Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

een wat voor arts??????????

Dat is een arts die rekening houd met de kriteria van de "nogepa". Instantie die eisen stelt aan de veiligheid op zee en de offshore.

Dit is een stuk strenger dan de gewone bedrijfs arts.

Wil ook graag weer aan het werk. Maar dat indoor vliegen wil ik ook wel weer.

Dus ja even afwachten.

Ben mijn eigen discus aan het ontwerpen, gewoon leuk.

Bij de gebogen Disc uit het ACH freesbeest staat de as van de motor iets onder de disc, er gaat dus meer lucht onder de disc door dan eroverheen, welk voordeel heeft dit ?

Er wordt ook wel gevlogen met een vlakke disc, dan staat de as van de motor op gelijke hoogte van de disc waardoor de luchtstroom onder en boven de disc gelijk is.

Niet te veel over nadenken, na een paar rondjes is de Disc al rijp voor de prullenbak..

*Voor de 22e een voorraadje Discs plakken gaat*

Plaatsing van de motor samen met de bolling zal de vliegeigenschappen bepalen waardoor er mogelijk wat langzamer gevlogen kan worden ?

De vlakke disk plakt makkelijker, heeft iemand ervaring of die slechter of ook redelijk vliegt ?

Plaatsing van de motor samen met de bolling zal de vliegeigenschappen bepalen waardoor er mogelijk wat langzamer gevlogen kan worden ?

De vlakke disk plakt makkelijker, heeft iemand ervaring of die slechter of ook redelijk vliegt ?

Hoe vlakker je disc, hoe minder stabiel deze vliegt als je langzaam gaat. Hij gaat dan vliegen als een krant

Bedankt voor de links, ik had ze uiteindelijk ook al gevonden. Op welk formaat moeten de tekening uitgeprint worden?
Schaal 1:1 :mrgreen: Met een beetje tekenprogramma kun je de grote tekening uitprinten op meerdere A4'tjes met een paar millimeter overlap. Als je dat doet, is het verstandig een extra raster erbij te maken van bijv. 2x2cm vakjes zodat je alles weer recht aan elkaar kunt plakken met plakband. Daarna de delen uitknippen en overtrekken op Depron.

Bij de gebogen Disc uit het ACH freesbeest staat de as van de motor iets onder de disc, er gaat dus meer lucht onder de disc door dan eroverheen, welk voordeel heeft dit ?

Er wordt ook wel gevlogen met een vlakke disc, dan staat de as van de motor op gelijke hoogte van de disc waardoor de luchtstroom onder en boven de disc gelijk is.
De beste vliegeigenschappen krijgje als het hart van de motor (de motor-as) op het midden van de vlieger zit. Dan steekt er dus een aardig stuk boven de vleugen uit. De luchtstroom onder en boven is dan gelijk aan de onderkant en vliegt een stuk makkelijker. Hoe meer luchtverplaatsing onder, des te minder lift aan de bovenkant en des te slechter de roeren reageren.

Een platte disc heeft geen vleugelprofiel en zul je dus meer zelf moeten "overtrekken" om toch lift te krijgen om te kunnen vliegen. Ze vliegen dus lastiger en minder stabiel.

De bolling in de vleugel van de disc kun je makkelijk maken met een bezemsteel, rol over het Depron op de plek waar de kromming moet komen. Depron bovenop de steel en daar bovenop met een plak scheef oplopend duwen en rollen. (Professionele Depron kneuzers doen het gewoon met de hand)

Zoiets?

e3usuhyg.jpg

De beste vliegeigenschappen krijgje als het hart van de motor (de motor-as) op het midden van de vlieger zit. Dan steekt er dus een aardig stuk boven de vleugen uit. De luchtstroom onder en boven is dan gelijk aan de onderkant en vliegt een stuk makkelijker. Hoe meer luchtverplaatsing onder, des te minder lift aan de bovenkant en des te slechter de roeren reageren.

Een platte disc heeft geen vleugelprofiel en zul je dus meer zelf moeten "overtrekken" om toch lift te krijgen om te kunnen vliegen. Ze vliegen dus lastiger en minder stabiel.

De bolling in de vleugel van de disc kun je makkelijk maken met een bezemsteel, rol over het Depron op de plek waar de kromming moet komen. Depron bovenop de steel en daar bovenop met een plak scheef oplopend duwen en rollen. (Professionele Depron kneuzers doen het gewoon met de hand)

Heb ik mijn disc verkeerd gebouwd, aan de voorkant is het profiel boven de disc 10mm hoog.

Diameter van de motor is 30mm, bovenkant motor staat gelijk met bovenkant profiel, waardoor de as van de motor zich onder de disc bevind.

Ga de nieuwe disc aanpassen ! :D

Gewoon de motor loshalen. :yes: Kun je alvast oefenen met plakken. :rolling:

Je gaat het vooral bij sneller vliegen merken, vliegt-ie niet meer in een rechte lijn maar klimt omhoog of omlaag. Moet je dan corrigeren tijdens het vliegen. :D

Gewoon de motor loshalen. :yes: Kun je alvast oefenen met plakken. :rolling:

Je gaat het vooral bij sneller vliegen merken, vliegt-ie niet meer in een rechte lijn maar klimt omhoog of omlaag. Moet je dan corrigeren tijdens het vliegen. :D

Heb aan deze disc helaas niet voldoende, spikkel komt ook ! 8O

Voor het geval dat Junkie en Ragger nu ook meedoen plak ik er maar een paar extra. :cool:

Voordat jij je eerste rondje zonder crashen hebt gevlogen, zijn die al aan hun 8e accuutje bezig. 8O Ik zou me meer zorgen maken om het talent om te plakken. ;) :rolling:

Niet lullig bedoeld, maar vlieg nou gewoon de eerste keren met een Clik!, Nexus, PlingDing of ander F3P model. Het vliegt zoveel stabieler en langzamer waardoor je meer ervaring met sturen in een hal krijgt. Autorijden leer je ook niet met demolition derby's maar op de weg met overig verkeer. Als je met je richtingsroer om kan gaan, moet je maar eens aan vliegen met de disc gaan denken. :teacher:

En zo lang je de vlieger niet opvallend (roze) maakt, moeten ze je toch niet hebben. Roze trekt vandalen nu eenmaal aan. Uiteindelijk zijn ze toch allemaal een beetje gay. :hammer:

Heb aan deze disc helaas niet voldoende, spikkel komt ook ! 8O

Voor het geval dat Junkie en Ragger nu ook meedoen plak ik er maar een paar extra. :cool:

hahaha :cool:

ik ben een pro in ontwijken , daarom gaat bij mij alles redelijk heel mee terug , mijn donuts deluxe ,die kris nu heeft ,heb ik ook tussen de raggers door heel weten te houden ;)

ik zet mezelf nog niet op da lijst , eerst moet ik nog wat depron vliegend krijgen .
wel lijkt het me leuk om mijn syma F3 heli's los te laten , kunnen tegen een stootje en zijn moeilijk te raken ;)

is het indoor vliegen weer het zelfde tijdstip , 14;00 tot 17;00 U ?

Back