar gaat gewoon een prop op.

Doordat nu de motor midden in het vliegtuig gemonteerd wordt is een dergelijke holle motor mount niet praktisch en bijna onmogelijk te monteren.

Gewoon de motor tegen een houten plaatje en dat plaatje lijmen is het allemakkelijkst snel en stevig.

Hier een foto van de Ntm op de F-22.. Zelfde montage als op de F35

14. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Prop adapter was nog op voorraad in Hong Kong. Dus daar besteld.
    Verzending duurt wat langer maar vlgs mij nog altijd sneller dan wachten op aanvulling van backorder.

@Harald
    Ik heb er 2 besteld. Er zal nog wel eens een ntm bijkomen denk ik.
    Mocht je er snel ook een nodig hebben kun je er een overnemen.:p

15. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Vandaag nog wat verder gewerkt, alles in mekaar gelijmd en zwart geverfd. Morgen nog een busje extra halen voor de laatste witte stukjes. En man wat is carbon duur! 7.50 euro voor een holle staaf!

16. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Ik bestel carbon bij http://www.muco-modelbouw.nl/ doe dan 30 in 1 keer met 2 vrienden voor de verzendkosten maar dan zijn ze 2 euro ofzo..

Foto's foto's!!!

Heb toevallig vanmiddag gauw twee rondjes als test gevlogen voor gofpv zijn nieuwe wing setup.
    Eerste keer met KF 4 was erg stabiel en strak in de wind, haalt het zweverige er absoluut uit maar vliegt heel strak.

http://youtu.be/6n8lIXiYZ0s deze manier van je vliegtuig bekijken vind ik wel bagger vet en gaan we zeker meer zien!

17. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    servo's en mix?

Harald, Leon,

ik ben aan het denken om de beide hoogte roeren aan elkaar vast te zetten. maar weet niet of dat slim is en of een servo en depron (buigen) dit goed doorstaan.
    Hebben jullie hier ervaring mee.

Of is het slimmer om een mix in de zender te zetten tussen beide roeren?

moet nu alles nog een beetje rond schuren en dan verven en electronica erop.
    zal vanavond wat foto's plaatsen.

18. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    He leivere,

Als je echt elevator en ailerons wil gaan vliegen dan kan je ze koppelen maar dat zorgt voor extra werk en snijden in het laatste stukje tussen de elevators in.

Ik zou gewoon met twee servo's werken en in je tx mixen.

Als de roll rate met je ailerons niet genoeg is kun je ook altijd weer een elevon mix toevoegen en nog meer rol creëren.

Kijk uit naar foto's!

Groet leon

19. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Leon,
    Dankjewel.

Ik denk idd dat ik met 4 servo's ga werken en dan kijk hoe ik kan mixen in de zender.

Moet nu eerst een kleurtje zoeken voordat ik de servo's etc plaats.

Gr. Will

20. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    vorderingen

Even een status update met fotootje.

[​IMG] [​IMG]

Ondertussen KF2 airfoil aangebracht. Hierin ook de carbon staafjes verwerkt. Scheelde moeilijk snijden in de reeds gemonteerde vleugel.

Nu nog even de hoekjes netjes en voorzichtig rond schuren.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina