rcpowers f 35 v2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door harald123, 25 mrt 2013.

1. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Hee Leivere,

Ik heb zelf nog nooit flutter gehad, heb ook de ntm 2700 op mijn mig zitten.

Vlieg hem op 3s en nog nooit probleem gehad.

Flutter komt door te flexibele elevon, speling op de verbinding controlhorn/pushrod of te flexibele pushrod.

Je kan proberen de pushrod een beetje te "geleiden" door een looly stokje bijvoorbeeld en zo speling daar uit te halen.

Je elevon te flexibel zelfs na carbon versteviging? Je kan dit proberen.. Moest even zoeken in de oude doos..

[media=youtube]Sl99vmHWMhw[/media]

Het wordt weer lekker vliegweer!

Succes!

Video? Haha

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Ik bedacht me zojuist nog een mogelijke bron welke ik wel eens gezien heb.

Maak je de elevon verbinding zoals de instructie vraagt? Onderzijde beide delen bevellen, tape bovenop, open vouwen haaks en vol tape onder ? Zodat op het scharnier punt geen speling zit?

Succes!

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Dag Leon,

Een tijdje niets meer van me laten horen.
    Ik wilde je toch even een nieuw project laten zien. Ik heb namelijk de tekening van RCpowers Mig29 op A3 uitgeprint en deze uitgesneden uit 6mm depron. Vervolgens dit beplankt met 1mm balsa. Is een aardig toestel aan het worden. Heb jij mogelijk suggesties voor een motor en prop die ik op het toestel zou kunnen plaatsen? image.jpeg

4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    dit is een draadje van 2 jaar oud...
    Ik denk het niet.

Kijk voor de grap op rcpowers.com als je motortips wilt. Die hebben in hun forum per vliegtuig een topic, waarin alle ervaringen worden gedeeld.
    RCpowers werkt standaard met een 2200 kv, ongeveer 50 gram, op 3cellen. prop is dan een 6x4.
    Normaal vliegt dat gewoon goed, tenzij het toestel erg zwaar is.

Vanaf daar kun je het zo gek maken als je wilt.
    ik heb zelf nu een MIG 29 v4 (zit meestal stevig verschil in), laatst motor aangepast. zit nu een 2700 kv, ong 90 gram in, draait op 3 cellen. prop is nu een 6x4, wordt nog een 6x5.
    op een 6x4 gaat het al vrij vlot.
    6x5 wordt alleen maar vlotter.

kleiner dan een 6 inch moet je niet gaan. de rc powers toestellen hebben meestal een beetje last van weerstand en zo.
    6 inch vliegt gewoon het prettigst, start hij ook het beste mee.
    7 inch kan, maar vaak moet je dan gaan slopen om het passend te maken.

Let wel op, met de 2700 kv ntm drive van hk (dat is degene die ik erop heb), samen met een 6x4 ga je qua amperes wel stevig omhoog.
    minimaal 60 ampere regelaar..

Deel Deze Pagina