Reducties voor schaalmodellen

Uitlaat niet goed vast
Draad is rot
Nog s iets met een bus maken vrees ik
Zit nu zo goed als t gaat
 
Laatst bewerkt:
TEST GESLAAGD!

Motor geïnstalleerd en laten lopen.
Alles loopt soepel. Met vol gas komt de prop op 4400 toeren.
Dat betekent 7800 toeren van de motor. tikje aan de lage kant misschien.
Stationair loopt ie rond de 2000. Denk dat ik wel ga bijgloeien straks.

Al met al bijzonder tevreden!

(de uitlaat even daargelaten, daar moet ik later nog iets aan doen)





full
 
Laatst bewerkt:
Nee... loopt niet mooi! Loopt als een tierelier :)
Had al een tijdje hier niet meer meegelezen.

Het geluid wordt er alleen maar mooier van.
Het vliegwiel was nodig voor een constantere loop? Reactieklappen af te vangen? Dat werkt goed/naar behoren?
Waait waait het dan hard genoeg voor de kist?
Top! Prachtig hoor!
Gr Bas

PS: draad kan je met een v-vormig sleutelvijltje weer gangbaar maken.
Met een slijpschijfje van de dremel lukt dat ook.
Je slijpt het uiteinde iets rond/bolvormig, de aanzet van je draad vijl je ook bij, in. Krijg je zelfs M2 weer aan de praat. Wel met 3 brillen op de neus. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja vliegwiel tegen t bonken.
T lijkt te werken! Eigenlijk kan jij t adhv t filmpje net zo goed beoordelen als ik.

Vijlen heb ik geprobeerd maar met mijn vijlen werd t niks op die geharde as.

Waaien? Als een Dolle!
De spoed is ook extra groot he..14" speciaal zo laten maken boor genoeg waai bij lager toerental.

Dit zou mooi moeten gaan op de P40! Maar Bas had als kenner natuurlijk al lang gezien dat die propvorm precies schaal is!!
 
Laatst bewerkt:
.
Geweldig resultaat, gefeliciteerd Femmo. De aanhouder wint!
Na de eerste poging met de originele Graupner riem had ik zo m`n scepsis... maar toch moest het kunnen.
Wat je daarna allemaal gemaakt en gefabriekt hebt gaat ver boven mijn pet, maar zag er wel erg goed uit.
En het zag er niet alleen goed uit, het werkt ook,.. en hoe!

"Live" klinkt deze combo trouwens nog veel mooier dan op `t filmpje!!
Onderin de toeren en bij laag stationair klinkt het helemaal gaaf.
Bijgloeien lijkt me een goede optie, kan ie nog iets lager stationair.
En waaien.... ik moest me vasthouden aan de workmate anders werd ik weggeblazen... ;)

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
P-40... ach... ikhaddut' kunnen weten :D Hehehehe. Mauwi, heel mauwi!
Kenner? Nu nog effe kunner met al die P-projecten... Ik moet echt doorpakken... bij ons op't OLC heeft forum genooot Marcel-B
z'n Gold Edition P-project inmiddels klaar. Flying Tiger, en ziet er prachtigstrak uit. Genieten!

Uhhhh.... compressortje, perslucht op die gaatjes... en je hebt een sirene! Meer iets voor een Stuka...
Wellicht ga je nog fraai gemeen bijgeluid krijgen bij een duik.

Het geluid zoals het doorkomt via YouTube klinkt indrukwekkend. Je hebt nu ook echt machinerie aan boord. Deze gear klink veel mooier met zo een brede industrie snaar.
Laatst met een eigenaar van een FIAT 600 Abarth reacer gesproken (baan-racertje). Nou ja Abarth... Had er een Suzuki motorfietsmotor achterin gebouwd. Met Motorfiets drive belt. Om stijl van achterover te slaan. Zeer nifty ingebouwd. De snaaraandrijvingoplossing had ik niet verwacht. En geen probleem met al dat vermogen op de achterwielen. Bloedsnel op de baan in Assen.

Nee, ook hard staal en scherpe vijlen of met dremel krijg ik echt in het gareel.
Moed, beleid en trouw. Maar wel een setje scherpe vijltjes van goede kwaliteit.
En zweetdruppels.... die assen zijn niet uit widea of schrapstaal... dan zouden ze zo versplinteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook bezig met een vertraging projekt.
Motor is een oudere 70cc 3W bokser
Vertraging met HTD5 riem 1:2.4
Propellor 34x20
full

full

full


Hoop dat de foto's werken.
 
Laatst bewerkt:
.
Inderdaad, erg gaaf! :thumbsup:
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen van dit mooie project!

Groeten, Ramses
.
 
Erg mooie vertraging knap gemaakt da gaat zeker lukken
Wel een vraagje , is er speciaal voor deze opstelling gekozen voor inbouw ?
Ik zou eerder zeggen draai heel de vertraging 180 ° zodat het grote reductie wiel boven de carburator komt hangen dan wordt het toch veel compacter .
Je zal wel een rede hebben denk ik =-) komt het in een heel grote Piper ??

Grtjs Blitske
 
Back
Top