Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Floor_S, 10 mei 2013.

1. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Stoort die zendmast niet heel erg op een quadcopter?

2. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Vraag ik mij ook af van volgens mij zijn er nog geen zenith's door de keuring gekomen?

Gsm zit op een hele andere frequentie oa 900Mhz

3. Xenn0X

Xenn0X

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Zal wel moeten anders mogen ze niet vandaag test vluchten maken..:vamp:

4. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    niet generaliseren aub, er zijn wel degelijk shops waar elke klant de uitleg krijgen wat er volgens de regels wel en niet mag. wat de klant er vervolgens mee doet is een 2de;)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    dat de marges klein zijn is geen excuus voor geen info, er zijn bedrijven waar je overal aandacht en tijd bij krijgt, zowel bij de aanschaf van een complete s1000 als bij de aanschaf van een phantom;)

6. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ik ben dan ook bang dat dit illegaal gebeurt. :confused:

7. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Dit is de praktijk:

En wie wil je dat dat gelooft?

Je hebt gewoon een klus gedaan, en ik geef je ook nog eens gelijk ook. Het kan ook prima, 0 gevaar voor anderen, alles goed overwogen, en.... een phantom... iedereen met een beetje gezond verstand kan daar veilig mee vliegen (zoals je zelf ook aangeeft).

Het enige min puntje aan dit alles is dat de vlieger die zich wel aan de regels houd, en buitensporig veel kosten en moeite doet, sterk benadeeld wordt.

Ik kreeg dit artikel door van een leverancier. Best interessant, en hier ook van toepassing.
    Laat de hobby-regels gelden voor dronejournalisten - Blog - De Nieuwe Reporter - Journalistiek & Nieuwe Media

8. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    En een zendmast controleren, waarom moet dat met al die papieren ellende. Het is ook nog een eigen zendmast, wie kan je benadelen? Hoeveel hoger dan de zendmast wil je gaan?

Dit filmpje is van een tijdje terug. Ik ben het niet, maar ik ken de man goed en ik vlieg daar ook. Toen dit filmpje werd gemaakt deed hij deze vluchten voor de hobby. Inmiddels verdient hij geld met drones. Dan zou opeens deze vlucht niet meer mogen omdat hij er nu zijn geld mee verdient?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    de regels zijn ook te streng en op sommige punten krom, maar ik denk dat we het daar inmiddels wel over eens zijn....;)

10. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Dit is niet exact wat Ed bedoelt. Ed bedoelt dat als hij nu naar je site gaat en daar een Phantom aanklikt, hij gewoon in het winkelmandje komt en kan afrekenen zonder dat hij vooraf actief geattendeerd en geïnformeerd word inzake de wetgeving.

Als iemand langskomt of belt is een ander verhaal. Dan krijgt de klant bij jullie, net als bij mij, een gedegen uitleg en advies... maar ja.... via de site kan hij gewoon klikken en betalen ;)

Exact.
    Het is in de stelling van Ed ook wat uit zijn verband getrokken.

11. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Ah ok, dat is duidelijk. Wij hebben een dergelijk vinkje gehad welke je eerst moest aanvinke. Voordat je kon bestellen. Echter vonden veel mensen dit onhandig/konden ze het vinkje niet vinden en begrepen ze niet waarom hij niet in het winkel wagentje kon. Daarom hebben wij deze weer weggehaald, maar de kop regelgeving staat er nogsteeds.

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Okee, dus mensen lezen het misschien, maar dat weerhoudt ze er niet van domme dingen te doen... Iets wat niet werkt kan je net zo goed weghalen.

13. DaKluit

DaKluit

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Ik zal jullie alvast waarschuwen. Morgen bij de herdenking van operatie Market Garden gaan ze (de NOS) ook live filmen met een drone. Ze gaan, wat ze vanochtend op tv zeiden, de overtocht filmen. Dus met, ik gok een octo, naast de bootjes vliegen en die beelden dan hd streamen.
    Dus niet allemaal in paniek raken, morgen, als jullie er 1 zien ;)

14. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    En wat wil je met dit bericht vertellen?
    Snap je punt niet helemaal.

15. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    dussss...., iemand die daar in de buurt woont en ter plaatste kan gaan om ze uit de lucht te (laten) halen? geen notam en in de CTR, dus geen legale vlucht....

word hier zo moe van... dat zelfs bedrijven als NOS dit blijven doen...

16. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Maareh, waarom gaat de politie daar dan niet op af als ze weten dat de NOS daar vliegt?

17. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    vaak niet helaas..., pas na (enkele keren) contact.

18. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
  19. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ze moeten leren begrijpen dat de bemande luchtvaart grotendeels wordt overgenomen door onbemande luchtvaart. Daar moeten ze hun regels op aanpassen, in plaats van het zware ontmoedigingsbeleid wat ze nu voeren. Stel grote prutsers bij elkaar, en de goede en reële voorstellen serieus overwegen en niet aan de kant schuiven.
    Daarvoor moeten mensen op de plek komen die er daadwerkelijk kijk op hebben.

20. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    En tot die tijd doen mensen wat ze willen.... Lekker handig :)

Deel Deze Pagina