De 22ste weet ik pas als ik bij de Nogepa arts ben geweest.
Als ik weer mag werken dan zit ik op zee.
Mag ik een optie nemen?
Als ik weer mag werken dan zit ik op zee.
Mag ik een optie nemen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij voldoende animo zaterdag 22 maart weer indoor vliegen.
Schrijft allen in
Mij ook aninmo zaterdag 22 maart indoor,Krissiecrash
Sleur
Reppel
Cas
Spikkel
een wat voor arts??????????
Plaatsing van de motor samen met de bolling zal de vliegeigenschappen bepalen waardoor er mogelijk wat langzamer gevlogen kan worden ?
De vlakke disk plakt makkelijker, heeft iemand ervaring of die slechter of ook redelijk vliegt ?
Schaal 1:1Bedankt voor de links, ik had ze uiteindelijk ook al gevonden. Op welk formaat moeten de tekening uitgeprint worden?
De beste vliegeigenschappen krijgje als het hart van de motor (de motor-as) op het midden van de vlieger zit. Dan steekt er dus een aardig stuk boven de vleugen uit. De luchtstroom onder en boven is dan gelijk aan de onderkant en vliegt een stuk makkelijker. Hoe meer luchtverplaatsing onder, des te minder lift aan de bovenkant en des te slechter de roeren reageren.Bij de gebogen Disc uit het ACH freesbeest staat de as van de motor iets onder de disc, er gaat dus meer lucht onder de disc door dan eroverheen, welk voordeel heeft dit ?
Er wordt ook wel gevlogen met een vlakke disc, dan staat de as van de motor op gelijke hoogte van de disc waardoor de luchtstroom onder en boven de disc gelijk is.
De beste vliegeigenschappen krijgje als het hart van de motor (de motor-as) op het midden van de vlieger zit. Dan steekt er dus een aardig stuk boven de vleugen uit. De luchtstroom onder en boven is dan gelijk aan de onderkant en vliegt een stuk makkelijker. Hoe meer luchtverplaatsing onder, des te minder lift aan de bovenkant en des te slechter de roeren reageren.
Een platte disc heeft geen vleugelprofiel en zul je dus meer zelf moeten "overtrekken" om toch lift te krijgen om te kunnen vliegen. Ze vliegen dus lastiger en minder stabiel.
De bolling in de vleugel van de disc kun je makkelijk maken met een bezemsteel, rol over het Depron op de plek waar de kromming moet komen. Depron bovenop de steel en daar bovenop met een plak scheef oplopend duwen en rollen. (Professionele Depron kneuzers doen het gewoon met de hand)
Gewoon de motor loshalen.Kun je alvast oefenen met plakken. :rolling:
Je gaat het vooral bij sneller vliegen merken, vliegt-ie niet meer in een rechte lijn maar klimt omhoog of omlaag. Moet je dan corrigeren tijdens het vliegen.![]()
Heb aan deze disc helaas niet voldoende, spikkel komt ook ! 8O
Voor het geval dat Junkie en Ragger nu ook meedoen plak ik er maar een paar extra.![]()