Ik heb helaas geen brons liggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon messing nemen, ik ga er vanuit dat je maar een enkele keer gaat draaien.
Een medebouwer had ooit messing gebruikt aan / in de ketel en dat brak af na vele uren nat en warm en die was niet blij met de reparatie.
Maar een stoomleiding is natuurlijk niet zo moeilijk om die opnieuw te maken.
Dat ben ik echt niet met je eens.Vele stoomappendages in het grootbedrijf zijn in messing.
Daarom klapten ketels nogal eens uit elkaar en is het stoomwezen in het leven geroepen om na te zien op materiaal en het juiste gebruik etc etc.Daarbij, komt dat men vroeger niet moeilijk deed over de kwaliteit.
Toch nog een aanvulling anders staat het zo van welles/nietes.
Artikel 21 van de stoomwet 1962.
Boven de 3 atm is gietijzer verboden als de afsluiters/kranen in verbinding staan met de vloeistofruimte van de ketel.
Appendages zijn dan van gietstaal, smeedstaal en brons.
Brons echter alleen onder een temperatuur van 214˚.
Daarom klapten ketels nogal eens uit elkaar en is het stoomwezen in het leven geroepen om na te zien op materiaal en het juiste gebruik etc etc.
Ga je nu met modelstoom net zo verder met knoeien, wordt dat vanzelf ook een keer verboden.
Kijk naar wat er gebeurt met de "drones" en hoe de normale helivliegers daar last van hebben.
Regels voor ketels in treinen zijn er al, want geen organisatie wil een gevaarlijke ketel met een heleboel mensen er om heen.
Vele stoomappendages in het grootbedrijf zijn in messing.
Niet op hijskranen, niet op heiketels, niet op walsen, niet aan boord van schepen, niet in gemalen.Ik schrijf niet ALLE maar VELE stoomappendages zijn uit messing.
Niet op hijskranen, niet op heiketels, niet op walsen, niet aan boord van schepen, niet in gemalen.
Eigenlijk helemaal niet in het grootbedrijf.
In mijn stoomwet wordt messing niet eens genoemd, dat gebruik je alleen als antislip op traptredes.
Dat is geen messing in het grootbedrijf, echt niet.
Alleen messing en brons hebben nagenoeg dezelfde kleur, wellicht laat je je daardoor misleiden.
Dat is geen messing in het grootbedrijf, echt niet.
Alleen messing en brons hebben nagenoeg dezelfde kleur, wellicht laat je je daardoor misleiden.
Geaccepteerd Henk.Sorry voor
kennis bewaren.
Geaccepteerd Henk.
Nooit te oud om te leren.
Lekker verder bouwen en de opgedane kennis bewaren.