Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Wat toegestaan is aan Jupiter, is het rund nog niet toegestaan. Er is een verschil tussen overheden en gewone burgers, zo mag een politie-agent een wapen dragen, ik niet. En die politie-agent/brandweer/ambulance mag onder omstandigheden ook verkeersregels overtreden.

Ff wat anders in de stad leeuwarden werd een voetbal ploeg gehuldigt half jaar terug.. en daar hing ook een octo boven het publiek om in de gaten te houden binnen 150m van aaneengesloten bebouwing. Mogen zij dat dan wl?

@topix. Dat mogen wij, mits met 'extra' toestemming vanuit ILenT, ook.
Daar zijn uitzonderingen voor die 'gewogen' worden op basis van het veiligheidsplan en de bewezen ervaring van het team.

Heerlijk, iemand Nieuwsuur gekeken gisteravond?
Vlogen ze met een Phantom boven en naast de Kuip voor een reportage over een eventueel nieuw stadion. Mogen zij (lees NOS) zomaar daar vliegen, lijkt me niet toch?

Nog een keer?? [emoji58]
Ik ben in de voorwaarden van mijn verzekeringen in ieder geval niets tegengekomen mbt snelheid of illegaal vliegen met een model. Als er verzekeringen zijn die dat uitsluiten vind ik dat wel opmerkelijk.
Meestal is rijden op een circuit, wedstrijden en een te hoog alcohol promillage uitgesloten en valt modelvliegen met een model tot 25Kg onder je WA. Maargoed, zal er zelf ook nog eens naar kijken ;)
Volgens mij kan je wel worden vervolgd na een ongeval of wanneer je je model vliegt waar dat niet is toegestaan of waar dat het wel is maar dat heeft niets te maken met je verzekering.

Meestal staat er een standaard zinnetje in de kleine lettertjes, wat erop neer komt dat de dekking vervalt als blijkt dat je je niet aan de wetgeving hebt gehouden.

Onder het motto "brutalen hebben de halve wereld" : AirPixel | luchtopnames van hoog niveau!
Jochie van 17 die geld wilt verdienen met zn Phantom..........

Helaas, er zijn geen resultaten voor uw zoekopdracht airpixel.
Bron: Kamer van Koophandel

Inclusief BTW en andere heffingen
Bron: AirPixel | Onze tarieven

Tja, als je geen bedrijf bent,mag je ook geen BTW berekenen he? Verzekeringen zullen ook wel niet op orde zijn, net als vergunningen etc. Deze jonge ondernemer hoeft maar één keer pech te hebben of een kwaadwillende klant te treffen en het is over en uit.

Correctie; meneer heeft wel degelijk een KvK nummer en handelt in "baardmutsen": http://www.darceydingsdag.nl/
Overige bedenkingen i.v.m. verzekeringen en vergunningen blijven onverwijld van kracht.

Laatst bewerkt:
Vorige week was bij ons in de stad ook iemand het vliegen. Hij had geen Spotter bij zich en over de 150 meter afstand (Gebouwen & Mensen) zullen we maar niet over hebben, en we zitten midden in CTR gebied. Dit bedrijf is Lid van Darpas en heeft een Projectontheffing. Dit bedrijf is dus geschoold en heeft alle papieren, maar houdt zich nu al niet aan de regels. Hoe zit het hier dan met de verzekering?.

daarvoor geld hetzelfde, niet verzekerd als er wat fout gaat. de verzekering keert wel uit maar komt het vervolgens bij diegene halen.

ben wel benieuwd wie dat is geweest...

Ik ben in de voorwaarden van mijn verzekeringen in ieder geval niets tegengekomen mbt snelheid of illegaal vliegen met een model. Als er verzekeringen zijn die dat uitsluiten vind ik dat wel opmerkelijk.
Meestal is rijden op een circuit, wedstrijden en een te hoog alcohol promillage uitgesloten

Meestal staat die 160 km/h regel erin om het harde rijden in Duitsland uit te sluiten.
Bij mij is dat iig glashelder ;)

daarvoor geld hetzelfde, niet verzekerd als er wat fout gaat. de verzekering keert wel uit maar komt het vervolgens bij diegene halen.

ben wel benieuwd wie dat is geweest...

Paar weken terug hier ook.
Amsterdam west.
Is ook binnen het ctr. Onder de aanvliegroute van de polderbaan
Dat bedrijf is nog bezig met certificeren.

Maar bij hun ging het fout. Multi ging er vandoor.
Waarschijnlijk in het water terecht gekomen.
Tenmiste dat hoopte ze. Dan is iig het bewijs weg

Vorige week was bij ons in de stad ook iemand het vliegen. Hij had geen Spotter bij zich en over de 150 meter afstand (Gebouwen & Mensen) zullen we maar niet over hebben, en we zitten midden in CTR gebied. Dit bedrijf is Lid van Darpas en heeft een Projectontheffing. Dit bedrijf is dus geschoold en heeft alle papieren, maar houdt zich nu al niet aan de regels. Hoe zit het hier dan met de verzekering?.

Waar leid jij uit af dat ze niet voldeden dan? ILT maakt uitzonderingen mits deze aan voorwaarden voldoen.
Wij vliegen ook op projectbasis en het komt wat kort door de bocht over zoals je het nu stelt...

Hoe ver ben jij zelf met de ontheffingsprocedure?

Back