Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon een vraagje.....Waarom ben je niet voor een auto regelaar van Tamiya gaan kijken?
Kosten net zo veel en dan heb je hem nieuw.
Deze zijn ook met achteruit en simpel te monteren en te programmeren.
Mvg Roy
Hoe kleiner, hoe beter.
Heb je meer ruimte om andere dingen in te bouwen toch?
Of je terug kan gaan met de regelaar als je hem al hebt gebruikt is te betwijfelen.
Vind de regelaar ook een beetje aan de lichte kant voor 2 Mabushi of 2 Johnson 540 motoren.
Komt misschien omdat ik liever wat "over" vermogen heb ivm regelaar.
Word alles niet warm en dus minder weerstand.
Mvg Roy
Oopsss me bad ivm motor
Als je de gegevens van de motor hebt, kun je bepalen wat voor regelaar met hoeveel amp constant je nodig hebt.
Denk dat je met 1 motor wel ok bent met deze regelaar.
Let ook op de bec spanning en amp wat de regelaar levert.
Heel belangrijk als er meerdere servo's of een zware servo aan hangt.
6V 2AMP daar kom je een aardig eind mee.
Ja je kunt het stroom verbruik meten van de motor met een goede Multi meter.
Let wel op...Een goede multimeter die ook hogere stromen aan kan.
Doe je dit niet en je gaat hem wel zwaar belasten, kom je voor onaangename verrassingen te staan.
Mvg Roy
Een standaard ESC heeft de volgende volgorde:
vooruit - remmen - achteruit
achteruit - vooruit
Dat wil zeggen dat vanaf vooruit er eerst geremd wordt voordat je achteruit kan.
(zoals Roy al aangaf, om de aandrijving te sparen)
Met een programmeerbare ESC leer je in wat vooruit, stop en acheruit is aan de hand
van de stickstand. Dus altijd de goede stand t.o.v. je zender.
Ik heb een Tazer 15T esc (had ik nog over) icm een 80 turns motor in mijn Gepard liggen.![]()
De penlites gebruik ik voor de aansturing van de koepel en de radar. Dat gaat in de toekomst nog verandert worden.
De tandkrans voor de koepel ben ik ook nog mee aan het experimenteren. Ik ga het proberen met de Henglong krans. Heb op internet een krans met adapter en motor besteld en ga die proberen in te bouwen, het is alleen nog niet binnen. En die wil ik dan weer aansturen met een micro esc ofzo. Er is van Tamiya een originele krans te krijgen, maar die kost nogal wat.
De Oerlikons aan de zijkant stuur ik apart met een servo. Gaat alleen wat schokkerig dus daar moet ik ook wat op bedenken.
Er is voor alles wat ik wil al van alles te krijgen, maar ja......de prijs he. Dus ik probeer alles zo goedkoop als mogelijk is te maken.
Tot nu toe is bij mij ook nog 4 kanaals, maar heb nog een paar 8 kanaals ontvangers en een oude 8 kanaals TerraTop zender die het nog prima doet.
Oude tank, oude zender en nieuwe electronische binnenkant.
Met dank aan G60force
Ben ik de nieuwe eigenaar van de tamiya flankpanzer gepard
Waar ik heel blij me ben en zeker verder af maak maar ook zo orgineel mogelijk
Probeer te houden
Gr patrick