Hallo Arnold waar varen jullie in kralingen ik ben zelf ook een verwoed zeiler heb een skutsje ,boeier en de smaragd en ben met de Eendracht begonnen.
Woon zelf in R'dam
Woon zelf in R'dam
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De top van de mast is 90 cm boven het dek en de kiel steekt daar 43 cm onder. Dus totaal 1,33 meter.
Om per fiets te vervoeren, want dat heb ik elders gelezen, kan er erg gemakkelijk een mast worden gedemonteerd compleet met zeilen, giek en jibboom. Dan heb je meteen minder gewapper. Ook zou je de kiel met een inbusbout kunnen demonteren.
Een zeer goed varende zeilboot zo "out off the box" met een vriendelijke prijs.
Dan is het gewoon even gied nadenken wat ik na Mn Smit Nederland wil bouwen. Op een splash zeilboot of van knrm een Arie visser. Het leuke van de splash is dat ik mijn eigen boot kan namaken zoals naam wedstrijd nummer alle tuigage. Maar de Arie visser is weer erg sportief en ziet er gaaf uit hoe die over het water scheert.
Ik zou hier graag van jullie horen wat jullie zouden kiezen en ondertussen denk ik er zelf ook lekker overna.
Mvg wolter
Wolter,
Een (nette) Arie Visser bouwen is - omdat er bij mij weten geen bouwpakketten van zijn en je die dus volledig van tekeningen zal moet bouwen - best hoog gegrepen.
Een en ander hangt natuurlijk wel van je eigen kunnen en drang naar uitdagingen af.
Hiervandaan inschattend zou ik in jouw geval liever eerst mijn (jouw) eigen Splash nabouwen.
Je hebt daar alle gegevens en voorbeelden al van in huis en eenmaal klaar kan het een pronkstukje voor in het water of op de kast worden.
Daarna zie je wel weer.
Groet en succes met het maken van je keuze,
Bert