Wind is niet zo'n probleem. De 1e F3A-C wedstrijd van dit seizoen had men een windmeter bij zich en meette (mat?) men direct voor mijn vlucht 6bft. Toch gevlogen met een 90cm 650 gram electrokistje. Wel eentje met voldoende vermogen.
Wind wordt pas lastig als je kist echt veel te licht is (onder de 500 gram wordt het lastiger) en/of als de wind turbulent is.
Of regen lastig is; hangt van je model af. Met de meeste modellen zou je nog door stortbuien kunnen vliegen; immers de ontvanger zit niet open en bloot op het toestel en het water wat eventueel het toestel inlekt, komt er op andere punten weer uit.. de ontvanger ligt niet vaak echt op de bodem, dus nat worden zal hij niet zo snel. Servo's kunnen wel wat water hebben.
Je zender is inderdaad het probleem. Je kunt bij bv. Robbe/Futaba ook plastic kappen kopen die je over je zender kunt zetten, waar je handen weer onder kunnen. Zo blijft je zender droog.
Toch; als het hard regent zal het toch echt lastig worden. Je ziet je model al minder goed, krijgt water in je ogen, enzovoort. Als het _echt_ regent, zul je mij niet zien vliegen.
Als het een beetje druilt, wel. Heb het afgelopen jaar zelfs wel eens met hagel staan vliegen (begon te hagelen direct nadat ik was opgestegen); niet prettig.